Vad tycker ni på Radical

Status
Ej öppen för fler svar.
Talpai skrev:

Har egentligen ingen åsikt om själva grejjen, man får hoppas att de som anmäler sig kan tänka själv osv...gillar inte förmynderi där andra ska tänka åt en. Jag gjorde MITT val genom att INTE anmäla mig som lärjunge...men det är som sagt MITT val, sen får andra göra sitt...men personligen försöker jag (som extrem rookie) lära mig köra på BKK...

Dock tycker jag att åsikter om saker på forumet borde kommenteras just på forumet och inte censureras!

Edit: Kritiken om pengar osv tycker jag dock är onödig...tror knappast herr K gör detta för egen vinning...snarare ett försök att hjälpa...sen kan man väl få ha åsikter om det e rätt hjälp dock....men den debatten vill jag inte gå in i mer än vad jag redan kanske har gjort...

Edit2: Kritiken om pengar fanns bara i originalinlägget insåg jag just...sorry...

Last edited:
rookie skrev:
Har egentligen ingen åsikt om själva grejjen, man får hoppas att de som anmäler sig kan tänka själv osv...gillar inte förmynderi där andra ska tänka åt en. Jag gjorde MITT val genom att INTE anmäla mig som lärjunge...men det är som sagt MITT val, sen får andra göra sitt...men personligen försöker jag (som extrem rookie) lära mig köra på BKK...

Dock tycker jag att åsikter om saker på forumet borde kommenteras just på forumet och inte censureras

Jag är ingen besservisser,men mig veteligen kollar både polis,försäkringsbolag på dettaforum(räkna själv ).
Sen behöver man inte gå ut med sånna här kurser .ska du få folk att köra över sin egen kapacitet,(för det gör många omedvetet när tempo höjs) hur ska han eller du veta vad kalle blåbär kan göra på gatan.Jag, som sagt var ingen ängel på gatan,och kommer säkert inte att vara när jag kommer ut igen,
men jag skull aldrig visa folk hur man kör fort på gatan.

DÄR FINNS INGET SÄKERT SÄTT ÄVEN OM FOLK INTE VILL TRO DETTA,ALLT KAN HÄNDA.

Talpai skrev:
Jag är ingen besservisser,men mig veteligen kollar både polis,försäkringsbolag på dettaforum(räkna själv ).
Sen behöver man inte gå ut med sånna här kurser .ska du få folk att köra över sin egen kapacitet,(för det gör många omedvetet när tempo höjs) hur ska han eller du veta vad kalle blåbär kan göra på gatan.Jag, som sagt var ingen ängel på gatan,och kommer säkert inte att vara när jag kommer ut igen,
men jag skull aldrig visa folk hur man kör fort på gatan.

DÄR FINNS INGET SÄKERT SÄTT ÄVEN OM FOLK INTE VILL TRO DETTA,ALLT KAN HÄNDA.

Jag skriver inte längre i trådar som den du hänvisar till, mest för att jag varje dag förvånas över hur puckade påfund folk kommer med här på sporthoj..

Med det sagt så vill jag tillägga att jag håller med dig Lasse, till 100%!

KetogaN skrev:
Jag skriver inte längre i trådar som den du hänvisar till, mest för att jag varje dag förvånas över hur puckade påfund folk kommer med här på sporthoj..

Med det sagt så vill jag tillägga att jag håller med dig Lasse, till 100%!

Tack en supporter!!!!!!!!!!!!!!!!

Så ingen kan tycka det e bra att vi får säkrare förare på våra skånska vägar? Denna körarkursen är till för att folk ska lära sig rätt spårval, faror osv i LAGLIG HASTIGHET runt om i Häckeberga.
Argumentera gärna varför ni tycker att det är en dålig ide så kanske man kan ändra på saker och ting.

Men att bara säga att det är dåligt tycker jag e fegt och utan vikt.

