Var e alla sporthojar?

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Jag kör ungefär 1500mil/år med hojen på svenska vägar och en tanke som slog mig var att det är förvånansvärt sällan jag ser sporthojar ute på vägarna.

Vad kommer detta sig? Var är ni någon stans?

Vad jag ser ute på vägarna är typ 40% HD etc, 30% Touring al'a BMW etc, en del motarder och en del annat men väldigt lite sporthojar. Kör ni inte eller vad? Kanske bara när det är 0% chans för regn och mörker eller?:D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
.....eller kommit till insikt att det inte är värt att riskera livet på gata och piskar satan på bana. :tummenupp
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag har kört hoj sen 70-talet, då gick det långsammare. Idag körde jag ensam mellan Borås och Vårgårda, det finns en tankstation efter 16 km från Borås, där stod ett 10-tal sporthojar men hur i helvete ska man kunna stanna när man blåser förbi i 160?
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
kostar för mycket att ha påställt! Får sitta hemma och rulla tummarna istället!
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Kört ihjäl sej direCkt... Fan sportis på gata o du lever max en vecka:gråta
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
leker där det inte finns kärringar som försöker köra utan framför än:)))
 

jenssa

Medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
ystad
Hoj
ducati scrambler 2015
Runt kl 1 på natten är de inlåsta i ett garage väntandes på tjuven. Själv ligger man vaken med knogjärn på, detta gör att man sover hela dagarna..... Eller det faktum för att ha råd med sporthoj idag krävs stabil ekonomi, gärna bo i villa på landet. Med andra ord vi har blivit gamla, bildat familj.... Vilket betyder att man måste samordna barn, blöjbyten, kvalitetstid med frugan eller mannen mot att få ut att åka 1 timme. Den klassiska knutten är väl ca 50 år. Barnen klarar sig själv, frugan eller mannen är kanske inte lika lockande längre, vad vet jag?

Det jag försöker säga att vi finns, det gäller bara att veta var och när man skall leta:confused:
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...är på banorna runt om i Sverige och skulle man missa och åka ut från depån så blir det tidigt på morgonen dvs mellan 7-9 på helgen innan sötgöte och bultbarbro sätter sig i bilen och åker ut och " tränar vänstersväng utan blinkers" ... Åkte 1500-2000 mil/år på gata förr så det går att överleva men det blir inte lättare för varje år då bilarna idag inte utrustas med blinkers etc .... Näe på banorna åker vi åt samma håll och det funkar fint och snacka skit och fika därmed :)/M
 

jetson

Guest
En siffra man läst 100ggr är ju att sporthojar utgör 10% av hojarna på vägarna, så säg att var 10e hoj är en sporthoj.

Sen läste jag att 11% av sporthojarna är inne på reparation (är väl alla duccar :hihi ) (källa smc)


Sen kör vi såklart inte när det regnar, vi är lite av konnässörer på det viset.


Så om det är soligt ute, varmare än 15+ (men inte över 25+ för då svettas man i stället)

då kanske du har tur och ser en sporthoj efter du mött 10st kromslädar och diversehojar. :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sporthoj kör man väl för att det är kul att köra hoj, och var är det kul att köra sporthoj?

På banan. :mattias

Gatåka blir det kortare grejer mellan garaget / fiket för att snacka banåkning med andra bangeeks. :hihi
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Igår funderade jag på att åka en sväng idag. Eftersom du nämner Borås och Vårgårda kanske du skulle göra dig synlig och uppmuntra en hojbroder att skita i ogräsodlingen så han kommer ut?

Annars har jag hällt på 40 liter från dunk på på banor så där har jag lyckats vara ganska mycket med mina mått mätt.

Edit: riktat till Gearbox och inte TS
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top