Valår 2022

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tro att staten kan sänka/höja skatter hur mycket som helst utan konsekvenser är fantasi.
Vem har pratat om att det inte skulle bli konsekvenser?

För övrigt kan de när de vill, tänk coronapaket.

Men vill man inte så kan man inte, det är sedan länge och gäller alltid överallt, i stort och smått.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vem har pratat om att det inte skulle bli konsekvenser?

För övrigt kan de när de vill, tänk coronapaket.

Men vill man inte så kan man inte, det är sedan länge och gäller alltid överallt, i stort och smått.
Men nu var det just "verklighetens" konsekvenser jag är nöjd med att regeringen förstår.
För det var precis det man menade med "verkligheten", dvs dess konsekvenser.
Och visst, röstade man SD, så känns nog 1kr som ett svek.

Corona-paketet var ingen skatt.
Dessutom var Corona-paketet, iaf enligt mig, just ett sånt paket man skickade ut utan att fundera på konsekvenserna först.

Och ibland vill man utan att kunna, det har hänt sedan alltid och i allt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
För mig är varken elprisstöd eller soppapriset en viktig fråga men det är jävligt illa när löftena är mil ifrån verkligheten. Vad mer kommer man strunta i? Ska massinvandringen fortsätta också? Oklart.
Ja, håller med.
Fixar man skjutningarna och går folk att känna sig trygga igen får dom gärna höja priserna med en femma.
Och naturligtvis får det ta tid men jag vill se steg i "rätt" riktning.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men nu var det just "verklighetens" konsekvenser jag är nöjd med att regeringen förstår.
För det var precis det man menade med "verkligheten", dvs dess konsekvenser.
Och visst, röstade man SD, så känns nog 1kr som ett svek.

Corona-paketet var ingen skatt.
Dessutom var Corona-paketet, iaf enligt mig, just ett sånt paket man skickade ut utan att fundera på konsekvenserna först.

Och ibland vill man utan att kunna, det har hänt sedan alltid och i allt.

Du trollar, de kunde fixat det, de lovade att fixa det, de har inte fixat det.
Rätt enkelt faktiskt.

Vad du tycker om coronastöd är ovidkommande, det var inte meningen att fråga dig, kunde det verkligen tolkas så?

Och som tegel så klokt påpekar, det går ju att skylla på "verkligenheten" i precis alla frågor, om du är sosse och är nöjd med det kan jag förvisso förstå ditt resonemang, annars känns det bara cuckigt. Fix it.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, håller med.
Fixar man skjutningarna och går folk att känna sig trygga igen får dom gärna höja priserna med en femma.
Och naturligtvis får det ta tid men jag vill se steg i "rätt" riktning.
Ingen risk att Korrupta Strömmer rår på detta, vad klokt av SD att stå utanför, det här kommer inte leda till någonting.

Skulle inte regeringen rivstarta? Hur har det gått?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Du trollar, de kunde fixat det, de lovade att fixa det, de har inte fixat det.
Rätt enkelt faktiskt.

Vad du tycker om coronastöd är ovidkommande, det var inte meningen att fråga dig, kunde det verkligen tolkas så?

Och som tegel så klokt påpekar, det går ju att skylla på "verkligenheten" i precis alla frågor, om du är sosse och är nöjd med det kan jag förvisso förstå ditt resonemang, annars känns det bara cuckigt. Fix it.
Nej, jag trollar inte.
Och jag är ledsen om det framstår som det.
Verkligen inte min mening.

Som vanligt vill jag beskriva hur jag ser på saken och veta varför andra ser annorlunda på det.

Jag är uppriktigt glad över att nuvarande regering tar hänsyn till verkligheten och dess konsekvenser.
Något jag inte tyckte att föregående regering gjorde alla gånger.

Så, med risk för att du tycker jag trollar igen, skulle man ha sänkt priset med 5-10kr för att hålla löftet?

Det här är dock lite trolligt: vill du inte ha åsikter om ovidkommande saker så ta inte upp dem. ?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nej, jag trollar inte.
Och jag är ledsen om det framstår som det.
Verkligen inte min mening.

Som vanligt vill jag beskriva hur jag ser på saken och veta varför andra ser annorlunda på det.

Jag är uppriktigt glad över att nuvarande regering tar hänsyn till verkligheten och dess konsekvenser.
Något jag inte tyckte att föregående regering gjorde alla gånger.

Så, med risk för att du tycker jag trollar igen, skulle man ha sänkt priset med 5-10kr för att hålla löftet?

Det här är dock lite trolligt: vill du inte ha åsikter om ovidkommande saker så ta inte upp dem.

Jag ville inte veta om coronastöd var en fenomenal idé, jag ville påtala att uppstår ett behov så går det att lösa.
Det finns ett flertal budgetposter som går att skära i Tidöavtalets anda och därmed möjliggöra en skattesänkning, detta vet ju du, varför du förefaller trolla.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ingen risk att Korrupta Strömmer rår på detta, vad klokt av SD att stå utanför, det här kommer inte leda till någonting.

Skulle inte regeringen rivstarta? Hur har det gått?
Nja, nån rivstart har det inte varit.
Och det var något, som iaf jag, inte väntat mig heller.
Jag tyckte alltför mycket skit var på väg och fel håll och hoppas att det med tiden, om inte vänder, så iaf stannar upp.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag ville inte veta om coronastöd var en fenomenal idé, jag ville påtala att uppstår ett behov så går det att lösa.
Det finns ett flertal budgetposter som går att skära i Tidöavtalets anda och därmed möjliggöra en skattesänkning, detta vet ju du, varför du förefaller trolla.
Håller med. Det finns mängder med utgifter man kan dra ner på för att möjliggöra en sänkning av soppapriset, om man vill.

Nu prioriterar man annat, oklart vad.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag ville inte veta om coronastöd var en fenomenal idé, jag ville påtala att uppstår ett behov så går det att lösa.
Det finns ett flertal budgetposter som går att skära i Tidöavtalets anda och därmed möjliggöra en skattesänkning, detta vet ju du, varför du förefaller trolla.
Ja, och jag tycker det är ett bra exempel på hur man inte ska ignorera verkligheten för att lösa problem.
Inget trollning utan precis vad jag tycker.
Och jag tror faktiskt parterna gått igenom budgeten och kommit fram till beslutet pga av det.
Hade det varit förra regeringen "not so much"...
Men den här har jag, iaf fortfarande, ett visst förtroende för.
Men så har min naivitet varit på tapeten förut... :rodnar
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nja, nån rivstart har det inte varit.
Och det var något, som iaf jag, inte väntat mig heller.
Jag tyckte alltför mycket skit var på väg och fel håll och hoppas att det med tiden, om inte vänder, så iaf stannar upp.
Tåget har redan gått för tuffe uffe.

Han har haft dagliga chanser men försuttit alla. Följer honom i sociala medier, han har annat för sig.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tåget har redan gått för tuffe uffe.

Han har haft dagliga chanser men försuttit alla. Följer honom i sociala medier, han har annat för sig.
Jag tror, helt ärligt, att du har mycket bättre insyn där än jag.
Jag säger inte att du har fel, men det vore j@vligt tråkigt om det redan är försent.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
"Verkligheten" är vad vi gör den till. Så är det, så har det alltid varit, och så enklet är det. Den som vågar vinner. Det finns ett alternativ till som ingen tar upp. Eftersom inget av partierna med dom politiker vi tydligen valt yppat någon som helst antydan av makt, i något överhuvudtaget, så behöver vi fråga oss; *vem är det egentligen som bestämmer*. Uppenbarligen inget av partierna! Var det inte förra året (eller när vad det?) som vi inte hade någon regering i två veckor, eller var den månad? - var det någon som märkte något? Inte jag. Saker funkade bra ändå så vad ska vi med en "regering" till?

Varför gör ingen som NIKE alltid säger i reklamen; "Just do it!"? Hur kan vi bara låta saker passera utan att göra något? När en liten små___er blir blåst på knarkpengar skjuter han, men när vi blir blåsta på våra liv vad gör vi??

Så VEM bestämmer? Det kan väl inte vara han här? .. med sitt likasinnade entourage då.

Klaus.jpg
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Gustav Fridolin sitter med smaskiga bilder på vad de gjorde på förra festen :va

Nej, jag förstår inte det stora problemet. Det mesta skulle väl sänkas genom justera reduktionsplikt. Och det var väl någon problem där med att oljebolag redan säkrat upp blandvattnet för kommande år, men det borde man i sådana fall kunna kommunicera ut. Och kanske ta ett delmål på lättare sänkt att börja med så man inte står med brallorna helt nere.

Sen tror jag 9-10 kronor var ett orealistiskt mål, men vi behöver ju inte ligga högst i EU, skulle ju kunna sänka några kronor så vi ligger bland de lägsta i EU utanför gamla östblocket åtminstone (och som påtalats i andra trådar, just för dieseln har vi rejält mycket högre reduktionsplikt än bensinen vilket gör den skitdyr, men nu har de väl misslyckats med att sänka priserna rejält på båda bränslena.)
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det här är helt surrealistiskt, dieseln gick över 20kr vid nyår 2021/2022. Sluta snälla låtsas som att det är en utopi.

Här är skattesatsen, ta bort momsen, löftet i det närmsta levererat, ta också bort reduktionsplikten, löftet helt levererat.

Just do it. Inför skatt på inresor från tredje världen för att kompensera, saken löst.

 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top