Var ligger det roliga i att "gå ut"?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Ok... Ser att du bor tvärs över sundet.. Bor i liljeholmen, jag kan erbjuda mig att bli ölkompis med dig om du inte har någon... :fyllisar

Då ställer jag en motfråga... Vad är så roligt med att sitta hemma? Sporthoj.com? Själv är jag hemma nu för att dottern är hemma med sin kompis.. :ansvar

Tack men det är inget problem som så. :D

Givetvis är det knappast hejdundrans att sitta hemma och samla damm. Den här lördagen tänker jag dock behålla mig rätten att sova länge satan och slöa framför Top Gear eftersom jag jobbat i snitt mer än 16 timmar om dagen varje dag i tre veckor nu, varav en av dem själv påverkad av influensan som gjort att så mycket tid behövts läggas. :näsblod

Det roliga är ju jakten/spelet

Det tror du inte själv på. :D

Låt mig gissa: Om du gör personlighetstestet i http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=216716 så får du veta att du är en introvert person? :rolleyes:

Somliga gillar att umgås med random vanligtvis fulla människor som inte har tillräcklig intelligens för att ens knyta skorna utan hjälp när dom är nyktra. Jag hör inte till dom som ser något nöje i det, och det verkar du inte göra heller. :glömdet

Personlighetstest behövs inte, jag kan tala om det för dig istället. :tummenupp
Introvert nej, men är jag ointresserad så syns det. Och i nämnt sammanhang så har det till att blivit ointressant.

GuW prickar som vanligt in klockrena detaljer i sammanhanget. :rofl

Vad som egentligen födde tråden är en del kontemplation jag gjort på siståne angående krogliv.
Har gått på krogen aktivt i sex års tid, nykter som dyngrak. Med och utan sällskap. Singel som upptagen.
Någonting som slog mig var att jag tamejfan inte haft en rolig krogsväng sen 19-20 års ålder. Det är samma sak varje gång. Fylletramsiga tjejer som vrålar Black Eyes Peas senaste i takt och klänger på en med skyldiga ögon och ställer någon redundant fråga som oundvikligen leder in i en retorisk återvändsgränd.
Män som salivsprayar när de pratar och ska bufflas och mäta manskraft på ett eller annat sätt, eller helt sonika visa sig socialt adept medelst ett avslappnat malande om livets om och men på en närmast pekoralt rudimentär nivå.
Bra människor går ut, men jag tycks aldrig hitta dessa.

Jag behöver gissningsvis antingen sluta gå på krogen, alternativt hitta bättre ställen. :gnissla

Last edited:
▼ Ad by Refinery89
Då jag vuxit upp i en by tio mil från närmaste krog värd namnet så har det där med att "gå ut" aldrig riktigt rotat sig, när jag var yngre var jag dessutom oftast så kanelfull att jag förmodligen skulle ha blivit insydd ifall jag försökt ta mig in på ett uteställe.

Gå ut och käka en burgare och klämma ett par belgiska är inte dumt men uteställena håller jag mig borta från, det bästa som finns i min värld är att gå till garaget en fredagkväll med en kasse pilsner och ställa mig vid svarven.:kär

Last edited:
det bästa som finns i min värld är att gå till garaget en fredagkväll med en kasse pilsner och ställa mig vid svarven.:kär

Hälsoskyddsverket rekommenderar:

Om du känner dig trött och utbränd, testa att unna dig en kväll av verkstadsmekaniskt arbete med tungt maskineri under påverkan av alkohol.

:gnissla

Använder du svarven också eller står du bara vid den och krökar? ;)

Har hört många polare som sagt "Är det verkligen så roligt att dra ut längre som det var förr?", så hänger de alltid med samma människor och alltid samma fester, konstigt de tycker det är tråkigt..not.

Olika fester, dvs en helg hemmafest, en helg grillkväll, en helg club osv

Olika människor, dvs häng inte alltid med samma gamla polargäng. Dra ut o festa en helg med polarna du känner tex från gymnasietiden och en helg med de du umgås med i vanliga dagslivet osv. Så tar alltid någon med sig nytt folk så vips känner man fler. Inte alltid fest med samma folk! Blir trist då.

Edit: Stvafel

Last edited:
När man sitter med huvudvärk och illamående dagen efter, inte ett minne av vad som hände kvällen innan och så tittar man i plånboken och den är helt tom. Ja då skrattar man högt.

Har gått på krogen aktivt i sex års tid, nykter som dyngrak. Med och utan sällskap. Singel som upptagen.
Någonting som slog mig var att jag tamejfan inte haft en rolig krogsväng sen 19-20 års ålder. Det är samma sak varje gång. Fylletramsiga tjejer som klänger och vrålar Black Eyes Peas senaste i takt och klänger på en med skyldiga ögon och frågar något redundant som oundvikligen leder in i en retorisk återvändsgränd.
Män som salivsprayar när de pratar och ska bufflas och mäta manskraft på ett eller annat sätt, eller helt sonika visa sig socialt adept medelst ett avslappnat malande om livets om och men på en närmast pekoralt rudimentär nivå.
Ord!

Ölhak med rockenroll (med en sportslig chans att få höra Opeth, Meshuggah, Tool, etc..) is teh shit.

▼ Ad by Refinery89
Att man får gå hem? Eller att man blir ombedd att gå hem av en vakt som ser att man har haft sitt roliga?

▼ Ad by Refinery89
Använder du svarven också eller står du bara vid den och krökar? ;)

Självklart, öldrickandet är mest grädden på moset.

Efter en bra fredags-skruvning ska man komma hem som en krigshjälte från Stalingrad; skitig överallt, ena underarmen uppbränd sen man lagt den på en svetsfog, tre fingrar uppskurna på rostfri plåt och såpass full att man tar fel på tandkrämen och idominsalvan när man ska göra sig fin för godnattpussen.

▼ Ad by Refinery89
Kan ju vara kul någon gång ibland att gå ut på nåt större ställe men annars så föredrar jag nån liten krog med gott käk och där man kan snacka med polarna utan att behöva skrika sig hes.
Skönt att komma hemifrån och träffa folk helt enkelt och man vill ju fan inte bjuda hem dem så att de jävlarna stökar till :mad:

sköj ibland me rätt folk..
Men goare me lite poker o bastu hemmavid...
Hadiradiraj :D...

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

▼ Ad by Refinery89
Back
▼ Ad by Refinery89
▼ Ad by Refinery89