Video Vad tycker ni om min nya video? Feedback uppskattas!

Raderad medlem 51742

Guest
Inga namn på han här eller uppmaningar om att "prata" med han (Jag vet att du inte menar det så, men någon annan kan tolka det så)

Det där löser sig bäst via farbror blå.

De brukar bli glada av en så komplett sammanfattning som möjligt. Sparade videos, skärmdumpar på forum och andra saker han kan ha haft för sig på alla forum han besökt/postat på. Det finns ganska mycket, sista året, som de säkert är intresserade av vad jag sett.
Men det är polisen sak och ingen annans.

https://polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/tipsa-polisen-via-webben/
Eller besöka den lokala stationen och ta det där.

Ja, det är angiveri, men riskerar man barns liv skall man sättas dit oavsett vad.
Så är det bara. :mattias

Ja, jag borde poängterat att det inte handlar om att ta lagen i egna händer på något sätt, men kanske finns det "nån som känner nån" som skulle kunna få tag på någon vettig person i killens närhet och som kan ta ett ordentligt snack med honom. Jag misstänker dessvärre att polisen inte kommer prioritera just detta brott. :(
 

Raderad medlem 51742

Guest
Om tillräckligt många anmäler så blir det nog åtgärdat :)
Eller löst rent polisiärt :crash

Löst rent polisiärt = utredningen läggs automatiskt ner då det inte bedöms finnas tillräckligt att gå på för en fällande dom.

Enda chansen att få fast killen är väl möjligen om han skulle råka krocka med en polisbil som är på väg tillbaka från ett betydligt mer högprioriterat ärende.
 

Vinden

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2020
Ort
I garaget
Hoj
GSXR 1000
Som någon redan har påpekat, sträckan idioten kör i början i 180 är en 40 sträcka med sjukt mycket gångtrafikanter med både barn och hundar osv.
Han har blåst förbi där jag bor ett par gånger senaste veckan, varje gång lika jävla olämplig och dålig körning. Säkert nytt körkort, eller inget alls?
Hoppas pajasen vurpar och att Corona gör att det inte finns tillräckligt med resurser att hjälpa honom.

Idiot.

Du glömde kvinnor och män, men som vanligt går mannen alltid sist i sådana här påpekanden, till å me hunden går före, ja tyckte att det alltid är lika kul:rofl:rofl
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
"Smart Sickan". Du la något som biskop Brask gjorde redan 1571 och myntade ett uttryck :D

Två saker:
1. Att använda ordet alltid är svårt, för alltid inträffar aldrig. nästan. Så därför borde användandet av brasklappen vara norm.
2. Det var 1517.
:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Dubbla hastigheten kan var 60 på en gammal 50-sträcka som nu är 30-sträcka där sikten fortfarande är god men "vår trafiksäkerhetspolicy" säger max 30 i tätort. :7peta

Ja... jo... men jag vidhåller att om man är med om en olycka på en 30-sträcka, och kör i 60, så hade den troligtvis kunnat undvikas om man kört i 30.
 

Vinden

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2020
Ort
I garaget
Hoj
GSXR 1000
Egentligen så kan ja inte ha så starka åsikter som vissa uppenbarligen har här, det går bra att kasta skit åt ena hållet men inte åt andra, visst kanske det är olämpligt men ja tror 99% här har lagt en bomba resa nån gång och betet sig olämpligt i trafiken. Det jag kan anmärk på är valet av stället mindre bra kanske, men jag tror nog att TS har fått den informationen i denna tråd, å alla som har lagt in olämpliga kommentarer här kom ihåg gnäll för fan inte på andra när du en dag får samma tillbaka. :)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Två saker:
1. Att använda ordet alltid är svårt, för alltid inträffar aldrig. nästan. Så därför borde användandet av brasklappen vara norm.
2. Det var 1517.
:tummenupp

Arghhh Okey, det var länge sen och minnet mitt sviktar lite från den tiden (galopperande Alzheimers). Jag borde inte gått ut försöka skryta om mina utomordentliga kunskaper. Men bra du korrekturläste och såg till att folk på forumet inte insuper felaktiga kunskaper :):D
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Arghhh Okey, det var länge sen och minnet mitt sviktar lite från den tiden (galopperande Alzheimers). Jag borde inte gått ut försöka skryta om mina utomordentliga kunskaper. Men bra du korrekturläste och såg till att folk på forumet inte insuper felaktiga kunskaper :):D

Jag är lärare vettu, vi ÄLSKAR ju att mästra och rätta folk! Skämt åsido så var det kul kunskap om han Brask där 1517. Gillar sånt! :tummenupp
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag är lärare vettu, vi ÄLSKAR ju att mästra och rätta folk! Skämt åsido så var det kul kunskap om han Brask där 1517. Gillar sånt! :tummenupp

Jo, jag gillar att ta reda på ursprung på saker och ting. Många ord som används men oftast vet man inte innebörden från början. Ta tex. yrket "sumprunkare", "Pungpinevägen" i Stockholm etc etc
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Men jag sa ju "i 99% av fallen"! :)

Ja... jo... men jag vidhåller att om man är med om en olycka på en 30-sträcka, och kör i 60, så hade den troligtvis kunnat undvikas om man kört i 30.

Då får jag upprepa... :krama

Håller med:krama men när Tragikvärkets enda information är "hålla hastigheten" och "nykterhet" från alkohol blir det inte många som förstår att "tänka" kan rädda liv!

Du, jag och några till håller inte 60 utan anpassar hastigheten efter förhållandena. Det kanske betyder att vi kör 60 men också i 20 med uppmärksamhet som gör att vi kan reagera och kanske stanna istället för att krocka i 30. :krama

Men om det är god sikt och inget som säkerhetsmässigt hindrar att vi kör 60 när någon mäter vår hastighet gömd bakom en buske 50 meter från vägen så har vi faktiskt kört i dubbla hastigheten. :krama

Du, jag och några till kan "tänka" och gör inget annat i sadeln eller bakom ratten men reglerna tar inte hänsyn att vi har kortare reaktionstid och kör, inte bara åker... :krama

reaktionstider.jpg

Men det var inga :smasha även om du kanske läste det så... :krama

Jag försöker att inte mästra men lyckas inte alltid! :krama
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Lite för korkat för att tro att någon vill bli bedömd för sin filminsats.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Då får jag upprepa... :krama

Håller med:krama men när Tragikvärkets enda information är "hålla hastigheten" och "nykterhet" från alkohol blir det inte många som förstår att "tänka" kan rädda liv!

Du, jag och några till håller inte 60 utan anpassar hastigheten efter förhållandena. Det kanske betyder att vi kör 60 men också i 20 med uppmärksamhet som gör att vi kan reagera och kanske stanna istället för att krocka i 30. :krama

Men om det är god sikt och inget som säkerhetsmässigt hindrar att vi kör 60 när någon mäter vår hastighet gömd bakom en buske 50 meter från vägen så har vi faktiskt kört i dubbla hastigheten. :krama

Du, jag och några till kan "tänka" och gör inget annat i sadeln eller bakom ratten men reglerna tar inte hänsyn att vi har kortare reaktionstid och kör, inte bara åker... :krama

View attachment 453298

Men det var inga :smasha även om du kanske läste det så... :krama

Jag försöker att inte mästra men lyckas inte alltid! :krama

Jo, absolut! Men.... pratar vi inte om två olika saker? Du anser att det är ok att köra för fort ibland (och det kan jag ABSOLUT sympatisera med) och jag säger att OM det inträffar en olycka på en 30-sträcka, och den inblandade kört 60, så tror jag att den olyckan inte hade skett.:krama
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jo, absolut! Men.... pratar vi inte om två olika saker? Du anser att det är ok att köra för fort ibland (och det kan jag ABSOLUT sympatisera med) och jag säger att OM det inträffar en olycka på en 30-sträcka, och den inblandade kört 60, så tror jag att den olyckan inte hade skett.:krama

Men jag kör nästan aldrig för fort, men det händer att jag kör över skyltad hastighet! :krama

Jag anpassar farten och är det olämpligt med 60 så kör jag inte 60 men jag förstår att andra kan göra det. :krama

Men jag gör felbedömningar ibland... :rodnar

:krama:krama:krama
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, tänk vad produktiv man kan vara när det är lågintensivt på jobbet. Mycket kaffe blir förvandlat till kiss nu. :tungan

Har kikat litet på dina trådar om dagsturer i somras. I år när det lutar åt mer gata än bana så kanske jag blir glassugen och dyker upp. Snacka skit är jag bra på, har en märklig förmåga att göra en kort historia lång.

Det är roande att lyssna på när du orerar dock. :fakta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, tänk vad man kan få fram med lite googlande, såväl namn och adress som bild. Kanske läge för någon som bor i närheten att ta det där samtalet med vederbörande som du föreslog. Eller så kanske det är utsiktslöst i det här fallet. Misstänker att det inte är förrän denna yngling till slut på ett smärtsamt sätt drabbas av konsekvenserna av sitt handlande som han blir mottaglig för argument.

Med tanke på åldern och boendet så kan nog ett sms eller mail till päronen med länkar till hans videos vara mer givande. Eller rentav ett hembesök där man noga påpekar att man är där för att man är oroad för personens väl och ve, och att man sett hur den där resan slutar tillräckligt ofta.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och till TS: Lär dig köra. JAG wheelar ju fan bättre och jag kan inte wheela för fem öre.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top