supersteel
supersteel
Jag har min fireblade-08 i länsförsäkringar zon 3 billigast för mig.Men jag tycker att det i alla fall är 3-5 tusen för mycket.Helförsäkrat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur kan man gnälla över smc om man inte ens är medlem? En rättelse, försäkringsbolagen har inga som helst problem med att ersätta din eller min trasiga motorcykel, det är inte därför premien är så hög. Skadorna som drabbar sporthojsåkare är så mycket värre pga farten i stort sett alltid är högre. Det är sjukvårdskostnaderna som blir så vansinnigt dyra...
Det där har jag aldrig lyckats förstå....har inte vi skattefinansierad vård i Sverige ? Vi betalar jag hutlösa skatter, en del av de är ju premier för sjukförsäkring, vård och rehab. Jag antar att om man åker utan försäkring och klotar då får man vård och rehab ändå ?
Du glömmer möjligtvis inte livräntan och/eller invaliditetsersättning?
Jag tänkte på det, men druttar du omkull på en cykel eller fyllan blir du förtidspensionerad / sjukpensionerad oavsett vad du har för försäkring. Likaså om du blir skadad på hoj UTAN försäkring.
Livförsäkring betalas ju separat och träden in om man cyklar ihjäl sig, super ihjäl sig eller hojar ihjäl sig.
Invaliditetsförsäkring är också något åtm jag har utöve hojförsäkringen.
Folk säger att det är just "sjukvårdrelaterade" kostnader som ska täckas men de täcks ju med skattemedel som vi alla bidrar till.
Jag tycker att vagnskadeförsäkringen känns som den dyrare delen och det är just den som ska täcka ersättningen på hojen...
Jag är inte intrsserad att betala mer än vad jag gör bara för att någon annan ska få köra just det den personen vill.
hur fan kan den vara så mycket billigare än min sketna R6a från 01? din är ju inte speciellt mycket äldre.
Hur kan man gnälla över smc om man inte ens är medlem? En rättelse, försäkringsbolagen har inga som helst problem med att ersätta din eller min trasiga motorcykel, det är inte därför premien är så hög. Skadorna som drabbar sporthojsåkare är så mycket värre pga farten i stort sett alltid är högre. Det är sjukvårdskostnaderna som blir så vansinnigt dyra...
låter på vissa som att folk kraschar för att dom tycker det är så jävla roligt att slå sig halvt invalida.![]()
Spelar ingen roll för ett försäkringsbolag hur du kraschar, att du kraschar innebär att pengar betalas ut.
Om måna kraschar blir det mer ut och alltså måste mer tas in.
Högre premie. Om folk slutade krascha sina sporthojar skulle premien vara lägre. Svårare än så är det inte.
De enorma självriskerna är för att slippa betala ut skrapade kåpor, läggningar och liknande.
Det kostar på att lära sig wheela och jag kan faktiskt tycka att det är något som de andra försäkringstagarna inte ska betala.
Tyvärr drabbar det mig med.
Jag säger inte emot, jag håller med dig, men jag tror inte folk kraschar för att dom vill, det låter så ibland med alla "fan ta alla kraschare".
Nä folk kraschar inte för att de vill.
Men många krascher är totalt onödig och beror på felaktiga beslut hos föraren.
Sen kommer föraren i sann sporthojsanda skylla på. Det var däckens fel, det var grus på vägen, jag fick gashäng,ramen gick av....
Det var absolut inte förarens egna beslut 200 m tidigare som fick en konsekvens...
Olyckor händer. Det kommer vi aldrig komma ifrån.
Men många av olyckorna behöver inte hända om vi som förare tar ett ansvar för vårat handlade.
Så länge vi beter oss som vi gör när vi är ute och bombar.... Ja då kommer premierna också fortsätta att öka.
För att citera Nicklassinorr
Vi sågar av den gren vi sitter på.
Jag har min fireblade-08 i länsförsäkringar zon 3 billigast för mig.Men jag tycker att det i alla fall är 3-5 tusen för mycket.Helförsäkrat
Jag säger inte emot, jag håller med dig, men jag tror inte folk kraschar för att dom vill, det låter så ibland med alla "fan ta alla kraschare".
Jag tror att folk skulle ta det lugnare om dom körde bara i kallingarna!
Eller så talar någon om för dom att getpungen är till för att förhindra skrapsår, inte fan förhindrar det benbrott och mosade interna organ.
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |