Valencia GP

CorbenDallas skrev:
Okej, så bara för att man är proffs måste man ha tråkigt? :va


Nää, såklart inte.
Fast jag tror att du håller med mig om att "köra för att det är kul" inte räcker som inställning i GP. Du måste garanterat ha mera villja och jävlaranamma för att klara dig där.
Att gilla vad man pysslar med är oxå ett krav förstås.


Mattias skrev:

Joo, det också.
 
Synd för Fredde att det gick som det gick men roligt att han visade vad han kani början av racet. Hoppas verkligen att han kan sy ihop det till nästa år.

Om Biaggi inte har vad som behövs för att slå Rossi har inte Hayden det heller.
Har Hayden någonsin slagit Rossi "fair and square", dvs utan yttre inverkan som krasch eller motorhaveri? :va

Doohans "pull" verkar inte vara så starkt, åtminstone inte i den riktning som valmers hoppas.

Barros is almost certain to be replaced by Camel Honda's Max Biaggi, while the 34-year-old Brazilian - who finished fourth in the 2004 world championship, with four podiums to his credit - may join Sete Gibernau at the satellite Telefonica Movistar Honda team.
 
Goodstuff skrev:
Barros is almost certain to be replaced by Camel Honda's Max Biaggi, while the 34-year-old Brazilian - who finished fourth in the 2004 world championship, with four podiums to his credit - may join Sete Gibernau at the satellite Telefonica Movistar Honda team.

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Under MotoGP warmupen snackade Eurosport nissarna med Stiggy och han hade tydligen planer på att bli delägare i ett stall till nästa år. Vilket stall eller vilket märke han skulle köra framgick inte.

Hade ju varit grejt med Stiggy och Wåtz (för inte kan väl Watz uttalas Watts?) i samma team med tex SonyEricsson som huvudsponsor (eller varför inte Veidec :D ).
 
sandstream skrev:
Under MotoGP warmupen snackade Eurosport nissarna med Stiggy och han hade tydligen planer på att bli delägare i ett stall till nästa år. Vilket stall eller vilket märke han skulle köra framgick inte.

Hade ju varit grejt med Stiggy och Wåtz (för inte kan väl Watz uttalas Watts?) i samma team med tex SonyEricsson som huvudsponsor (eller varför inte Veidec :D ).

Angående Stiggy finns det en tråd om det: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=62244

Fredde kör förhoppningsvis Kiefer Castrol Honda om han fram pengarna. Uttalas väl "Vatts" och garanterat inte "Wåtz".
 
sandstream skrev:
Under MotoGP warmupen snackade Eurosport nissarna med Stiggy och han hade tydligen planer på att bli delägare i ett stall till nästa år. Vilket stall eller vilket märke han skulle köra framgick inte.

Hade ju varit grejt med Stiggy och Wåtz (för inte kan väl Watz uttalas Watts?) i samma team med tex SonyEricsson som huvudsponsor (eller varför inte Veidec :D ).


Stiggy ville visst inte säga för mycket i fredags förmiddag?

På fredagskvällen så blev hans planer offentliga..
http://www.forza-motorsport.se/?url=news&dept=OTHER&id=5140

Angående Ericsson så har både Rossi och Abe (och ett antal roadracingförare till..) gått bet på dom. Abe's team fick sina "Ericsson"-pengar via den Spanska återförsäljaren tex. VEIDEC kanske skulle vara ett säkrare kort till att sponsra. Men pengarna skulle nog inte räcka till att bli huvudsponsor..
 
Last edited:
Axxexs skrev:
Stiggy ville visst inte säga för mycket i fredags förmiddag?

På fredagskvällen så blev hans planer offentliga..
http://www.forza-motorsport.se/?url=news&dept=OTHER&id=5140

Angående Ericsson så har både Rossi och Abe (och ett antal roadracingförare till..) gått bet på dom. Abe's team fick sina "Ericsson"-pengar via den Spanska återförsäljaren tex. VEIDEC kanske skulle vara ett säkrare kort till att sponsra. Men pengarna skulle nog inte räcka till att bli huvudsponsor..


Häftigt!
Synd att det blir två utomnordiska förare i 125 bara.
Chris ash du får kontakta Johan och fixa ena platsen :tummenupp
 
Hondas fokus på amerikanska marknaden talar,
varken Barros lr Hayden har rosat marknaden iår,
men Barros har varit mindre kass.

En gång i år har Repsol-loggan synts från podiet
i kungaklassen så Repsol kan fråga sig varför de
pumpar in pengar i det teamet...

Resultatet blir en kompromiss mellan Honda och Repsol
- Honda väljer Hayden för att flörta med amerikanerna
- Repsol väljer en absolut toppförare så reklamen ofta syns i bild.

Biaggi eller Sete blir det eftersom den tredje kandidaten med den
kapaciteten redan har kontrakt (med Ducati).
edit: och jag menar inte Checa :)
 
Victor skrev:
Ja, Barros är ju verkligen en sämre förare än Hayden. Samt har tagit mycket mindre poäng.... För att inte tala om hur mycket han har vurpat.


Jag menade inte Barros. Han är en mycket bättre förare än Hayden.

Jag menade att Max kanske får chansen i fabriksstallet.

/Sleven
 
gthyni skrev:
Hondas fokus på amerikanska marknaden talar,
varken Barros lr Hayden har rosat marknaden iår,
men Barros har varit mindre kass.

En gång i år har Repsol-loggan synts från podiet
i kungaklassen så Repsol kan fråga sig varför de
pumpar in pengar i det teamet...

Resultatet blir en kompromiss mellan Honda och Repsol
- Honda väljer Hayden för att flörta med amerikanerna
- Repsol väljer en absolut toppförare så reklamen ofta syns i bild.

Biaggi eller Sete blir det eftersom den tredje kandidaten med den
kapaciteten redan har kontrakt (med Ducati).
edit: och jag menar inte Checa :)

Har Capirex skrivit på för fler år med Ducati?
 
Chris Ash skrev:
Har Capirex skrivit på för fler år med Ducati?


Från Ducati Corse pressrelease:

Marlboro Valencia Grand Prix, Valencia
Sunday October 31 2004

CHECA JOINS DUCATI MARLBORO TEAM FOR 2005

Carlos Checa will join the Ducati Marlboro Team for the 2005 MotoGP World Championship. The rapid Spaniard will partner Loris Capirossi, whose third year with the red team was confirmed earlier this season, aboard factory Ducati Marlboro Team Desmosedici GP5s.

Checa brings a wealth of speed and enthusiasm to the Italian-based squad, which is looking forward to working with one of the most experienced riders in the premier class. He has raced in the big class since 1995 and is keen to commence his new job of continuing the development of the factory's impressive V4.

In fact Checa will have his first chance to ride the bike during tests at Valencia tomorrow, Monday November 1. He will continue to get to know the machine in further tests at Wednesday and Thursday, working alongside Capirossi on development for the 2005 season.

Checa's arrival at the Ducati Marlboro Team means that today's Marlboro Valencia Grand Prix will be Troy Bayliss' last race for the squad. The Australian's departure was announced at the Australian GP two weeks ago.

"Troy is undoubtedly one of the most important riders in the history of Ducati," commented Ducati Corse CEO Claudio Domenicali. "Together we have enjoyed some great successes, so I'd like to say a big thank you to him, from myself and everyone else at Ducati. Troy has ridden Ducatis for the last seven years, the last five with the factory team, so maybe it's time for both of us to try new challenges.

"Carlos is a very fast and highly motivated rider, we're proud to have him on our team, and we're sure that his experience will be crucial in helping us to continue moving forward. He will ride the bike for the first tomorrow so he will immediately be involved with the development of the GP5. Finally I'd like to say thank you to Yamaha for allowing Carlos to start working with us right away."


Snubblade även över nått rykte som sa att Troy Bayliss skulle va på g med Gresini Honda? Och att Rossi hade fått 32 miljoner $ av Yamaha för 2 år. =)
 
Jag önskar verkligen Loris Capirossi ett bättre öde än den hoj han satt på i år, hoppas Ducati får till den ordentligt till nästa år.

Troy Bayliss på Honda ska men definitivt inte räkna bort från pallstriden 2005, om det nu blir så.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top