Vad tycker ni raceputtar om Daytona-stövlar?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Har ett par 45or helt oanvända som kan säljas för rätt pris.
evo sec. kan ev vara evo2. nypris när jag köpte dom var 5500:- säljes för 4000:- eller bud
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Haft mina sedan 2009 och kör ganska mycket i ur o skur men dock inte sporthoj och jag har inte kraschtestad dom.

Väldigt bekväma kompisar på fötterna även om man promenerar runt, inte särskilt vattentäta utanpå skinnställ men med allväders över är de däremot helt ok. Dragkedjan har jag fått bytt på båda och i samband med detta lossnade ena nitningen eller vad man kallar den som håller ihop/gör innerskon ledad, även detta lagade dock skomakaren utan besvär.

En annan fördel är att det går bra att köpa ytterskon separat.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ja det där är rätt modell, vill du ha ännu bättre så finns GP modellen, den har jag.
http://www.daytona.de/index.php?page=834

Fördel, GP modellen har ännu mer skydd, nackdel förutom högre pris såklart är att sulan är tunn under hälen och slits ut om man har dom till vardagsåka, alltså går i dom också.
För rent banåka är det inte ett problem om man inte är sån som släpar fötterna efter sig.

Köp köp köp, Daytona stövlar är av yppersta kvalitet och säkerheten är mycket hög,
bekväma är dom också.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Går de att sula om vettigt?

Gissar att frågan gäller GP modellen, för den andra behövs det nog inte på på många år.
Jag har sulat om en yttersko, det går men orginalsulan sitter med nått lim som inte är av denna värld, ett jäkla slit att få bort allt av den gamla sulan.
En bra skomakare fixar det.

Det finns alltid daytona på ebay, men inte billigt där heller.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tittade på ebay, och fanken vet om inte sulan blev tjockare när G3 generationen kom.
(G3 = de med skrapskydd på ankel och skaft)
tittade på mina nu och mina gamla, icke G3 har bytt sula men jag minns dom som rätt tunna, men mina nyaste är G3 och där är sulan lite tjockare,
men på de här är dom nog fanken ännu lite tjockare, säkert olika / årsmodell.

http://www.ebay.com/itm/DAYTONA-Rac...547454?hash=item2a561fbebe:g:1F0AAOSwo8hTlt-c


Sen måste jag tjöta som jag gjort tidigare i den här tråden,,
visst är hela fötter viktigt, men om ditt inköp av Daytona (pga din budget) begränsar ditt val av hjälm och ryggskydd så börjar du inte i rätt ända av skydds-prioriteringen.
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Låter som ett inte helt självklart val mellan Evo och GP alltså. Andras tankar mottages tacksam med uppsträckta händer.

Förr jobbpendlade jag en del men byter skor när jag är framme.
Hatar att besöka näringsidkare som har stängt när jag inte jobbar (apropå att sula om då).
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
tittade på ebay, och fanken vet om inte sulan blev tjockare när G3 generationen kom.
(G3 = de med skrapskydd på ankel och skaft)
tittade på mina nu och mina gamla, icke G3 har bytt sula men jag minns dom som rätt tunna, men mina nyaste är G3 och där är sulan lite tjockare,
men på de här är dom nog fanken ännu lite tjockare, säkert olika / årsmodell.

http://www.ebay.com/itm/DAYTONA-Rac...547454?hash=item2a561fbebe:g:1F0AAOSwo8hTlt-c


Sen måste jag tjöta som jag gjort tidigare i den här tråden,,
visst är hela fötter viktigt, men om ditt inköp av Daytona (pga din budget) begränsar ditt val av hjälm och ryggskydd så börjar du inte i rätt ända av skydds-prioriteringen.

Jag åker med en Tjohej-hjälm, Handroid och ett Alpinestars motegi. Och de där som inte heter Oxstar längre. Ledade. Lindstrands bikakeryggskydd. Tror det är rätt ok. Dainese får jag inte på mig, jag är för fet.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
bekväma är dom också.

Har du feber mr Reuterholt?:smasha De är ju vansinnigt obekväma!!! :faktaEller ja, illa fall de obekvämaste stövlar jag haft! Har man anklar som sticker ut minsta lilla så sticker de inte ut längre efter att ha haft Daytona-bootsen på en halvtimma!:brinnerup

- - - Updated - - -

Men det blir bättre efter ett par år....:fakta:)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Har du feber mr Reuterholt?:smasha De är ju vansinnigt obekväma!!! :faktaEller ja, illa fall de obekvämaste stövlar jag haft! Har man anklar som sticker ut minsta lilla så sticker de inte ut längre efter att ha haft Daytona-bootsen på en halvtimma!:brinnerup

- - - Updated - - -

Men det blir bättre efter ett par år....:fakta:)

njae, fryser och hosta så kanske det :)

jag tycker dom är mkt sköna
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag åker med en Tjohej-hjälm, Handroid och ett Alpinestars motegi. Och de där som inte heter Oxstar längre. Ledade. Lindstrands bikakeryggskydd. Tror det är rätt ok. Dainese får jag inte på mig, jag är för fet.

bra grejor ja, om nu tjohejen är en av deras bättre.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Vet int.
Rejsputtemodellen. XR-1000 eller XR-1100 tror jag den heter.

X-spirit är Shoeis racehjälm. Xr-1000 är föregångare till XR-1100 som är föregångare till NXR. De är alla "sport-Touring"-hjälmar men funkar bra på bana också:tummenupp
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Ursäkta min bump, men kan någon svara på hur Daytonas stövlar är i storlek? Eftersom det är ont om butiker som säljer deras sportstövlar i Sverige så tänkte jag beställa från FC-Moto eller Louis och de har visserligen returrätt, men det vore skönt att slippa krångla.

Idag har jag ett par Oxtar (TCX nuförtiden) i storlek 43 som är för stora, vilket jag har "löst" med en iläggssula. Min bror har ett par Alpinestars SMX, eller något i den stilen, som är storlek 41 och jag har för mig att jag har upplevt de lite trånga när jag har provat dem någon gång.

Problemet är att bland mina "vanliga" skor så har hela spannet från storlek 40 (boots i US 7.5) till storlek 43-44 (löpardojor i US 10.5). Det beror så mycket på läst och skotyp vilken storlek det blir och gissningsvis så har jag storlek 41 eller 42 på ett par Daytona.

Kan någon tänka sig att mäta sina kanske? *ler*
 

Evil Twin

Guest
Jag har 43 på alla mina skor av olika märken och även 43 på mina Daytona.
Event MC säljer i Sverige, men jag vet inte hur hans priser står sig mot FC-Moto.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top