Var köper man kemisk metall?

Mekonomen funkar också fint. Dock kan man inte köpa varmkorv eller brassestolar där. :(

Jag köper det på macken, men det är inte så kanonbra som det sägs. Det klarade tex inte att hålla en pinbult på moppen nere i motorblocket när det var gängpaj, så det blir ju inte som att svetsa, snarare som att kleta på trolldeg.

Varför finns det ingen i depån som har sånt här?

Med ett snyggt urval av al-plåt kan man ju laga allt som folk sitter och grisar till med Kemisk metall. Det är ju bara att träningslöda i vinter!

Tack Brink.

Chrille skrev:
Varför finns det ingen i depån som har sånt här?

I dragracingdepån är det bara att fråga efter mig så får du låna zink-lod och gasolbrännare.

Nackdelen är att man inte kan svetsa det _snyggt_ efteråt eftersom fogen är förorenad med en zinklegering. Så det är bäst att träna rejält på att alu-löda med zinklegering, dvs TechnoWeld.

cRoC skrev:
Jag köper det på macken, men det är inte så kanonbra som det sägs. Det klarade tex inte att hålla en pinbult på moppen nere i motorblocket när det var gängpaj, så det blir ju inte som att svetsa, snarare som att kleta på trolldeg.

:kocko
Heilicoil

Hum vad menar du nu? Om du testar det förstår du vad jag menar. Mjöl, salt, vatten = kemiskmetalla aka trolldeg

cRoC skrev:
Hum vad menar du nu? Om du testar det förstår du vad jag menar. Mjöl, salt, vatten = kemiskmetalla aka trolldeg

kemiskmetal funkar fin fint men till gängor ska du använda heilciol.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7