Valår 2022

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför klarar inte den nya regeringen sänka bränsleskatten? Är det svårare än alla andra vallöften?

Djupt ovärdigt beteende.

Varför ställer ingen dom till svars för det?
SD lovade väl att sänka med en tia litern? Vilker jävla skämt... En spänn...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eller hur, ett fult slag i magen var det. Men jag kan ta några slag innan jag helt förlorar tron, så länge hoppet finns.

Ville jag utså sånt hade jag röstat på andra blocket...

Jag önskade vi hade någon aktiv politiker från högerblocket här som vi kunde ställa till svars...
Helst någon från SD som var dom som lovade mest, blev största parti och nu agerar stödparti åt Socialmoderaterna och Jesus-sossarna....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ville jag utså sånt hade jag röstat på andra blocket...

Jag önskade vi hade någon aktiv politiker från högerblocket här som vi kunde ställa till svars...
Helst någon från SD som var dom som lovade mest, blev största parti och nu agerar stödparti åt Socialmoderaterna och Jesus-sossarna....
"Jesus-sossarna" ?!?! :rofl
 

Raderad medlem 51742

Guest
Ni som nu skriker högt över brutna vallöften, vad förväntar ni er när ni röstar egentligen? Att landet på en vecka förvandlas till det som står i valmanifesten?

Nog för att det finns skäl att kritisera en del väldigt frikostiga vallöften, men det partierna säger i valrörelsen är ju vad de vill göra, sen skall det förhandlas mellan olika partier och prioriteras till en helhet. Det går inte att uppfylla allt, särskilt inte samtidigt, och många saker tar tid.

En strategi för att inte bli ett lätt byte för populister eller vilken propaganda Aftonbladet för tillfället pumpar ut kan vara att mer se till riktningen långsiktigt och vad som är prioriteringarna när olika saker ställs mot varandra.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Haha ja de som är förbannade idag är antingen 1. Ironiska eller 2. Grundlurade.

Ganska självmarkerande…
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Om fyra partier går till val på att lova sänkningar av bränslepriser på mellan fem och tio kronor och vinner valet borde kompromissen mellan dem bli högre än en krona. Det är min ingenjörsmässiga tolkning, åtminstone.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om fyra partier går till val på att lova sänkningar av bränslepriser på mellan fem och tio kronor och vinner valet borde kompromissen mellan dem bli högre än en krona. Det är min ingenjörsmässiga tolkning, åtminstone.
Min tolkning är att vi får vara glada så länge de inte höjer priset. SD har ju en lång fin tradition att rösta tvärtemot vad de lovar. :hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ni som nu skriker högt över brutna vallöften, vad förväntar ni er när ni röstar egentligen? Att landet på en vecka förvandlas till det som står i valmanifesten?

Nog för att det finns skäl att kritisera en del väldigt frikostiga vallöften, men det partierna säger i valrörelsen är ju vad de vill göra, sen skall det förhandlas mellan olika partier och prioriteras till en helhet. Det går inte att uppfylla allt, särskilt inte samtidigt, och många saker tar tid.

En strategi för att inte bli ett lätt byte för populister eller vilken propaganda Aftonbladet för tillfället pumpar ut kan vara att mer se till riktningen långsiktigt och vad som är prioriteringarna när olika saker ställs mot varandra.
Nja, i normala fall hade du haft någorlunda rätt men då nationen befinner sig i fritt fall hade man önskat större ansträngning.

Promises made, promises kept var väl det man hade drömt om men så länge FP och KD är med kan man ju fortsätta drömma.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nja, i normala fall hade du haft någorlunda rätt men då nationen befinner sig i fritt fall hade man önskat större ansträngning.

Promises made, promises kept var väl det man hade drömt om men så länge FP och KD är med kan man ju fortsätta drömma.
Själv är jag rätt nöjd med att man faktiskt tar hänsyn till "verkligheten" även om några här och där surar lite.

Sen tycker jag nog, med den position SD ändå har nu, att man får sluta skylla sina samarbetspartners.
Eller möjligen lämna om det är riktigt illa.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
De som tror på sagor är lurade, vill minnas att det fanns de som talade om att det inte var realistiskt med stora sänkningar av bränslepriser ända redan innan valet…
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är du ironisk eller lurad?
Var det de två alternativen som fanns enligt någon vedertagen definition eller är det du som månne försöker vara lite spetsig?

Jag är missnöjd, hur är det med er i FP, är ni nöjda eller missnöjda? Det är väldigt svårt att veta vad ni tycker, om någonting överhuvudtaget faktiskt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Själv är jag rätt nöjd med att man faktiskt tar hänsyn till "verkligheten" även om några här och där surar lite.

Sen tycker jag nog, med den position SD ändå har nu, att man får sluta skylla sina samarbetspartners.
Eller möjligen lämna om det är riktigt illa.
Verkligenheten är att staten kan höja och sänka skatter samt kontrollera sina utgifter. Allt annat är påhitt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Verkligenheten är att staten kan höja och sänka skatter samt kontrollera sina utgifter. Allt annat är påhitt.
Tro att staten kan sänka/höja skatter hur mycket som helst utan konsekvenser är fantasi.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top