Valencia GP

Som sagt, första gången på hojen. Så nog fanken kommer han få mer snurr ju längre helgen går.
Nu minns jag inte exakt, men jag tror fredde körde ungefär samma tid med sin yamma, men det är ju för att han kan det chassit mer eller mindre utantill..

Eftersom det inte skrivs så mycket i den här tråden så kan jag väl berätta lite vad som hänt sen sist...

I natt revs hojen efter att Jürgen Ling tyckt att Hondan gick lite dåligt.
Inför dagens första pass var dock hojen hel igen, och Fredde sänkte sig ytterligare 0.8 sekunder. 1.40,432.
Närmaste gubbe upp är Stiggy på 1.40,058. Spännande.

Molina körde på 1.39,196 nu i förmiddags. Riktigt starkt.

Dagens kval går 15.15-16.00 och du kan följa det genom att gå in på www.motogp.com.
Klicka på den röda listen uppe i höger hörn, där det kommer stå 250cc QP2 Running - LIVE TIMING.

Håll tummarna för Fredde och Stiggy! :banana

Varför går det så sakta egentligen?

Är banan ombyggd, vet att Puniet körde 1.34,8 under försäsongstesterna, och Motogp var sekunden snabbare förra året...... :va

Watz sa i en intervju att tiderna skulle sänkas ju mer tid han fick på den nya hojen. Enligt honom krävde den nya hojen att man tänkte om helt i sin körning då den var mkt annorlunda mot hans tidigare Yamaha.

Jag tror det kan bli mkt bra imorgon.

Chris Ash skrev:
Varför går det så sakta egentligen?

Är banan ombyggd, vet att Puniet körde 1.34,8 under försäsongstesterna, och Motogp var sekunden snabbare förra året...... :va

Det är kallare nu ochj enligt kommentatorerna är det anledningen till att dom flesta teamens gamla inställningar från banan nu i stort sett var värdelösa.
Alla hade problem med fäste för framhjulet.

Marcus skrev:
Tyckte kommentatorerna sade att banbeläggningen hade blivit sämre/hårt åtgången senaste året, kan vara det kanske... :va

Hittade en bild med Fredde på nya Hondan
318289_12637.jpg

Fredde tappade av nån anledning 10 km/h i toppfart på andra halvan av passet men körde trots det jämna 1.40-tider. Bara 4 sek bakom pole är inte så illa pinkat...kan nog plocka en del placeringar imorgon.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa