Video Vad tycker ni om min nya video? Feedback uppskattas!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag kan inte wheela alls!:huvet Innebär det att jag inte kan köra alls då?:(
Inte jag heller. Wheela känns på något sätt... helt oviktigt. Ointressant.
Har aldrig ens försökt. Av samma skäl.

Så jag kan nog inte köra jag heller.
Fattar inte hur det ändå kan bli 1000 mil om året...?? :)
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Har man för lite att göra en söndag om man får för sig att regga sig på ett forum bara för att man blir irriterad på en spoling? Hur som helst så tog det mig cirka 30 sekunders googlande att hitta vem TS är, föga förvånande en 18-åring med nytaget A2, bor hemma hos mamsen och papsen i Helsingborg, samt har självklart inte den opluggade A2-hojen registrerad på sig själv. Blir spännande att se vad försäkringsbolaget kommer tycka när han klotar. De har i alla fall information om saken nu, kombinationen försäkrat intresse och grov vårdslöshet i trafiken är nog tillräckligt för att enbart trafikdelen i försäkringen kommer täckas i framtiden. Så kan det gå.

Hahahahaha hoppsan! :rofl

:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Till den som skrev att vi alla eller de flesta av oss kört så här. Att köra för fort det har nog dem flesta men nej jag har aldrig under mina år ens fått tanken att dra en repa på 180 km/h nere i centrala Helsingborg, köra mot rött i 130 km/h. skita i gångtrafikanter eller barn på cykel. Försöker man på något vis rättfärdiga ynglingens beteende med att kollektivet någon gång betett sig illa i trafiken så är man lååååååångt ute och cyklar... :död
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia

IvanDrago

Bulten Master
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Sovjet
Hoj
Aprilia
Since you guys are really upset about ze video. I must remind you of the real champion of ze street. Ivan Drago.

Ze maverick of the streets, surpassing ze Ghost and driving in figure eights around Sportbarbie.


48UClbH.jpg
 

Bifogat

  • 48UClbH.jpg
    48UClbH.jpg
    303.6 KB · Visningar: 30

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är roande att lyssna på när du orerar dock. :fakta

Tack, då vi inte ses jätteofta så förstår jag att du tycker det. Jag är nog bäst i små doser för dem som inte byggt upp resistens mot mig. ;) Eller som sambon sa, -jag har slutat lyssna, varför slutar inte du att prata?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag måste ha fått något om bakfoten för i min bransch försöker alla att minimera sina wheelies...


Men.... efter race då? Jag måste erkänna, att JAG VILL OCKSÅ KUNNA WHEELA ÖVER MÅLLINJEN VID MÅLGÅNG!!!!:huvet:huvet:huvet
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bara för att ge det lite perspektiv.
Så här såg det ut för 20 år sen.
Men även där..... Inge folk på trottoarerna, inga barn på väg ut i gatan eller cyklandes bredvid. :fakta

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad tycker ni?

Det är som rysk roulette där revolvern har några tusen blanka och en skarp patron. Du tror du är en skicklig förare för att det klickat hundratals gånger när du tryck in avtryckaren men du är bara en lycklig idiot.

Med så där dålig riskbedömning är du snart statistik. Med så många ställen där det bara krävts att en bilist gjort en liten sidoförflyttning eller inte hunnit se dig i tid så skulle det varit godnatt för alltid. Du tror det är skicklighet, men det är bara tur för dig att bilar ganska sällan gör sådana sidoförflyttningar.

Dessutom kombinerat med mediokra färdigheter att hantera en motorcykel. Att vrida på en gasrulle och köra fort rakt fram är inte svårt även om du verkar tro det kräver någon slags skils. I trafiken går det som du sett dessutom oftast bra men förr eller senare råkar ytterligare en idiot befinna sig på samma plats.

I dessa tider när så många intensivvårdsplatser tas upp av covid-patienter så hoppas jag bara att du dör direkt så inte dina mediokra gener ta upp en intensivvårdsplats i onödan.

Tro inte att du är någon ny ghostrider, han hade tusen gånger bättre riskbedömningar, och miljoner gånger större marginaler i sin körning. Som den idiot du är förstår du förstås ändå inte skillnaden och kommer väl fortsätta göra fler filmer tills du slutat som en våt fläck. Därpå kommer filmerna leva kvar i åratal som ett föga hedrande monument över ditt minne.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Vad tycker ni?
..ghostrider, han hade tusen gånger bättre riskbedömningar, och miljoner gånger större marginaler i sin körning.

- "Ghostrider" var även han en idiot av stora mått, som fick enormt mycket rättfärdig kritik för sin respektlöshet mot andra människor i sina körningar. Han var ytterligare en som riskerade andra människors liv utan minsta betänklighet.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
- "Ghostrider" var även han en idiot av stora mått, som fick enormt mycket rättfärdig kritik för sin respektlöshet mot andra människor i sina körningar. Han var ytterligare en som riskerade andra människors liv utan minsta betänklighet.


Japp, och han väl visat vissa brister i omdöme även efter sin storhetstid.
Men, han kunde hantera sin hoj. Till skillnad från TS.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
- "Ghostrider" var även han en idiot av stora mått, som fick enormt mycket rättfärdig kritik för sin respektlöshet mot andra människor i sina körningar. Han var ytterligare en som riskerade andra människors liv utan minsta betänklighet.

Ta och kolla en av GRs filmer så ser du att han har rejält mycket större marginaler.

TS körning påminner mer om idioten som körde slalom mellan bilarna runt Paris, han som inte långt senare körde ihjäl sig.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Japp, och han väl visat vissa brister i omdöme även efter sin storhetstid.
Men, han kunde hantera sin hoj. Till skillnad från TS.

Det han var bra på var att inte gå omkull utan rädda situationer som de flesta inte klarat.
Jag har naturligtvis inte sett det själv utan bara "hört" det av de som sett Spökgösta försöka hänga på snabbare förare på bana... :tungan
För de flesta av oss hade han gett oss mer glädje om han kört på bana. Men eftersom han inte var vinnare där fanns det mer pengar att filma i trafiken istället... :(


En disclaimer är en engelskspråkig term för en skriftlig förklaring som begränsar avsändarens juridiska ansvar inför mottagaren.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Disclaimer

Vi som är lite äldre kommer ihåg föregångaren... :(
https://thevelvetrocket.com/2008/02/20/le-prince-noir-the-black-prince/
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ta och kolla en av GRs filmer så ser du att han har rejält mycket större marginaler.

TS körning påminner mer om idioten som körde slalom mellan bilarna runt Paris, han som inte långt senare körde ihjäl sig.

- Jag har sett några filmer med honom, och det jag ser är att han kör om bl.a. mellan bilar i extremt hög hastighet. Oavsett om han är skicklig eller inte så riskerar han andra människors liv.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top