Det var coolt att han wheelade där man knappt hinner uppfatta att det är rakt.Torkel skrev:Dobrichwheelierakan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var coolt att han wheelade där man knappt hinner uppfatta att det är rakt.Torkel skrev:Dobrichwheelierakan

Neutral skrev:Det var coolt att han wheelade där man knappt hinner uppfatta att det är rakt.![]()

Men lilla hjärtatSyss skrev:Ska det föreställa den precis efter berget? Det var väl inget, Fredde wheelar ju alltid där. Kan väl alla.![]()
det vill jag se dej göraLOTTAK skrev:Men lilla hjärtatdet vill jag se dej göra
, värre är det med Victoria, hon wheelar inte mycket alls nu.

R2 skrev:jag förstår att det inte blir nått gjort utan folk.
men, återigen, "Vi kan börja diskutera när det börjar dyka upp förare som hjälper till" låter total snett för mig.
vi skall alltså inte öppna käften om vad vi tycker om säkerheten i sverige förens efter vi jobbat med spade i hand?
Ska det behöva vara så?
inget personligt om dig, känner inte dig men tror säkert att du är både trevlig, kunnig och jobbar hårt.HW skrev:Jag tänker lägga ner den här diskussionen nu, det går inte att få en A-förare att fatta vad en "ideell förening" innebär. I LMS har vi mig veterligen endast en (1!) A-förare som hjälper till regelbundet och det är Micke Larsson.
Det finns a-förare som HAR hjälpt till en gång i tiden men då var dom b-förare.![]()
De som jobbar för klubben och ser till att det finns en klubb, en bana, träningar, tävlingar och licenskurser osv. är enbart rent ideella, juniorer eller b-förare.![]()
![]()
![]()
![]()
Ska det behöva vara så?
![]()
Nuff säid.
Jag har sagt det förut och jag kan säga det igen, det är dags för någon ny kraft att ta över för den gamla har tröttnat. Om ingen tar över kommer det sluta med![]()
/HW
R2 skrev:inget personligt om dig, känner inte dig men tror säkert att du är både trevlig, kunnig och jobbar hårt.
Men vill man som ansvarig inte delta i en diskussion om säkerheten så är det nog lämpligt att man lägger av.
Zormin skrev:Jag har sett liknelsen med golfbanors städdagar tidigare. Där är det faktiskt så att man årligen betalar en städavgift som man får tillbaka om man är med och städar. Kanske kan vara något för LMS också? Om ni har 200 medlemmar och tar ut 200 kr i städavgift, vips 40.000kr smack in på kontot som ni får ränta på. Sen kanske medlemmarna motiveras lite bättre att komma ut och städa eftersom man får tillbaka sina 200 kr.
Om klubbens och RR-sektionens representanter är så medvetna om detta borde man ju för länge sedan ha verkat för ett upplägg som gör att verksamheten fungerar istället för att gå på knäna.HW skrev:Vi kan börja diskutera [förbättringar av banan och dess avåkningszoner] när det börjar dyka upp förare som hjälper till.
I våras, precis som varje vår hade vi städdag på motorstadion. Av några hundra medlemmar kom det 4-5st som hjälpte till med att fräsa sandfållor, plocka sten osv. Precis som vanligt var det dessutom samma 4-5 som brukar ställa upp.
Viljan att förändra kanske är stor men hur är det med viljan att handgripligen göra något?
/HW
Nyteknik skrev:Om klubbens och RR-sektionens representanter är så medvetna om detta borde man ju för länge sedan ha verkat för ett upplägg som gör att verksamheten fungerar istället för att gå på knäna.

Nyteknik skrev:Om klubbens och RR-sektionens representanter är så medvetna om detta borde man ju för länge sedan ha verkat för ett upplägg som gör att verksamheten fungerar istället för att gå på knäna.
Nyteknik skrev:Om klubbens och RR-sektionens representanter är så medvetna om detta [att det är snudd på omöjligt att få medlemmar att ställa upp ideelt i nödvändig utsträckning] borde man ju för länge sedan ha verkat för ett upplägg som gör att verksamheten fungerar istället för att gå på knäna.
Skippa din drygga besserwisserstil som du bemöter alla med en avvikande uppfattning med. Den är synnerligen oklädsam. Ditt inlägg förklarar inte varför inget "ickesolidariskt" upplägg har ersatt det nuvarande.HW skrev:
Som vanligt ett ogenomtänkt uttalande av någon som inte vet ett smack!
LMS jagar för fullt för att lösa problemen och vi har jagat länge!
Nu börjar tom. våra "vanliga" medlemmar reagera!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=87839
Jag är lika osolidarisk som merparten av sektionens medlemmar och har inte dåligt samvete för det. Det förvånar mig att många har så svårt att förstå den ovilja som många uppvisar inför att arbete ideelt för LMS. Sektionen har ett stort upptagningsområde. Många bor i Stockholm eller ännu längre bort från anläggningen. De allra flesta är därtill medlemmar för att köra roadracing, inte för samhörighetens skull. Har man dessutom arbete, familj och mer som fordrar tid är det mycket lätt att förstå att arbete i LMS har låg prioritet. Sektionen måste ju anpassa sig efter verkligheten och kanske ligger lösningen i att öka avgifterna för att slippa förlita sig på medlemmarnas solidaritet.Kobbe skrev:Du är väl LMS:are, vad har du gjort för att verksamheten ska fungera?
Vi förare är RR-sektionen,det finns inga andra som vi kan gnälla på!
Om du har några bra förslag så tycker jag att du ska dyka upp på ett möte så kan vi alla ta del av dem.
Nästa möte är 050802 och du är givetvis välkommen även utan revolutionerande förslag på hur vi ska lägga upp verksamheten.
Tror det är dax för många att tänka omNyteknik skrev:Skippa din drygga besserwisserstil som du bemöter alla med en avvikande uppfattning med. Den är synnerligen oklädsam. Ditt inlägg förklarar inte varför inget "ickesolidariskt" upplägg har ersatt det nuvarande.
Jag är lika osolidarisk som merparten av sektionens medlemmar och har inte dåligt samvete för det. Det förvånar mig att många har så svårt att förstå den ovilja som många uppvisar inför att arbete ideelt för LMS. Sektionen har ett stort upptagningsområde. Många bor i Stockholm eller ännu längre bort från anläggningen. De allra flesta är därtill medlemmar för att köra roadracing, inte för samhörighetens skull. Har man dessutom arbete, familj och mer som fordrar tid är det mycket lätt att förstå att arbete i LMS har låg prioritet. Sektionen måste ju anpassa sig efter verkligheten och kanske ligger lösningen i att öka avgifterna för att slippa förlita sig på medlemmarnas solidaritet.

Argumentet verkar inte bita. Det har upprepats mer än tillräckligt ofta utan någon förändring bland medlemmarnas beteende.LOTTAK skrev:Tror det är dax för många att tänka om![]()
Har själv jobb, familj och annat som tar tid, ändå lägger jag ganska mycka av min fritid på Sviestad för att du och många andra ska få köra.
Om alla kan dra sitt strå till stacken som Ecce, Kobbe, HW mfl redan har framfört så klarar vi oss i framtiden oxå men inte annars.
Vill ni köra nästa år så visa ert intresse och hjälp till annars blir det inget![]()
Nyteknik skrev:Skippa din drygga besserwisserstil som du bemöter alla med en avvikande uppfattning med. Den är synnerligen oklädsam. Ditt inlägg förklarar inte varför inget "ickesolidariskt" upplägg har ersatt det nuvarande.
Ja visst är det bättre att betala sej fri från arbete och hoppas att andra gör jobbet (läs med ironisk underton)Nyteknik skrev:Argumentet verkar inte bita. Det har upprepats mer än tillräckligt ofta utan någon förändring bland medlemmarnas beteende.
Varför inte höja avgiften för träning ganska drastiskt och avlöna de som ställer upp som funktionärer? Jag tror att majoriteten skulle tycka bättre om ett sådant system (om det fungerade) än det nuvarande med ständigt missnöje bland de som arbetar för klubben.
:kocko 
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!