Nyteknik
Bannad
Efter ett par tisdagsträningar är jag nyfiken på hur den nya sektionen är att köra!
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Efter ett par tisdagsträningar är jag nyfiken på hur den nya sektionen är att köra!
Det är lättare att vara ärlig om man kan vara anonym, tänkte jag. Och de som väljer att kommentera har ju sin hoj redovisad under avataren.Du borde gjort en öppen poll så man kunde ana om det är någon skillnad i hojtyp eller annat. Man vet ju vad en del kör, om det är hemmabana o s v.
Själv tycker jag att banan blev bättre. Det var spännande att köra genom gamla högfartböjen så fort man vågade och sedan bromsa från väldigt hög fart men det är fortfarande en tuff inbromsning mot en något blind och snäv höger, att den sedan dippar neråt efter apex är bara skönt och vänster-högerkombon är läcker med styrfladder ut på gamla banan igen. Bergskurvan blir precis som vanligt, bara att man bromsar från lägre fart. Totalt sett fick banan en välbehövlig extra vänster och den blev mer teknisk.
Kör man i stort sett hela varvet på tvåan!? Det låter som sagt skittrist. Fler banor där man knappt växlar i Rookie 1000?Måste dock dreva om, orginaldrevning och dunlop med hög profil gör att jag bara behöver växla två gånger, det är lite trist att åka på tvåan hela varvet utom trean tre sekunder på rakan!
Från Esset mot Torparn måste man väl växla även på en 1000cc?
Kör man i stort sett hela varvet på tvåan!? Det låter som sagt skittrist. Fler banor där man knappt växlar i Rookie 1000?
![]()
Från Esset mot Torparn måste man väl växla även på en 1000cc?
Vet inte om det tillför något men då ni diskuterar drevning och 1000cc kan jag berätta vad jag har och hur jag växlar.
Original har min hoj 17/42 och jag har ändrat till 16/45.
Esset tar jag på tvåan lägger i trean strax före snabbvänstern, växlar ner på tvåan i Torparn och hinner sedan köra lite på fyran innan jag går ner på tvåan i nya kombinationen, fortsätter på tvåan genom Bergskurvan och lägger i trean innan jag går in i kurvan ut på start/mål.
Kör med samma drevning på alla banor och troligtvis alltid en för hög växel för att det ska gå fort.Hmmm det låter ju rätt långsamt. Med den drevningen, vilka växlar har du på andra banor?
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |