Var ligger det roliga i att "gå ut"?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Vad specifikt är det som är roligt med att gå ut?

Well, kan summera gårdagen
- Förfest med 15 pers varav 12 brudar. Bra drinkar, god öl
- Utgång på Marie Laveau, 5 min kö, bra klientel
- Hänger med massa sköna människor och har roliga diskussioner
- Träffar en het brud från Schweiz (som är sjukt skön, men visar sig vara totalt värdelös på att kyssas, så hon får nobben)
- Styr upp med en annan tjej istället som får följa med hem

För mig är det iaf en roligare kväll än att sitta hemma och grinda poker eller se en film... fast då lever jag ju singel-liv :tummenupp

haha. Att gå ut.

Lika värdelöst nu som sist jag kollade :va Men med rätt folk kan det givetvis vara kul, problemet är bara att de man brukade umgås med är så splittrade nu. Det blir liksom lite jobbigt att vara på 5 ställen samtidigt för att trivas :rolleyes:

För övrigt har jag varit nykter i 21 veckor nu.

Färdiga, häfv

De i de gröna mössorna är medlemmar i ölhäfveriet...

Suck, antar att ni på KTH även där har lustiga stavningar av t ex "häv"?

Jag må vara lite elak och tråkig men det var längesedan jag såg en så sorglig skara människor som dessa overallbeklädda (färgglada och fula dessutom) chalmerister som tycker det är så fantastiskt att äntligen ha hittat några kompisar här i livet.

Läser själv på Chalmers och ibland är det ju nästan så man skäms.

Sorry för OT.

Suck, antar att ni på KTH även där har lustiga stavningar av t ex "häv"?

Jag må vara lite elak och tråkig men det var längesedan jag såg en så sorglig skara människor som dessa overallbeklädda (färgglada och fula dessutom) chalmerister som tycker det är så fantastiskt att äntligen ha hittat några kompisar här i livet.

Läser själv på Chalmers och ibland är det ju nästan så man skäms.

Sorry för OT.

"Jag må vara lite elak och tråkig" - haha så kan det gå när man blir gammal, får du inte vara med och leka :tungan... gissar att du inte var med på nollningen heller.

Här har vi inga overaller, har frack istället, en B-frack med namn å märken på och så är det bra att ha en A-frack till baler och sånt... jag lånar farsans. Tidigare hade alla sektioner på KTH frack men nu har nästan alla övergått till overaller. Angående kompisar så tror jag att man har större chans att hitta likasinnade ju mer man inriktar sig... sen så är det ju alltid kul att träffa nytt folk. Istället för att bara hänga ihop med dem som man "lärde" känna i sandlådan. Väldigt trevligt också då man som jag t.ex. kommer nyinflyttad till en stad, fick ju ett helt gäng nya polare över en dag :)

Last edited:
"Jag må vara lite elak och tråkig" - haha så kan det gå när man blir gammal, får du inte vara med och leka :tungan... gissar att du inte var med på nollningen heller.

Här har vi inga overaller, har frack istället, en B-frack med namn å märken på och så är det bra att ha en A-frack till baler och sånt... jag lånar farsans. Tidigare hade alla sektioner på KTH frack men nu har nästan alla övergått till overaller. Angående kompisar så tror jag att man har större chans att hitta likasinnade ju mer man inriktar sig... sen så är det ju alltid kul att träffa nytt folk. Istället för att bara hänga ihop med dem som man "lärde" känna i sandlådan. Väldigt trevligt också då man som jag t.ex. kommer nyinflyttad till en stad, fick ju ett helt gäng nya polare över en dag :)

Jag är inte gammal, bara lite tuffare än alla andra. :gnissla
Var mycket riktigt inte med på nollningen, kompisar i klassen skaffar man sig oavsett. Dock så slipper man plågas av diverse fuckon som tidigare i livet aldrig haft någon social kontakt med omvärlden, som under nollningen är helt lyriska över sin nyförvunna "kompiskrets".
En bra sak iofs, men inget som passar mig.

Kan dock förstå dig som är nyinflyttad, absolut!

Man går väl mest ut för att slåss. När det är dans på logen brukar jag fara dit och spöa såna där långhåriga jävla modsare. Det tycker jag är roligt.

Jag är inte gammal, bara lite tuffare än alla andra. :gnissla
Var mycket riktigt inte med på nollningen, kompisar i klassen skaffar man sig oavsett. Dock så slipper man plågas av diverse fuckon som tidigare i livet aldrig haft någon social kontakt med omvärlden, som under nollningen är helt lyriska över sin nyförvunna "kompiskrets".
En bra sak iofs, men inget som passar mig.

Kan dock förstå dig som är nyinflyttad, absolut!

Var inget plågeri här... vi lekte lekar, sjöng och drack öl :D.

• Gilla
Reaktioner: Loy
Vad gör ni för fel?
Jag har skitkul nästan varenda gång jag "går ut". Ibland kan nåt bråksuget drägg förstöra kvällen men det händer så sällan att det inte gills.

Lär er dricka.
Lär er slappna av.
Lär er bjuda på er själva.
Lär er snacka skit.
Lär er dansa.
Lär er ha kul!

Du menar förrutom glädjen i att köa i +1 grad i 45 minuter, för att få betala 150:- för att komma in & sedan 50:- för att hänga av sig, & sedan 65:- för en vattnig pilsner?

Den där typen av "gå ut" roar mig inte nämnvärt, men däremot kan jag tycka att det är trevligt att gå till en lugn liten pub i sällskap av en god vän och sätta sig ner med vars en god öl och prata skit i några timmar (självklart med ölpåfyllning varefter de tar slut). Tycker att det är en fin liten trevlig stämning på många brittiskstukade pubar, där kan man trivas. Och med öl och gott sällskap kan man trivas ännu mer, så pub är trevligt:) Men att gå ut (dvs till ett ställa med så hög musik att man inte kan snacka, så få eller obekväma stolar att man inte kan sitta och så vattnig och tråkig öl att man inte kan njuta av den) vetefan.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti