Vi hade det tidigare men den gick sönder...Ingen automatisk tidtagare, Calle.s? Ni är lite lowtech där borta på kth..
/ en som absolut inte går på chalmers![]()
Häv är skoj, trots att jag är ordentligt dålig..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi hade det tidigare men den gick sönder...Ingen automatisk tidtagare, Calle.s? Ni är lite lowtech där borta på kth..
/ en som absolut inte går på chalmers![]()
Häv är skoj, trots att jag är ordentligt dålig..
Vad specifikt är det som är roligt med att gå ut?
Färdiga, häfv
De i de gröna mössorna är medlemmar i ölhäfveriet...
Suck, antar att ni på KTH även där har lustiga stavningar av t ex "häv"?
Jag må vara lite elak och tråkig men det var längesedan jag såg en så sorglig skara människor som dessa overallbeklädda (färgglada och fula dessutom) chalmerister som tycker det är så fantastiskt att äntligen ha hittat några kompisar här i livet.
Läser själv på Chalmers och ibland är det ju nästan så man skäms.
Sorry för OT.
"Jag må vara lite elak och tråkig" - haha så kan det gå när man blir gammal, får du inte vara med och leka... gissar att du inte var med på nollningen heller.
Här har vi inga overaller, har frack istället, en B-frack med namn å märken på och så är det bra att ha en A-frack till baler och sånt... jag lånar farsans. Tidigare hade alla sektioner på KTH frack men nu har nästan alla övergått till overaller. Angående kompisar så tror jag att man har större chans att hitta likasinnade ju mer man inriktar sig... sen så är det ju alltid kul att träffa nytt folk. Istället för att bara hänga ihop med dem som man "lärde" känna i sandlådan. Väldigt trevligt också då man som jag t.ex. kommer nyinflyttad till en stad, fick ju ett helt gäng nya polare över en dag![]()
Jag är inte gammal, bara lite tuffare än alla andra.
Var mycket riktigt inte med på nollningen, kompisar i klassen skaffar man sig oavsett. Dock så slipper man plågas av diverse fuckon som tidigare i livet aldrig haft någon social kontakt med omvärlden, som under nollningen är helt lyriska över sin nyförvunna "kompiskrets".
En bra sak iofs, men inget som passar mig.
Kan dock förstå dig som är nyinflyttad, absolut!
Det tror du inte själv på.![]()
Du menar förrutom glädjen i att köa i +1 grad i 45 minuter, för att få betala 150:- för att komma in & sedan 50:- för att hänga av sig, & sedan 65:- för en vattnig pilsner?
Nej, fy f-n för att gå ut och dricka alkohol. Jag ska starta ett nytt liv och bli nykterist.
Vi fick en minibibel av något slag från en nykteriskförening när vi gick i högstadiet.
De var.. Speciella människor.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT