Var tar såsen vägen?

RF_Racing skrev:
Den försvinner inte, det är omöjligt!
Nu har du ju tittat lite för mycket på "Tippen". Nåväl, såsen försvinner inte rent fysiskt, det är sant.

Däremot är ju upplevelsen och gourmetkänslan långt förgången dagen efter då man värmer maträtten i microvågsugnen. DÄR är mitt problem. Jag har hittills inte sett någon direkt konstruktiv lösning i tråden, mer än att tillsätta lite vatten då man paketerar maten.

hållundan skrev:
DÄR är mitt problem. Jag har hittills inte sett någon direkt konstruktiv lösning i tråden, mer än att tillsätta lite vatten då man paketerar maten.

Va fan :mad:

Här delar man med sig av sina hemliga italienska knep.

Däremot med lite vatten innan microvärminig och med omrörning borde du kunna väcka såsen till liv.

hållundan skrev:
Nu har du ju tittat lite för mycket på "Tippen". Nåväl, såsen försvinner inte rent fysiskt, det är sant.

Däremot är ju upplevelsen och gourmetkänslan långt förgången dagen efter då man värmer maträtten i microvågsugnen. DÄR är mitt problem. Jag har hittills inte sett någon direkt konstruktiv lösning i tråden, mer än att tillsätta lite vatten då man paketerar maten.

Jag vet inte vad "tippen" är?
Du kan juh vakum förpacka det då blir det antagligen som en tryckkokare där inne och ingen vätska försvinner... eller vakumförpacka är nog inte det jag menar :S Värm maten i en tryckbehållare!

Långa farbron skrev:
Va fan :mad:

Här delar man med sig av sina hemliga italienska knep.

Däremot med lite vatten innan microvärminig och med omrörning borde du kunna väcka såsen till liv.
Jojo, men dom knepen var ju ändå rätt självklara, när jag tänkte till och begrundade din otroliga kunskap du delade med oss.

:jufsa

RF_Racing skrev:
Jag vet inte vad "tippen" är?
Då är du för ung.

Jag känner dock inte för att investera i någon apparatur som kan vacuumförpacka min mat, det är lite overkill.

Långa farbron skrev:
Jag kan koka pasta :brynad
Fedt!

Ska som sagt testa att färdigställa pastan i såsen under morgondagens middagstillagning. RÖV om den inte blir al'dente. :mad:

hållundan skrev:
Då är du för ung.

Jag känner dock inte för att investera i någon apparatur som kan vacuumförpacka min mat, det är lite overkill!

Det är mycket overkill... men det skulle hjälpa! Dock var det inte vakumförpacka jag menade utan tryckförpacka... men det hjälper nog med lock på din lilla låda... sen värm den länge på låg värme = lägre vibrationer = mindre förlust av vätska.

Koka färdigigt pastan i såsen vrockarv stenhård vrööv.

Vollkornspaghetti de'la Enrique med touch av carbonara. Djävul va gott.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back