vad tycker ni om ett 1,5 meter djupt dike precis intill en kurva

Jag tycker enduro-hoppet bredvid start/mål som jag hittade kan försvinna också. Hade inte det funnits hade man kanske kunna ta sig tillbaka till asfalten.

Å andra sidan; man kanske ska skylla sig själv när man försöker leka jordfräs istället för att köra på asfalten så nått straff ska man väl ha. :)

om vi säger så att när jag körde ut gick det väldigt snabbt å att brommsa är inte att tänka på ju

men lekakuler borde ju va rätt bra eller?

addexxx skrev:
om vi säger så att när jag körde ut gick det väldigt snabbt å att brommsa är inte att tänka på ju

men lekakuler borde ju va rätt bra eller?
Bromsa bak är det enda som fungerar, frambromsen ska man låta bli! Jag vet av egen erfarenhet... Ser också gärna ett bollhav där för övrigt.

men med ett par släta däck på en blötgräsmatta händer det inget typ så

sege skrev:
Jag tycker enduro-hoppet bredvid start/mål som jag hittade kan försvinna också. Hade inte det funnits hade man kanske kunna ta sig tillbaka till asfalten.

Å andra sidan; man kanske ska skylla sig själv när man försöker leka jordfräs istället för att köra på asfalten så nått straff ska man väl ha. :)

Skicka gärna en kommentar till Petjo Lilja, jag tror bestämt det var hans laptimersändare och mc-batteri modell större som jag flyttade 4!!! ggr från din färdväg. Dom hade du inte mått bättre av att träffa kan jag lova. :kulspruta

/HW

HW skrev:
Skicka gärna en kommentar till Petjo Lilja, jag tror bestämt det var hans laptimersändare och mc-batteri modell större som jag flyttade 4!!! ggr från din färdväg. Dom hade du inte mått bättre av att träffa kan jag lova. :kulspruta

/HW
Den som hade gett honom lov att ha den där kan inte ha tänkt särskilt mycket. Inte Petjo heller för den delen. Bra att du flyttade den, inte bra att den sattes tillbaka... :kocko

Torkel skrev:
Den som hade gett honom lov att ha den där kan inte ha tänkt särskilt mycket. Inte Petjo heller för den delen. Bra att du flyttade den, inte bra att den sattes tillbaka... :kocko

INGEN gav någon tillåtelse att ställa den där, det borde vem som helst kunna fatta. Jag flyttade den först till andra sidan, där alla dom andra har sina sändare, 2:a gången ställde jag in den i sekretariatet och förklarade varför, tyvärr hämtades den tydligen utan att några instruktioner gick fram, eller in.
3:e gången ställde jag den vid grinden och 4:e gången snodde jag sändaren och lämnade in den i sekretariatet efter tävlingen. Jag försökte även ringa ägaren på dennes mobil men då tryckte han på upptaget.

Hur trög får man bli utan att bli av med sin tävlingslicens? :va

HW skrev:
INGEN gav någon tillåtelse att ställa den där, det borde vem som helst kunna fatta. Jag flyttade den först till andra sidan, där alla dom andra har sina sändare, 2:a gången ställde jag in den i sekretariatet och förklarade varför, tyvärr hämtades den tydligen utan att några instruktioner gick fram, eller in.
3:e gången ställde jag den vid grinden och 4:e gången snodde jag sändaren och lämnade in den i sekretariatet efter tävlingen. Jag försökte även ringa ägaren på dennes mobil men då tryckte han på upptaget.

Hur trög får man bli utan att bli av med sin tävlingslicens? :va
Ok, men när jag frågade killen som stod vid depågrinden så sa han att den föraren hade fått tillstånd att ha den där, något jag hade väldigt svårt att tro på. Har ju själv åkt längs gräskanten och skuttat över vägen i alla fall två gånger och då vill man ha fritt spår.
(För övrigt är det nu kliniskt rent i depån runt rondellen, racerförare är grisar det har jag fått lära mig i dag efter att ha fyllt en sopsäck med buntband, najtråd, ölburkar mm...)

