Val av cross? Kort kille!

Med risk för att låta väldigt dryg.
Du har nog hamnat jävligt fel...

Äsch, om några år kanske grabben köper sig en Hayabusa istället så varför inte ge honom några tips istället?

Jag är nästan lika kort men jag har ändå haft världshistoriens högsta cross, en Husa 600 där jag inte ens nådde ner med tårna på någon sida. Jag fick hänga över sadeln för att nå ner med ena benet.
Men det gör inget, för fötterna ska ändå vara på fotpinnarna när du kör så det spelar mindre roll.
Och sen om du går in på motardforumet så kan du hitta filmklipp på tok-Olof från Norrland som är tre äpplen hög men ändå inte har problem med för höga hojar.

Annars så inbillar jag mig att RMZ250/450 är jäkligt låga, åtminstone alla som jag har kört.

Köp den crossen du är sugen på och sänk den. Svårare ska det inte vara. Du får dock räkna med att det kommer att kosta lite extra. Grejen är ju den att 167 cm må vara relativt kort för en man, men inte för kvinnor. Kvinnor kör också cross, även om de inte är 180 cm långa.

Köp den crossen du är sugen på och sänk den. Svårare ska det inte vara. Du får dock räkna med att det kommer att kosta lite extra. Grejen är ju den att 167 cm må vara relativt kort för en man, men inte för kvinnor. Kvinnor kör också cross, även om de inte är 180 cm långa.

Min 36-åriga syster är ca 155cm kort och ville köra cross så hon köpte en 80cc höghjuling. Inte så skoj kanske men det funkar ju...

Jag har en polare som kör SM...han är nog ungefär i din längd. Nada problem.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park