Kursen är till för folk som har körkort och vill lära sig att köra i häckeberga säkrare i LAGLIG HASTIGHET och därigenom bli en bättre förare.

rookie skrev:
Dock tycker jag att åsikter om saker på forumet borde kommenteras just på forumet och inte censureras!
Jag e mycket ledsen men personangrepp måste censureras. Annars kan vi ta bort alla moderatorer så vi får vilda västern

Håll nu denna trådens inlägg sakliga och inge tjafs annars så blir det censur.

Talpai skrev:
..men jag skull aldrig visa folk hur man kör fort på gatan....
Det handlar om att köra i LAGLIG HASTIGHET
KetogaN skrev:
...mest för att jag varje dag förvånas över hur puckade påfund folk kommer med här på sporthoj.. .!
Visst e det dumt att försöka att få folk att bli säkrare förare.
PS. Har du köpt ny hoj än?

Mr K skrev:
Så ingen kan tycka det e bra att vi får säkrare förare på våra skånska vägar? Denna körarkursen är till för att folk ska lära sig rätt spårval, faror osv i LAGLIG HASTIGHET runt om i Häckeberga.

Mr K
Efter många förfrågningar så har jag tänkt mig att hjälpa till att få folk att bli lite snabbare/säkrare på kurviga vägar.Nu är det inte så att jag är snabbast i Häckeberga men jag har kört där 100-tals gånger och känner till vägarna som min egen ficka.Det handlar om att lära sig spårval. Var kan jag gazza? Hur ska jag bromsa? Var brukar det vara faror? Allt för att ni ska bli snabbare/säkrare på kurviga vägar.
Det kommer även bli lite övning på wheelies & andra trix om man vill det.

Detta kommer från den andra tråden.
det jag kan läsa, är att detta är en blivande snabbgrupp på onsdags gazzet

Ute på vägarna finns mötande trafik, djur och träd i avåkningszonerna. Dom som vill bli bättre förare borde ta en titt på www.sydskanesemse.nu där alla som är med och kör kostnadsfritt kan få hjälp (hjälpen är kostnadsfri, inte bankörningen) med spårval, kurvhastighet, apex, fjädringsinställning, m.m.. Det finns många förare som är mycket duktiga och som gärna hjälper dom som vill förbättra sig - det är bara att fråga den personen som har hand om depån så fixar vi det.

En av fördelarna med att köra på bana är att man kan börja lugnt och öka i sin egen takt.. Dessutom finns där varken poliskontroller eller hastighetsbegränsningar så man kan fokucera på sin körning och utveckla sig själv som förare.

Vi kör nu i år för tredje säsongen och mtp hur många som kört på alla våra körningar så är det väldigt få avåkningar och skador, men visst det händer där också. Det är också bra att det på banan finns marginaler för detta med sk avåkningszoner så skadorna kan minimeras om olyckan skulle vara framme.

Valet är upp till var och en, själv (som man kan utläsa av ovan) förespråkar jag banan (fast man får inte trixxxxa där, förståss)

:)

Talpai skrev:
Mr K
Efter många förfrågningar så har jag tänkt mig att hjälpa till att få folk att bli lite snabbare/säkrare på kurviga vägar.Nu är det inte så att jag är snabbast i Häckeberga men jag har kört där 100-tals gånger och känner till vägarna som min egen ficka.Det handlar om att lära sig spårval. Var kan jag gazza? Hur ska jag bromsa? Var brukar det vara faror? Allt för att ni ska bli snabbare/säkrare på kurviga vägar.
Det kommer även bli lite övning på wheelies & andra trix om man vill det.

Detta kommer från den andra tråden.
det jag kan läsa, är att detta är en blivande snabbgrupp på onsdags gazzet
Kan du se vad lag skrivit 4 ggr med VERSALER i inläggen ovan?

LAGLIG HASTIGHET!!!

Det handlar om att ta hand om de som kör i långsamma gruppen under laglig hastighet och så dem att hitta en rutm och flyt i sin körning.
Bättre argument får du komma med.