Torkel skrev:
För övrigt är det nu kliniskt rent i depån runt rondellen, racerförare är grisar det har jag fått lära mig i dag efter att ha fyllt en sopsäck med buntband, najtråd, ölburkar mm...

Tänkte också på det när vi hade varit duktiga och packat ihop och städat undan efter oss. Folk lämnar ju massa skit! Antar de att deras morsor ska komma och städa upp efter dom eller? :va

personligen anser jag att just den där kurvans avåkningzon är sviestas största brist.
problemet är ju knappast att det ligger ett endurospår där borta, utan att det är X antal meter lägre nivå utanför banan.
avåkningzoner skall ha någon slags sandgrav och denna skall luta uppför.
samma sak i kurvan ut på startmål.
Detta problem finns ju på de flesta banor, inget ont om sviesta så...

och du Sege, man ska inte på nått sätt alls skylla sig själv när man åker av.
det är ju därför vi åker på bana, att tänja på gränserna.
snarare skall man vara mer aktiv som förare angående säkerheten i sporten.
som, enligt mig, i sverige knappt håller en godtagbar nivå.

R2 skrev:
snarare skall man vara mer aktiv som förare angående säkerheten i sporten.
som, enligt mig, i sverige knappt håller en godtagbar nivå.

Det är ingen enkel uppgift, iaf inte när man ofta från vissa banbolag får svaret "skit i att hyra då" om man påpekar säkerhetsbrister.
Fast tycker iaf man sakta men säkert gör de flesta banorna bättre(eller försöker iaf).

addexxx skrev:
men kommer det hända någet elller?

Vill du höra den bistra sanningen?

Jag kommer framföra dina synpunkter till VC och han kommer konstatera att det inte finns någon ekonomi som räcker för att bygga idiotsäkra avåkningszoner runt hela banan. Det SKA göra ont att köra omkull, lyckas man missa banan med 100m+ SKA det göra ont. Jag kan komma på 10 ställen till där det skulle vara bra med ett lecahav. Tyvärr är det väldig sällan någon kör omkull på just dessa platser så det skulle aldrig bli ekonomiskt försvarbart. Det är i så fall många fler som slår sig utanför esset men där är det ingen som vill bygga om.

I dina ögon låter jag säkert djävligt taskig nu men såhär är det, och frågar du mig lägger jag hellre pengarna på ny asfalt än att bygga ut avåkningszonerna ytterligare. Asfalten är kass, bansäkerheten är faktiskt riktigt bra jämfört med många andra banor i Sverige.

Krya på dig grabben.

/HW

HW skrev:
Vill du höra den bistra sanningen?

Jag kommer framföra dina synpunkter till VC och han kommer konstatera att det inte finns någon ekonomi som räcker för att bygga idiotsäkra avåkningszoner runt hela banan. Det SKA göra ont att köra omkull, lyckas man missa banan med 100m+ SKA det göra ont. Jag kan komma på 10 ställen till där det skulle vara bra med ett lecahav. Tyvärr är det väldig sällan någon kör omkull på just dessa platser så det skulle aldrig bli ekonomiskt försvarbart. Det är i så fall många fler som slår sig utanför esset men där är det ingen som vill bygga om.

I dina ögon låter jag säkert djävligt taskig nu men såhär är det, och frågar du mig lägger jag hellre pengarna på ny asfalt än att bygga ut avåkningszonerna ytterligare. Asfalten är kass, bansäkerheten är faktiskt riktigt bra jämfört med många andra banor i Sverige.

Krya på dig grabben.

/HW

Fler personer har ju mer gladje av ny asfalt o banracingen bryr sig ju inte om avakningszoner precis :7peta

HW, grattis till publiktillstromningen (antligen) och en val genomford tavling!!!
Det ar tur att det finns eldsjalar som orkar sta ut med all skit o motgangar sa att folk far tillfalle att "leka" lite. Jag foljer utveckligen pa lite avstand numera.

Eloge till HW o alla eldsjalar inom LMS!!!! :pannkyss

Reclaim the depå, ihaaa!!

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back