Var e alla sporthojar?

Hawken

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2012
Ort
Borås
Hoj
Ducati 999
Vad är det för fel på BMW? Ja har sporttouring k1200s, den blåser 300. Inget galet i den farten. Hehehe:rock
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Detta är en fråga som jag också ställt mig flera gånger. Såg inte en enda sporthoj under hela sommarens tur till Mongoliet genom Ryssland. Vart håller dom hus någonstans? :rofl
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Har kört mycket mindre (okej, jättesmå) asfaltsvägar som är kurviga nog att byta baklampa på hojen i fart nästan, bra asfalt, inga tjälskott, fotpinneskrap med en XT660 i 50. Varför inga sporthojar där? Dom få man möter nöter motorväg, fast att det finns en betydligt roligare, kurvigare väg som dessutom går fortare att köra, i princip brevid.

Att man inte kör hela tiden på småvägar med sporthoj är kanske förståerligt, dom är inte byggda för våra (emligt EU) bra vägar på samma sätt som en offroad :) Särskilt inte under våren :död
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Sporthoj kör man väl för att det är kul att köra hoj, och var är det kul att köra sporthoj?

På banan. :mattias

Gatåka blir det kortare grejer mellan garaget / fiket för att snacka banåkning med andra bangeeks. :hihi

Inte alls kul att köra sportis på gata? Så fel.
 

tkdrille

Guest
Jag har inte ens sett sporthojjar på de fina kurviga vägarna i mitt område. Vilket jag tycker är skönt så slipper jag köra om dem med taxin.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Alla gillar olika.

...nej, skillnaden är att bultbombarna inte fått upp ögonen för vad banåkningen kan ge än bara. ;)

Inte helt utan ironi heller, been there, done that...jag åker mycket gata än, men ju mer man kan ta i på bana i och med att man lär sig, ju sämre upplevs gatkörningen, man kan helt enkelt inte köra med samma attack (om man tänkt överleva en längre stund).

Så är det...tyvärr, utveckligen man ser hos andra är likadan, så rekommendationen måste bli, skippa bandagarna, det blir bara dyrt...och dödar gatåkat'. :crash
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Detta är en fråga som jag också ställt mig flera gånger. Såg inte en enda sporthoj under hela sommarens tur till Mongoliet genom Ryssland. Vart håller dom hus någonstans? :rofl

Dom skeppas till Baltikum, inte till Ryssland! :fakta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag möter en hyfsad mängd sporthojar under högsäsong, såhär års brukar det mest vara tourers, glidare och äventyrshojar, där äventyrshojarna är i klar majoritet. Framåt oktober/november brukar det fan bara vara jag och bumseäventyrare ute. Samma sak i februari till april i princip.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Här är en :yoparty
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Detta är en fråga som jag också ställt mig flera gånger. Såg inte en enda sporthoj under hela sommarens tur till Mongoliet genom Ryssland. Vart håller dom hus någonstans? :rofl

Vi finns på GB, Grusbus.com! :gnissla Och klagar över att vi blir omkörda av stora BMW med tvåhjulssladd:D En del dessutom kanske på väg till Mongoliet.:gnissla

Grussprutet förstör vår plast:lol Detta måste få ett slut, antisladd till alla!:banana Hastigheten måste sänkas på grusvägar.:hihi

Men min plastgris har ändå rullat 1200 mil hittills i år. Några var i 180 för att mata lite mil och jag/vi blev omkörda lika mycket som vi körde om! :arsele

Platsar kanske på TH, Touringhoj.com?:va :va Nä, vi blev inte rädda.:D Essingleden med Tokhlmsbilister känns farligare än Autobahn.:hihi

Bana är underbart kul :kär men landsväg är fortfarande, trots över 30 år i sadeln, njutbart. Och det utan atackkörning, med flyt ger det en annan njutning som inte mäts i hastighet eller varvtider.:)
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Konstigt, jag ser sporthojar i stort sett varje dag, i Sthlm varje fall
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag ser okså sporthojar på alla mina turer, dag som natt :rolleyes:

Men hör dom oftare på natten en på dagen, specielt RV40 genom Borås.

Men där jag ser dom oftast är gammla RV40 mellan Borås-Härryda, en del i hällingsjö/landvetter/mölnlycke.

Sist jag åkte förbi Hällingsjö så satt 1 sporthojs nisse & solade på gräset vid bensintappen, hojen han har är en Yamaha R1a nyare model, nästan helt vit, mött han antal gånger detta året :rolleyes:

Borås-Varberg möter jag hojar titt som tätt :rolleyes:
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Jag har gjort samma reflektion som TS. Merparten av hojarna jag sett med packning denna sommar har varit antingen "äventyrshojar" eller HD & HD-kopior. Själv har jag lagt 90% av säsongens alltför få mil på sporthoj inklusive lite kortare touring (130milasväng i delvis ösregn).

Nu har jag ställt av raketen efterssom den kostar 1000/spänn månad i försäkring. De krispiga höstturerna får göras med vetaranen tjitty tjitty bang bang istället.

Tror det blev 300mil denna sommar :(
 

Kimring

Rrrhhaa MC
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr 1000RR -08. Yamaha 535 Bobber -96, Några små fiddys
Kör näst intill varje dag runt om i sthlm när de är bra väder:yoparty ! Nästan så att man blir tvingad av försäkringsbolagen att köra eftersom man får pröjsa mer än det kostar att bo i månaden för hojen:mad:
Men skulle också gärna se fler sporthojar på gatan, fast får kanske köra lite mer på bana eftersom alla verkar hänga där.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top