Var e alla sporthojar?

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Jag kör ungefär 1500mil/år med hojen på svenska vägar och en tanke som slog mig var att det är förvånansvärt sällan jag ser sporthojar ute på vägarna.

Vad kommer detta sig? Var är ni någon stans?

Vad jag ser ute på vägarna är typ 40% HD etc, 30% Touring al'a BMW etc, en del motarder och en del annat men väldigt lite sporthojar. Kör ni inte eller vad? Kanske bara när det är 0% chans för regn och mörker eller?:D

.....eller kommit till insikt att det inte är värt att riskera livet på gata och piskar satan på bana. :tummenupp

Jag har kört hoj sen 70-talet, då gick det långsammare. Idag körde jag ensam mellan Borås och Vårgårda, det finns en tankstation efter 16 km från Borås, där stod ett 10-tal sporthojar men hur i helvete ska man kunna stanna när man blåser förbi i 160?

kostar för mycket att ha påställt! Får sitta hemma och rulla tummarna istället!

Kört ihjäl sej direCkt... Fan sportis på gata o du lever max en vecka:gråta

leker där det inte finns kärringar som försöker köra utan framför än:)))

Runt kl 1 på natten är de inlåsta i ett garage väntandes på tjuven. Själv ligger man vaken med knogjärn på, detta gör att man sover hela dagarna..... Eller det faktum för att ha råd med sporthoj idag krävs stabil ekonomi, gärna bo i villa på landet. Med andra ord vi har blivit gamla, bildat familj.... Vilket betyder att man måste samordna barn, blöjbyten, kvalitetstid med frugan eller mannen mot att få ut att åka 1 timme. Den klassiska knutten är väl ca 50 år. Barnen klarar sig själv, frugan eller mannen är kanske inte lika lockande längre, vad vet jag?

Det jag försöker säga att vi finns, det gäller bara att veta var och när man skall leta:confused:

...är på banorna runt om i Sverige och skulle man missa och åka ut från depån så blir det tidigt på morgonen dvs mellan 7-9 på helgen innan sötgöte och bultbarbro sätter sig i bilen och åker ut och " tränar vänstersväng utan blinkers" ... Åkte 1500-2000 mil/år på gata förr så det går att överleva men det blir inte lättare för varje år då bilarna idag inte utrustas med blinkers etc .... Näe på banorna åker vi åt samma håll och det funkar fint och snacka skit och fika därmed :-)/M

En siffra man läst 100ggr är ju att sporthojar utgör 10% av hojarna på vägarna, så säg att var 10e hoj är en sporthoj.

Sen läste jag att 11% av sporthojarna är inne på reparation (är väl alla duccar :hihi ) (källa smc)

Sen kör vi såklart inte när det regnar, vi är lite av konnässörer på det viset.

Så om det är soligt ute, varmare än 15+ (men inte över 25+ för då svettas man i stället)

då kanske du har tur och ser en sporthoj efter du mött 10st kromslädar och diversehojar. :tummenupp

Sporthoj kör man väl för att det är kul att köra hoj, och var är det kul att köra sporthoj?

På banan. :mattias

Gatåka blir det kortare grejer mellan garaget / fiket för att snacka banåkning med andra bangeeks. :hihi

Igår funderade jag på att åka en sväng idag. Eftersom du nämner Borås och Vårgårda kanske du skulle göra dig synlig och uppmuntra en hojbroder att skita i ogräsodlingen så han kommer ut?

Annars har jag hällt på 40 liter från dunk på på banor så där har jag lyckats vara ganska mycket med mina mått mätt.

Edit: riktat till Gearbox och inte TS

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...