Vanlig missuppfattning om olja?

Tror att Björn Waldegård tryckte ner bananer i motorn då oljetråget hade spruckit i Safarirallyt, det räddade den sträckan så han kom i mål.
Tror dock inte att det går så bra att poppa med banan... eller varför inte...

Härligt! Kan inte du poppa extra och bjuda in oss på event så vi kan följa detta i "goda vänners lag"? Jag dyker upp! :)

Det hade jag gärna gjort men Kastrulloljan jag hade hemma verkar inte vara kvalificerad för min popomat.

Sen slår det sldrig fel. Har man en tes man är nöjd med kommer det nån kunnig idiot och dödar den med fakta. Kreks!

Som ung man utan internet så såg man mer TV. Där fanns ett vidrigt program vid namn Cafe Norrköping med en ännu vidrigare programledare. Han hade nöjet att ha en pilsk pensionärsdam på besök som berättade att hennes man hade hört att olja kunde göra sexlivet lite roligare, varpå mannen hade sprungit ut i garaget och hämtat motorolja.

På något sätt gissar jag mig till att trådstartaren och "motorolja i sovrummet"-mannen måste vara släkt eller till och med samme person?
R-8308058-1459684440-8437.jpeg.jpg

En till oljetråd med Biltema....

outta-here.gif

Ingen som nämnt OKQ8s sbk-olja än och att man kan köpa den i 20L dunkar till ett bättre pris än literförpackningar?

Har även haft gott resultat med att smörja upp, och få fart, på en dåligt fungerande relation.

Jo, det svider ju inte ens första gången och sedan går det utav bara farten.

Passa dig dock för hydraulolja, det svider så in i helvete. Hur vet jag det...?

Last edited:
Brukar handla på Swedol på Ringön, hållplats Plastteknik med buss 47, men ser att den idag finns hemma också i Swedol V:a Frölunda. Så det blir väl en sväng dit.

PS Den är skitigare när jag tappar ur den efter 200 - 300 mil än när jag häller i den. Så alltså OK ! DS

eller Q8, bara att välja

Förut fanns det tillsatser i Castrol RS för att den skulle lukta gott vid förbränning. Var det för BMWs skull?:7peta

Jag vet säkert att Motul häller jordgubbesaft och päronsaft i sina oljor.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back