Var hitta cross-stövlar??

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Är på jakt efter ett par svarta cross-stövlar i storlek 38 alternativt 39, men det verkar omöjligt...:(
Har hittat flera snygga modeller, men då är det storlekar som börjar på 41/42.
Vad kan man hitta snygga svarta stövlar som dessa nedan i min storlek?

Bifogat

• image_1_92365big.jpg
    image_1_92365big.jpg
    40.6 KB · Visningar: 113
har du kollat på Biltema ? Tyckte att raden med storlekar var riktigt lång.
Men jag vet inte ...

Är det just Diadora du är ute efter?

Nej, det behöver det inte vara.
Vill dock ha en svart ganska hög stövel och tycker att cross-stövlarna är läckra.
har varit ute på nätet och kollat på massa sidor men då bara hittat större herrstorlekar... Borde ju finnas stl 38-39 tycker man :gnissla

har du kollat på Biltema ? Tyckte att raden med storlekar var riktigt lång.
Men jag vet inte ...

Är det nån bra kvalitè på de där??
Kan dra förbi och kolla... :)

Last edited:
Själv har jag kört med Alpinestars Vector, som förvisso är svart/grå, men de finns från strl 5 (ca 38). Ingen traditionell crosstövel med metallbeslag, men jag har kört motard och sporthoj i mina älskade stövlar och de håller i vått, torrt och vurpor på diverse underlag.

En del klagar över att de är för mjuka, jag har inte märkt det problemet.

Sköna att gå i också, vilket är en bonus.

Själv har jag kört med Alpinestars Vector, som förvisso är svart/grå, men de finns från strl 5 (ca 38). Ingen traditionell crosstövel med metallbeslag, men jag har kört motard och sporthoj i mina älskade stövlar och de håller i vått, torrt och vurpor på diverse underlag.

Tack!:tummenupp Var köpte du dessa???

Tack!:tummenupp Var köpte du dessa???

Jag har handlat mina på Lelles i Uppsala, men de finns ju att shoppa lite överallt. Om du vill prova och inte åka till Uppsala, vet jag att DinMC hade förut iaf. Jag är inte säker på att de har små storlekar hemma dock.

Hade inte kört mx i de stövlarna då man vill ha en stabil stövel som håller och stadgar upp ankeln. Tycker inte man kan jämföra mx och SuMo med avseende på stövlarna då det tar bra mkt mer stryk att köra mx än SuMo. Men säkert en bra stövel till annan körning än mx..

Själv kör jag med Gaerne SG10 i svart modell och är huuuuuur nöjd som helst. Kolla upp dom =)

Alpinestar har ju sitt Stella-sortiment som är designat för tjejer men även deras vanliga cross-stövlar verkar finnas i små storlekar.

Storlek 38/39 verkar räknas som barnstorlek av en del tillverkare när det gäller crosstövlar. :hihi

Jag kör med TCX Infinity GTX just nu. Mera offroad än cross. Men man behöver inte se ut som en rymdgubbe i de heller.
65018-42.jpg

Finns från storlek 38 till 48.

Alpinestar har ju sitt Stella-sortiment som är designat för tjejer men även deras vanliga cross-stövlar verkar finnas i små storlekar.

Har kollat upp Changcos tips www.FC-moto.com de hade massa snygga stövlar, men de flest stövlar börjar på storlek 40,5.. :(

Hittade ett par damstövlar, de var i storlek 39 men inte alls snygga.
Utbudet är verkligen snävt för oss tjejer, så om man ska ha 38/39 får man nog kanske titta på juniorstorlekar istället då.. :brinnerup
:D

Last edited:
Kolla de igenom sidan en gång till på www.FC-moto.com och hittade precis såna jag vill ha, i storlek 5 (38) :banana :banana
Tack Changco och alla andra! :Bugar

De helsvarta blir det!
:)

Bifogat

• 34311-1065301.jpg
    34311-1065301.jpg
    33.4 KB · Visningar: 84
Har kollat upp Chagos tips www.FC-moto.com de hade massa snygga stövlar, men de flest stövlar börjar på storlek 40,5.. :(

Hittade ett par damstövlar, de var i storlek 39 men inte alls snygga.
Utbudet är verkligen snävt för oss tjejer, så om man ska ha 38/39 får man nog kanske titta på juniorstorlekar istället då.. :brinnerup
:D

Men de Vector han postade börjar på 38...

EDIT: ser att du hittat Tech 6 nu.

Umm...crosstövlar handlar man en som är säker, sitter bra på foten, och är någorlunda bekväm.
Är den sedan någorlunda estetisk, så är det 'la en bonus, men det är verkligen inte ett kriterie man skall väga tungt om det är cross/enduro som är tanken med stöveln.
Skall man vara fräsigast på fiket är det väl en annan sak.. :blah

Själv kör jag med astars tech7 i skogen, ruskigt skönt stövel för mina breda fotblad, och de har testats...säkra är de. :D

/J

Umm...crosstövlar handlar man som är säkra,
sitter bra på foten, och är någorlunda bekväm.
Är den sedan någorlunda estetisk, så är det en bonus..
Skall man vara fräsigast på fiket är det väl en annan sak.. :blah

Varför kompromissa?! Jag vill ha båda sakerna, både bekvämt och snyggt :blah
;)

Edit: Gaerne SG10 Svart fanns tyvärr i minsta storlek 40.
De jag hittade (bilden) är ett par tech 8 :tummenupp

Last edited:
Varför kompromissa?! Jag vill ha båda sakerna, både bekvämt och snyggt :arsele
:D :tummenupp

Du hade inte tänkt köra på riktigt va? :arsele Kör man just så (på riktigt :D ) har allt en tendens att sluta med samma färg, och käcka yta av sand, lera, jord och diverse skogsattiraljer efter lite körning.

Ja se fruntimmer... :rolleyes: :D

/J

Ska du köra enduro i stövlarna så kan jag rekomendera stövlar utan tåjärn, dom lossnar när man slår i stenar och sånt.
Köp i stället Astars vector eller liknande med plast framme vid tårna.

Jag körde enduro med vector ett par år tills fotbromsen nötte hål i högerstöveln. Nu kör jag med Astars tech3(ja den finns i svart) mycket prisvärd stövel, det enda som är lite sådär är spännena som är jobbiga att hålla på med.

Tech 8:orna är lite tyngre än Gaerne SG10. Kan vara bra att tänka på.
Jag har dock 2 uppsättningar Tech 8:or och är jätte nöjd. Klart stabilare än mina gamla vector.
Dom har dessutom urtagbar innersko vilket underlättar tvättningen av dom.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back