Var ligger det roliga i att "gå ut"?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Gå till nåt hak med dansgolv sorterades bort runt millenieskiftet, enda undantaget är Faschings soulklubb på lördagar som rockar röven av vem som helst.

Ska jag gå ut ska det vara barhäng med en kunnig jävel bakom vinylsvarvarna.

Jag gick ut!

Min dotter kom in och skulle hämta mig vid ettsnåret, vi blev kvar till två, köpte kebab på hemvägen och nu sitter jag här...

Jag var på lokal ikväll.

Två kompisar och jag satt och drack bärs och surrade skit. En 45taggare raggade på mig och fick nobben (jag var inte full). Mera bärs och en kompis tjej dumpade honom, jag pratade med henne och en hel massa andra människor.

Åkte buss hem och träffade två tjejer som skulle med samma buss. Ena tjejen bodde en bit från stationen så jag gick av med henne och pratade goja medans jag följde henne hem.
Hon kom hem ordentligt, vilket jag också gjorde 15 minuters promenad senare.

Nu sitter jag här och skriver, utan att se i kors, så det var en bra och trevlig kväll helt klart. Speciellt eftersom att Anneli och jag bytte nummer (henne jag följde hem) :brynad

Att "gå ut" ändras lite med åren. Numera tycker man det är kul att komma ut och surra med polarna över ett par öl. När man var yngre så var det kul att bli dyngrak och knappt hitta hem, även om det fortfarande händer vid enstaka tillfällen :gnissla

Jag var på lokal ikväll.

Två kompisar och jag satt och drack bärs och surrade skit. En 45taggare raggade på mig och fick nobben (jag var inte full). Mera bärs och en kompis tjej dumpade honom, jag pratade med henne och en hel massa andra människor.

Åkte buss hem och träffade två tjejer som skulle med samma buss. Ena tjejen bodde en bit från stationen så jag gick av med henne och pratade goja medans jag följde henne hem.
Hon kom hem ordentligt, vilket jag också gjorde 15 minuters promenad senare.

Nu sitter jag här och skriver, utan att se i kors, så det var en bra och trevlig kväll helt klart. Speciellt eftersom att Anneli och jag bytte nummer (henne jag följde hem) :brynad

Att "gå ut" ändras lite med åren. Numera tycker man det är kul att komma ut och surra med polarna över ett par öl. När man var yngre så var det kul att bli dyngrak och knappt hitta hem, även om det fortfarande händer vid enstaka tillfällen :gnissla

Jag siktade på just det förstnämnda förrförra helgen, eller jag siktade väl snarare på att inte överhuvudtaget hitta till krogen, men åldern har satte sina spår o nog fan hitta man dit o kom hem utan problem samt vaknade utan baksmälla :gnissla

Det enda roliga med att gå ut" är att om du är singel , vill gå ut och hitta en brud o knulla med över natten , gå ut" är ett över reklamerat ord ........

dock är jag skitfulll , men jag säger ändå så sanning.......

för att köpa öl ute för att ha trevligt o bara umgås är inget grabbar vill , utan det enda en kille går ut" för är att kunna hitta ettt pök som ronny o ragge hade sagt.......

för har du alla polare runt om dig på en förfest och har trevligt så spelar det ingen roll att gå ut o hitta ragg , varför ska man gå ut överhuvudtaget .
om man har sitt på det torrra tänker dom flesta , och det är ju sant , du går ju ut för att hitta nått o sätta *STAKEN" i ..... näe jag ska inte sitta här o skriva på fyllen , men jagh hart ju rätt , tjejen står o svammlar o säger massa lustiga saker o är skitfull , så jag ska leda henne till toaletten så hon kan socva ruset av sig medans jag ligger i sängen o gottar mig.........

Visst fan kan det va kul å dra på krogen men oftast inte där man bor (iaf på mindre ort).
Drar ofta ut på jobbveckorna i norge , men på hemmaplan tycker jag hemmafester äger !

Att man en sekund inbillar sig att man har några som helst sociala talanger, vilket såklart grusas av att nån blonderad bögjävel snor ens ragg för att sen ragga upp nått annat...

Träffa folk, dricka öl, dansa, kramas med folk, lyssna på bra musik osv....

Förfesten och efterfesten brukar vara mer givande än krogen.

Precis, därför stannar man kvar efter förfesten medan tjejerna går ut och sen är man lagom varm innanför västen när de kommer hem med kebaben på natten och då påbörjas efterfesten :crash

Jag är proffs på efterfester men även där har åldern börjat tagit ut sin rätt och ibland är de slut redan innan solen har gått upp :( Då är det lika bra att lämna över stafettpinnen till någon annan och gå och dö... Eller pensionsspara, välj själv.

Jag är väldigt kräsen när det gäller musik och har helt enkelt inte roligt på en "vanlig" klubb där det spelas dunkadunka.
Däremot går jag ganska ofta till hårdrocksklubb.
Skitskön stämning, 1 dansgolv med "rockklassiker", en bar med metal och ett annat golv med nånting mittemellan. Alltid skitbra musik. Guitar Hero och Karaoke på övervåningen. Helt andra grejer än de där dunkadunka-ställena.

Här är några bilder från näst senaste fredagspuben i sektionslokalen (inte den vackraste men vi har kul ändå)... med kth mästerskap i ölhäfvning. Jag kom tvåa (åas var det några duktiga häfvare som inte var med), men iaf :fyllisar

Färdiga, häfv
15469_182055417233_671737233_3560775_7870446_n.jpg

PLING! (slår ihop två ölflaskor som startskott)
15469_182055477233_671737233_3560783_2173386_n.jpg

De i de gröna mössorna är medlemmar i ölhäfveriet...

Jag har för det mesta grymt kul, när jag går ut. Har ju iofs knappt vart utanför campus de senaste "utekvällarna". Har man inte kul när man "går ut" har man valt fel människor att gå ut med och fel ställe. Bör väl kanske tillägga att jag är blott 20 år, super mig sällan knallfull heller egentligen men det händer ju :gnissla

Last edited:
Ingen automatisk tidtagare, Calle.s? Ni är lite lowtech där borta på kth..

/ en som absolut inte går på chalmers :rolleyes:

Häv är skoj, trots att jag är ordentligt dålig..

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti