Var köpa riktigt svarta Arai-visir???

Emmi skrev:
Nej, menade inte så. Jag tyckte själv att det rökfärgade i katalogen såg för ljust ut men det blev kolsvart på hjälmen. Ok, lätt rökfärgat är för ljust, det kan jag hålla med om. Konstigt att de inte kan ta hem, om man vill ha det till racing då? Hoppas du hittar nåt! :)

Fick ett kanonbra tips i tråden att beställa från Racevisors... :)

Maria1980 skrev:
Jag har letat & letat på olika mc-varuhus & på nätet efter ett riktigt mörkt Arai-visir. Men det enda som går att få tag på är de som är rökfärgade & det är inte mörkt nog...
Alla Ni som har mörka Arai-visir... var har Ni hittat dem???
:va

Du är ju helt fel ute, så här ska det se ut:

gjorde förresten lumpen i enköping, ni gillade inte oss så mycket va? eller var det kanske mest killarna?

Bifogat

• SAJK-ON-HIS-BIKE.jpg
    SAJK-ON-HIS-BIKE.jpg
    59.5 KB · Visningar: 180
Santo skrev:
Jag kopte iof ett Shoei-visir. Ett iridium till Arai kostar 6 pund mer (chipspengar) :tummenupp

Jag tänker beställa det svarta eller det silvriga... kan inte bestämma mig för vilket bara? Kanske båda... :)

Istället för svart så köp spegel visir i crome... de e ju så J*VLA :tuttar !!!!
tycker iaf jag... men jag fick nöja mig med svart ja med... hehe
men det kommer att inhandlas.

MvH /Robin

sajk skrev:
Du är ju helt fel ute, så här ska det se ut:

gjorde förresten lumpen i enköping, ni gillade inte oss så mycket va? eller var det kanske mest killarna?

Nice med blått! Men det passar inte till min hjälm. (RX7 Edwards Black)

Hur menar Du med gillar? Jag brukar aldrig se några S1:are här faktiskt... Men jag har absolut inte något emot lumpare. Tvärtom, de få gånger det kommer nytt folk hit så är det bara roligt :banana

Arai har originalvisir med iridiumeffekt i lite olika färger. Inte billiga nånstans.

Men det spelar ingen roll vad det kostar, bara det är schysst.

Annars har du ju Starol racing i Enköping Eva fixar fram det du vill ha.
Ligger bredvid OK
/2

Mitt visir heter mörk rök som du ser så ser det ljust ut när det inte sitter på hjälmen, men blir iprincip svart när det sitter på hjälmen. Mörk rök finns till nästan till alla hjälmar. Ända gången man ser mitt ansikte är när man står mot solen så den lyser rakt på hjälmen. Men då ser man mest konturerna. När det är molnigt eller du har solen i ryggen är det svart. Dock måste jag åka med öppet visir på kvällarna/nätterna om det är dåligt upplyst.

Bifogat

• DSC00791.JPG
    DSC00791.JPG
    62.6 KB · Visningar: 74
  • DSC00797.JPG
    DSC00797.JPG
    62.3 KB · Visningar: 65
Last edited:
RoLLER skrev:
Kan du jobba över en del i veckan? Jag behöver nåra visir.

Hehe... inte riktigt så jag menade. Klart att det spelar roll men jag har ju valt ett hjälm-märke där jag redan innan visste att det var dyra visir, så man får ju skylla sig själv. Men om det kostar 500 eller 700 spelar ingen roll, det viktigaste är att det är snyggt ;)

P-E skrev:
Mitt visir heter mörk rök som du ser så ser det ljust ut när det inte sitter på hjälmen, men blir iprincip svart när det sitter på hjälmen. Mörk rök finns till nästan till alla hjälmar. Ända gången man ser mitt ansikte är när man står mot solen så den lyser rakt på hjälmen. Men då ser man mest konturerna. När det är molnigt eller du har solen i ryggen är det svart. Dock måste jag åka med öppet visir på kvällarna/nätterna om det är dåligt upplyst.

Mörk rök, precis vad jag menar! Men nu lutar det åt ett spegelvisir i silver istället. Tack för att Du tog Dig tid att illustrera med bilder :banana En del på Sporthoj försöker bara dumförklara en när man ställer frågor... Om fler vore som Du så skulle det vara mycket trevligare att fråga om hjälp :Bugar

Jag är fantastiskt trevlig. Vill du veta nåt om CBR600 kan du fråga mig. Jag vet en del om blommor och bin också.

Mattias skrev:
Jag är fantastiskt trevlig. Vill du veta nåt om CBR600 kan du fråga mig. Jag vet en del om blommor och bin också.

Ja, men då har jag en bra fråga! När min cbr står på tomgång så "rasslar" det lite. När jag håller in kopplingshandtaget däremot så slutar det rassla... Varför? Vad är fel? Säljaren & mina vänner säger att det inte är någon fara, att det kan vara så på vissa hojar. Men jag har ju inte torrkoppling direkt.. & jag ogillar missljud även om de är ofarliga...

Maria1980 skrev:
Mörk rök, precis vad jag menar! Men nu lutar det åt ett spegelvisir i silver istället. Tack för att Du tog Dig tid att illustrera med bilder :banana En del på Sporthoj försöker bara dumförklara en när man ställer frågor... Om fler vore som Du så skulle det vara mycket trevligare att fråga om hjälp :Bugar

Det var så lite så. Nöjet är helt på min sida. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti