Bikerbitch skrev:
Ni som varit med på bankörningar. Vad har varit bra och vad har varit mindre bra? Kom med lite tankar och funderingar. Jag är nyfiken inför 2006års bandagar.
#
Långa inskrivnings- och betalningstider. Det blir alltid kö till inskrivning och betalning. Många vill inte betala i förskott pga väder och annat. Har man betalat i förskott ska det bara vara att kryssa av i en lista. Kräver arrangören påskrifter och liknande bör denna finnas på nätet och tas med ifylld. De som betalar på plats får vänta till sist och kanske missa första körpasset (annars missar
alla första passet)
#
Långa genomgångar. Att alla ska vara med och höra på flaggor, omkörningar och ryggskydd är ganska tidskrävande. Licensåkarna ska kunna detta. Snabb grupp kan ta del av arrangörens regler på nätet. Medel och långsam grupp kan ha "förarmöte" när Licensarna redan är ute och åker.
#
När börjar min grupp? Hur rörigt som helst när man inte vet när gruppen startar. Teoretiskt väntar man i 45 minuter mellan passen, i verkligheten kan det bli mellan 30 eller 60 min. Fasta tider hade förenklat mat- och vätskeintag, service, av- och påklädnad mm
Förutom det ovan som kanske står för 7-8% av bandagen så har mina bandagar varit helt fantastiska. Kunniga och intresserade föråkare som man kan fråga om allt. Arrangörer som har ett brinnande intresse för hojar och roadracing. Trevligt mc-folk i största allmänhet....
För er som inte provat än - gör det. Många tror att man släpper ut ett gäng idioter som kör utav f-n i värsta anarkin. En del tror att man måste vara snabb för att åka på bana - skitsnack säger jag. Det är här man blir snabb

Det borde vara obligatoriskt i körkortsutbildningen (som halkkörningen för bilar). Ni som åker runt i städerna och stegrar, göt stoppies och visar upp era nya hojar med matchande skinnställ
med oanvända knäpuckar åk på bana, det är det hojen är byggd för.
//Linus.