WEST
Gudomlig sporthojare
Klart jag vet att det kostar me hoj![]()
Därför köpte jag en ny hoj utgående modell=bra pris
servar min hoj själv me den bästa biltemaoljan![]()
mattias
Va fan,,

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klart jag vet att det kostar me hoj![]()
Därför köpte jag en ny hoj utgående modell=bra pris
servar min hoj själv me den bästa biltemaoljan![]()
mattias
Därtill tillverkas ju HD i ett land med högre löneläge.
/J
Nä, herr Karlsson. Många tveksamheter hittade jag i dina många och lååånga inlägg. Men ett fel som jag är tvärsäker på måste jag kommentera, och det är lönenivån. Sverige har ett av världens högsta lägstanivåer, faktiskt nästan DUBBELT så hög mot jänkarnas (Sverige-12.600 sek, jänkarna knappa 7.000 sek). Och tro inte att man tjänar mer än någon annan, bara för att man står i en HD-fabrik och skruvar in samma skruv i samma hål dag ut och dag in. Förmodligen är man en invandrad mexare som tiggde och bad om att få arbeta.
"Hej vahettere, ja e en tribalkille på 18 jordsnurr, var kan ja tjacka akra, mappa å tremod å ta bort bögläppen å rensa röven påmin R1?
Chilla mannenDu måste sakna DDR![]()
Du verkar inte uppskatta att det fins produkter i olika prislägen.
HD är inte bara en hoj. De säljer mcket på känslan. Tänk så duktiga de varit på att marknadsföra sin produkt.- från att varit en rockers-hoj till att vara attraktiva hos en köpstark kundgrupp. Titta på B&O. Om jag inte minns helt fel så står det Hitachi på mycket om du tar bort skalet. Det har också lyckats differentierat sig på marknaden, hittat sin nisch.
arför kostar min BR 10 ggr mer i Stockholm? Givetvis efterfrågan. HD kan hålla efterfrågan på en hög nivå priset till trots.
Till skilnad mot DDR så har vi ju många valmöjligheter när det gäller bl a fordon.
Han jämförde nog mot Japan, eller hur många custom-motorcykelmärken tillverkas i Sverige?
Säljs de inte Sverige? Lönerna har även inverkan på nyförsäljningspriserna. För den delen så har japan betydligt högre lön än USA.
Nä, herr Karlsson. Många tveksamheter hittade jag i dina många och lååånga inlägg. Men ett fel som jag är tvärsäker på måste jag kommentera, och det är lönenivån. Sverige har ett av världens högsta lägstanivåer, faktiskt nästan DUBBELT så hög mot jänkarnas (Sverige-12.600 sek, jänkarna knappa 7.000 sek). Och tro inte att man tjänar mer än någon annan, bara för att man står i en HD-fabrik och skruvar in samma skruv i samma hål dag ut och dag in. Förmodligen är man en invandrad mexare som tiggde och bad om att få arbeta.
Jo, dom säljs här, och priset här styrs av hur dyra dom är att tillverka, vilket påverkas av lönerna i landet dom tillverkas.
Jag vet inte om du har kollat snittlönerna på en japansk fabriksarbetare jämfört med en amerikansk, jag har inte gjort det, men jag har väldigt svårt för att tro att folket på fabriksgolvet har högre löner i japan.
alla hd-människor stylarför kör man originalhåådee är man en mes
typ som carola
precis![]()
![]()
sen så kostar den där felkonstruktionen som ger det speciella motorljudet en satans massa![]()
...Men det är ju fascinerande att det finns ett varumärke som är så starkt att folk tatuerar in det på kroppen utan att få betalt....
Finns ju dårar som är med i volvoklubben och har tatuerat in volvo samt loggan
Då hade jag tusen gånger hellre tatuerat in valfritt MCmärke![]()
Det är samma dragning som ligger bakom passionen för min skötbåt i ek med sin originaltändkulemotor, vilka jag båda har renoverat i detalj.
Båt och motor är nu 58 år, vi blir omkörda av tupperwarebåtar i plast med engångsutombordare man slänger när de lägger av, men vad gör det!
Tre TV-reportage, två tidningsreportage bara om den båten sedan jag skaffade henne. Jag har blivit bjuden 1.5 milj för henne som bäst och jag handlade henne för 37 kkr.. Ett sjukt intresse jag aldrig hade förväntat mig. För 3 ton ek och en 850-kilos flinstone-juggernaut till motor!
Finns ju dårar som är med i volvoklubben och har tatuerat in volvo samt loggan
Då hade jag tusen gånger hellre tatuerat in valfritt MCmärke![]()
Vafan, ge mig inga ideér här nu, jag har ju en valfri gratistatuering innestående hos en lokal tatuerare...
Ett stort fett rött suzuki S skulle inte direkt pryda min blekfeta lekamen, dock skulle det reta min bror till vansinne.![]()
Vafan, ge mig inga ideér här nu, jag har ju en valfri gratistatuering innestående hos en lokal tatuerare...
Ett stort fett rött suzuki S skulle inte direkt pryda min blekfeta lekamen, dock skulle det reta min bror till vansinne.![]()
Lite finbilder från årets båtmässa kanske?
Båtmässan 2008
Tyvärr missade jag när dom körde tändkulan inomhus så det har jag inga bilder på.
Ja jag vet att det är off topic men Jörgen tycker dom är fina!
Sant. Men nu har jag satt klockan och tar tiden innan någon länkar in en bild på någon ung vildhjärna som gaddat "Yamaha" över hela ryggen eller nåt liknande!
![]()
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |