Vaknade upp och såg det här monstret utanför

skynda er o ut o åk..i s-svall e de inge sol alls :(

Hmmm, här i Gävle är vägarna fulla av STORA gropar :huvet

Dom beräknade at det skulle behövas 11 mille för att laga allt....
och dom har fått 2.5 milj. till vägunderhåll :4skrika

Ö-vik har nog de sämsta vägarna i landet och sossesvinen sänker ju vägunderhållet med en halv miljard nu i nya budgeten. Går ju fint ihop med extraskatten på fordon t ex. :mad:

men om du använder denna då?
Gau8a_a.jpg

Borde lösa problemet :D :tuttar

R2 skrev:
hm, zoomade du när du tog kortet?
annars kan man ju göre en mas beräkning, ser lite långt ut för ett Pskott, men med en AK4o är det ju en lek, Ag90?

För långt för ett p-skott? Knappast mot ett sådant långsamt fordon, tveksam verkan i målet dock med tanke på att det är riktadsprängverkan mot ett icke bepansrat mål. Ett otäckt hål skulle det bli och det är nog allt.. Sen kan man ju diskutera det lämpliga i att avfyra ett pansarskott innefrån en byggnad ut genom fönstret, bakflamman kommer rekylera mot väggen och skapa ett helvetiskt övertryck, kanske kasta ut skytten genom fönstret?

Nä tackar vet jag Tksp 12,7 laddad med spårljusbrandsprängprojektil.. där har vi rätt verktyg för jobbet! :näsblod

Annars tror jag att Leo fixar "jobbet" både tyst o snabbt

Bifogat

• leo_02.jpg
    leo_02.jpg
    28.6 KB · Visningar: 46
Agent Apelsin skrev:
För långt för ett p-skott? Knappast mot ett sådant långsamt fordon, tveksam verkan i målet dock med tanke på att det är riktadsprängverkan mot ett icke bepansrat mål. Ett otäckt hål skulle det bli och det är nog allt.. Sen kan man ju diskutera det lämpliga i att avfyra ett pansarskott innefrån en byggnad ut genom fönstret, bakflamman kommer rekylera mot väggen och skapa ett helvetiskt övertryck, kanske kasta ut skytten genom fönstret?

Nä tackar vet jag Tksp 12,7 laddad med spårljusbrandsprängprojektil.. där har vi rätt verktyg för jobbet! :näsblod
jajaja, nu dummade vi oss ju bara, men visst, ska vi snacka om detta på riktigt så vore det bara kul...

R2 skrev:
jajaja, nu dummade vi oss ju bara, men visst, ska vi snacka om detta på riktigt så vore det bara kul...

Jo, jag vet mitt inlägg blev lite för "seriöst".. Jag är alldeles för uttråkad och har för mycket tid.. Jag vill hellre ser sopmaskiner ute än sand/salt-bilar. Det är ju snart sommar ju!

Nu borde jag gå å pilla lite med motorcykeln, lite tråkigt att vara tvungen att ha den i ett allmänt cykelgarage mekmöjligheterna blir lite minder och tråkigare..

Över och ut.

ninja dig ner och spraya "mördare" med stora bokstäver på sidan eller nåt?

en passande tankeställare till dessa as!

Agent Apelsin skrev:
Jo, jag vet mitt inlägg blev lite för "seriöst".. Jag är alldeles för uttråkad och har för mycket tid.. Jag vill hellre ser sopmaskiner ute än sand/salt-bilar. Det är ju snart sommar ju!

Nu borde jag gå å pilla lite med motorcykeln, lite tråkigt att vara tvungen att ha den i ett allmänt cykelgarage mekmöjligheterna blir lite minder och tråkigare..

Över och ut.
orientering: uppenbarligen bedriver vi sib i ett flervåningshus och upptäcker ett fordon ca 3-400m bort.
troligen är vi en grupp ur ett stadsskyttekompani
vad har vi? vad väljer vi?
......... :4skrika

Rekomederar AG90 med brand projektiler så skiten brinner upp. plättlätt på det avståndet. :kulspruta

Stads skytte får väl använda ärtbössa. Kraftigaste dom har eller ?? :arsele

ja ditt förslag verkar mkt bra, men frågan är om vi har det?
låg inte på stadsskytte
pskott eller grg går ju inte såvida vi inte har ett större utrymme bakom, som apelsinen mkt riktigt påpekade.
iom att vi är rätt högt upp i huset på rensning är troligtvis inte dessa med ändå..
själv hade jag fixat det med min ak4o

Erkänn att det skulle se rätt kul ut om någon stod på en balkong och blåste av karl gustav eller ett p-skott. :D

4-fun skrev:
Erkänn att det skulle se rätt kul ut om någon stod på en balkong och blåste av karl gustav eller ett p-skott. :D
ja fan, extremt :)

Själv skulle jag rigga bilen så att föraren får en mycket otrevlig överaskning då han vrider på nyckeln. kör garanterat inte oljegrus mer iaf. Mycket diskret detonation är allt som hörs.
Slipper störa grannarna på det viset. :hihi

Matrialet till den operationen tror jag stads skytte kan skrapa ihop

De har ju utvecklat en modernare variant av pskott som är gjort för att kunna avfyras från så gott som slutna utrymmen :kulspruta

Hur funkar det med tanke på bakblåset som blir ??
Samlas det upp i en påse eller ??

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...