Vad tycker ni raceputtar om Daytona-stövlar?

Har ett par 45or helt oanvända som kan säljas för rätt pris.
evo sec. kan ev vara evo2. nypris när jag köpte dom var 5500:- säljes för 4000:- eller bud
 
Haft mina sedan 2009 och kör ganska mycket i ur o skur men dock inte sporthoj och jag har inte kraschtestad dom.

Väldigt bekväma kompisar på fötterna även om man promenerar runt, inte särskilt vattentäta utanpå skinnställ men med allväders över är de däremot helt ok. Dragkedjan har jag fått bytt på båda och i samband med detta lossnade ena nitningen eller vad man kallar den som håller ihop/gör innerskon ledad, även detta lagade dock skomakaren utan besvär.

En annan fördel är att det går bra att köpa ytterskon separat.
 
Ja det där är rätt modell, vill du ha ännu bättre så finns GP modellen, den har jag.
http://www.daytona.de/index.php?page=834

Fördel, GP modellen har ännu mer skydd, nackdel förutom högre pris såklart är att sulan är tunn under hälen och slits ut om man har dom till vardagsåka, alltså går i dom också.
För rent banåka är det inte ett problem om man inte är sån som släpar fötterna efter sig.

Köp köp köp, Daytona stövlar är av yppersta kvalitet och säkerheten är mycket hög,
bekväma är dom också.
 
Går de att sula om vettigt?

Gissar att frågan gäller GP modellen, för den andra behövs det nog inte på på många år.
Jag har sulat om en yttersko, det går men orginalsulan sitter med nått lim som inte är av denna värld, ett jäkla slit att få bort allt av den gamla sulan.
En bra skomakare fixar det.

Det finns alltid daytona på ebay, men inte billigt där heller.
 
tittade på ebay, och fanken vet om inte sulan blev tjockare när G3 generationen kom.
(G3 = de med skrapskydd på ankel och skaft)
tittade på mina nu och mina gamla, icke G3 har bytt sula men jag minns dom som rätt tunna, men mina nyaste är G3 och där är sulan lite tjockare,
men på de här är dom nog fanken ännu lite tjockare, säkert olika / årsmodell.

http://www.ebay.com/itm/DAYTONA-Rac...547454?hash=item2a561fbebe:g:1F0AAOSwo8hTlt-c


Sen måste jag tjöta som jag gjort tidigare i den här tråden,,
visst är hela fötter viktigt, men om ditt inköp av Daytona (pga din budget) begränsar ditt val av hjälm och ryggskydd så börjar du inte i rätt ända av skydds-prioriteringen.
 
Last edited:
Låter som ett inte helt självklart val mellan Evo och GP alltså. Andras tankar mottages tacksam med uppsträckta händer.

Förr jobbpendlade jag en del men byter skor när jag är framme.
Hatar att besöka näringsidkare som har stängt när jag inte jobbar (apropå att sula om då).
 
Last edited:
tittade på ebay, och fanken vet om inte sulan blev tjockare när G3 generationen kom.
(G3 = de med skrapskydd på ankel och skaft)
tittade på mina nu och mina gamla, icke G3 har bytt sula men jag minns dom som rätt tunna, men mina nyaste är G3 och där är sulan lite tjockare,
men på de här är dom nog fanken ännu lite tjockare, säkert olika / årsmodell.

http://www.ebay.com/itm/DAYTONA-Rac...547454?hash=item2a561fbebe:g:1F0AAOSwo8hTlt-c


Sen måste jag tjöta som jag gjort tidigare i den här tråden,,
visst är hela fötter viktigt, men om ditt inköp av Daytona (pga din budget) begränsar ditt val av hjälm och ryggskydd så börjar du inte i rätt ända av skydds-prioriteringen.

Jag åker med en Tjohej-hjälm, Handroid och ett Alpinestars motegi. Och de där som inte heter Oxstar längre. Ledade. Lindstrands bikakeryggskydd. Tror det är rätt ok. Dainese får jag inte på mig, jag är för fet.
 
bekväma är dom också.

Har du feber mr Reuterholt?:smasha De är ju vansinnigt obekväma!!! :faktaEller ja, illa fall de obekvämaste stövlar jag haft! Har man anklar som sticker ut minsta lilla så sticker de inte ut längre efter att ha haft Daytona-bootsen på en halvtimma!:brinnerup

- - - Updated - - -

Men det blir bättre efter ett par år....:fakta:)
 
Har du feber mr Reuterholt?:smasha De är ju vansinnigt obekväma!!! :faktaEller ja, illa fall de obekvämaste stövlar jag haft! Har man anklar som sticker ut minsta lilla så sticker de inte ut längre efter att ha haft Daytona-bootsen på en halvtimma!:brinnerup

- - - Updated - - -

Men det blir bättre efter ett par år....:fakta:)

njae, fryser och hosta så kanske det :-)

jag tycker dom är mkt sköna
 
Jag åker med en Tjohej-hjälm, Handroid och ett Alpinestars motegi. Och de där som inte heter Oxstar längre. Ledade. Lindstrands bikakeryggskydd. Tror det är rätt ok. Dainese får jag inte på mig, jag är för fet.

bra grejor ja, om nu tjohejen är en av deras bättre.
 
Ursäkta min bump, men kan någon svara på hur Daytonas stövlar är i storlek? Eftersom det är ont om butiker som säljer deras sportstövlar i Sverige så tänkte jag beställa från FC-Moto eller Louis och de har visserligen returrätt, men det vore skönt att slippa krångla.

Idag har jag ett par Oxtar (TCX nuförtiden) i storlek 43 som är för stora, vilket jag har "löst" med en iläggssula. Min bror har ett par Alpinestars SMX, eller något i den stilen, som är storlek 41 och jag har för mig att jag har upplevt de lite trånga när jag har provat dem någon gång.

Problemet är att bland mina "vanliga" skor så har hela spannet från storlek 40 (boots i US 7.5) till storlek 43-44 (löpardojor i US 10.5). Det beror så mycket på läst och skotyp vilken storlek det blir och gissningsvis så har jag storlek 41 eller 42 på ett par Daytona.

Kan någon tänka sig att mäta sina kanske? *ler*
 
Jag har 43 på alla mina skor av olika märken och även 43 på mina Daytona.
Event MC säljer i Sverige, men jag vet inte hur hans priser står sig mot FC-Moto.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top