Vad tycker du om den nya sektionen på Sviestad?

Hur tycker du att den nya sektionen har förändrat Sviestad?

• Antal röstningar
    0
Men det MÅSTE in kerbs för det drogs upp MYCKET grus OFTA!
Formar för gjutning av curbs ska enligt uppgift vara inlånade så det är bara en fråga om att någon/några ska ha tid att göra det.

@Håkan: Du som kört både före och efter blästringen, vart det någon märkbar skillnad?

Formar för gjutning av curbs ska enligt uppgift vara inlånade så det är bara en fråga om att någon/några ska ha tid att göra det.

@Håkan: Du som kört både före och efter blästringen, vart det någon märkbar skillnad?

en skaplig skillnad blev det, varje gång in på nya och ut på gamla asfalten så släppte det både fram o bak litegranna när man åkte över "svetsfogen", samma med mittsträngen hela vägen.

Speciellt ut på gamla bansträckningen igen märktes det väl för att där har man full gas och det "jassade" till rätt duktigt i hojen ;)

Nu var det ju UNDERBART fäste!

//Håkan

Myyycket bättre! :tummenupp

Banan blev mer utslagsgivande och öppnar upp fler omkörningstillfällen! :yoparty

.

Jag tycker klart det är en förbättring på banan, den har som sagt blivit mer teknisk och mer krävande av föraren.

det ända som borde fixas är ju som sagt kurbs.

Jag tycker att nya sektionen är rolig/bra/spännande, men nu är man ju inte rädd nånstans. Bromsningen ner mot bergskurvan var ju det hårigaste förut. I tisdags (12/6) fanns inga bromsskyltar uppe första passet vilket gjorde det lite svårt att veta var man skulle börja leta efter nya svängen. När väl skyltarna kom upp gick det bättre. Ombyggnaden blev bra, men tog kanske bort lite av den skräckblandade förtjusningen med banan.

Jag gillade nya sektionen helt klart. Tyckte den var klart skön att åka genom, den såg löjligt smal ut när man både såg bilder och gick och tittade på den, men när man väl satt på hojen gled man genom den som smör :)
Sen tyckte jag iofs om banan innan också, knicken kunde vara mycket spännande ibland, gräsåkningar i 240 blås m.m.
Men säkerheten främst och det blev en mycket lyckad chican till skillnad från den i falkenberg.

Tycker det blev bra. En tekniskt svår sektion som är rolig att köra i, massor av olika spår in i den och sjysst med elevationsändringen. Klart plus. :tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...