Ang wheelies och trix så är detta givetvis på korrekt och avlyst plats.

metallgutten skrev:
Ute på vägarna finns mötande trafik, djur och träd i avåkningszonerna. Dom som vill bli bättre förare borde ta en titt på www.sydskanesemse.nu där alla som är med och kör kostnadsfritt kan få hjälp (hjälpen är kostnadsfri, inte bankörningen) med spårval, kurvhastighet, apex, fjädringsinställning, m.m.. Det finns många förare som är mycket duktiga och som gärna hjälper dom som vill förbättra sig - det är bara att fråga den personen som har hand om depån så fixar vi det.:)
Jag tycker givetvis oxå detta e det bästa själv.
Men om folk vill lära sig att köra i häckeberga i LAGLIG HASTIGHET med möten, grus och traktorer, är det då fel att försöka att få dem till bättre förare just där? Det handlar om att hitta ett flyt och veta var farorna KAN finnas. Detta kan du inte lära dig på banan.

okej jag kunde inte sluta tänka på de!!!
men va FAN om man nu ska ha kurs eller liknande varför ha de på allmänväg???

de finns fina banor o kursledare runt om i landet varför inte bara utnytja dem i stället.

jag håller alle min kort till lasse
//andy

Mr K skrev:
Jag tycker givetvis oxå detta e det bästa själv.
Men om folk vill lära sig att köra i häckeberga i LAGLIG HASTIGHET med möten, grus och traktorer, är det då fel att försöka att få dem till bättre förare just där? Det handlar om att hitta ett flyt och veta var farorna KAN finnas. Detta kan du inte lära dig på banan.

Mjae det kan juh diskuteras till leda, men FLYTET i körningen lär du dig iallafall bättre på banan och det där med FARORNA (var dom kan finnas och vart man ska titta) det borde folk känna till redan eftersom det ingår i teorin när man tar körkortet. Jag tycker att häckeberga är kul att köra men inte i närheten av att köra bana. Det enda skulle väl vara gruset isåfall....

Bara mina tankar/åsikter.

reklam nisse skrev:
okej jag kunde inte sluta tänka på de!!!
men va FAN om man nu ska ha kurs eller liknande varför ha de på allmänväg???

de finns fina banor o kursledare runt om i landet varför inte bara utnytja dem i stället.

jag håller alle min kort till lasse
//andy
Jag e en av de största förespråkarna att man ska köra bana även om man e vanlig gatförare för det är där man lär sig att hantera din hoj när det gäller däck/fäste, bromsar och svänga/nerlägg.

Men om där nu tex finns en grupp personer som inte vågar köra över 50km/h i häckeberga och är jättenervösa/spända när det gör det. Är det då fel att försöka lära dessa personerna att köra mera avslappnat och med bättre flyt i LAGLIG HASTIGHET?
De har inte ambitionen att bli de snabbaste på onsdagsgazzen men att bli lite säkrare på att hantera sin hoj.

Nu är ju inte jag en "radical rider" och kommer nog inte iheller bli invald efter detta inlägg...

Jaha så MrK har tänkt förvandla Häckeberg till Knutstorp Ring! :va
Undrar just hur länge hans "körskoleelever" kommer överleva... :7peta
I och för sig har ju alla "eleverna" redan körkort men som newbie kan man lätt
tro att man är bäst och kan göra som "läraren" själv gör direkt...vilket kan få konsekvenser.

Nu vill inte jag ta upp hemska saker men en tankeställare bör nog vara vissa
som har haft mindre tur i Häckeberga när dom kört mc..........

metallgutten skrev:
.... och det där med FARORNA (var dom kan finnas och vart man ska titta) det borde folk känna till redan eftersom det ingår i teorin när man tar körkortet. ..
Jag håller med dig fullständigt. Vad jag vill ska bli resultatet av detta är mindre avåkningar/olyckor. Som vi alla vet så kör redan nu många över sin egen förmåga bara för att "komma ifall" de andra .... även i långsamma gruppen. Jag vill bara höja deras egen förmåga på allmän väg så att mindre folk kör över sin egen förmåga.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien