Var tar såsen vägen?

Jag tror jag vet... Har du hund? För ett antal år sedan hade vi en hund som då och då fick för sig att han inte skulle äta vissa saker. Fick han någon gång matrester där det fanns potatis i sås hände det då och då att han lämnade varenda potatisbit, helt utan minsta spår av sås på... :tomten

Flummo skrev:
Jag tror jag vet... Har du hund? För ett antal år sedan hade vi en hund som då och då fick för sig att han inte skulle äta vissa saker. Fick han någon gång matrester där det fanns potatis i sås hände det då och då att han lämnade varenda potatisbit, helt utan minsta spår av sås på... :tomten
Näe, det bor ingen hund på mina 28 kvadratmeter så vitt jag vet.

HanneZ skrev:
Den brukar rinna ut igen :gnissla

Din gamle reciewer... du måste öva på att knipa ordentligt efteråt. Kniiiiip!

Den riktiga såsen tror jag klibbar fast och ångar bort. Man kanske kan späda den med mer vatten innnan man stoppar in den i kylen över natten.

General E skrev:
Den riktiga såsen tror jag klibbar fast och ångar bort. Man kanske kan späda den med mer vatten innnan man stoppar in den i kylen över natten.
Antagligen. Ska testa det till nästa gång. Likaså tänkte jag testa på att koka färdigt pastan i pastasåsen.

hållundan skrev:
Jag var oerhört tydlig i mitt förstainlägg.

Jafiffan, men hon bor ju "way off" :tungan

Aha... men sådan sås kan inte jag hjälpa dig med... men om du mickrar den så oxiderar du bla vattnet som antagligen lägger sig som fukt och vatten avöagringar på sidorna...

RF_Racing skrev:
Jag vet inte, men peppar/vitlökssås, brukar ju generellt smaka just peppar och vitlök.

Sen att tråden spårat lite sådär charmigt i sant SH-manér är väl inte speciellt otippat.

Kan det vara så att såsen är som den andra såsen ?

Dvs det gör lite mer var tredje dag,där emellan så återvinns såsen som inte gått åt.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back