Vad tycker du om den nya sektionen på Sviestad?

Hur tycker du att den nya sektionen har förändrat Sviestad?

• Antal röstningar
    0
Om du menar var cykeln gör original på 1:ans växel? Jag har för mig att R1:an av 2006 årsmod gör 167 km/h på 1:a växeln.
/Magnus

Hade för mig jag hade hört såna siffror också. Kör man orginaldrevat på sviestad då blir det inte så många växlar man petar i heller. Särskilt inte efter ombyggnaden (eller om man kör långsamt som sandis :tungan)

(eller om man kör långsamt som sandis :tungan)
Ja, min hoj skulle de kunna plocka bort ett par växlar på utan att jag skulle märka något :D

Men precis som du skriver är det rätt stor skillnad på en 1000 och en 600. Har legat bakom 600-förare som växlar 2-3 gånger mellan två kurvor medan jag bara behöver växla 1 gång (vi håller då ungefär samma fart).

Ja, min hoj skulle de kunna plocka bort ett par växlar på utan att jag skulle märka något :D

Men precis som du skriver är det rätt stor skillnad på en 1000 och en 600. Har legat bakom 600-förare som växlar 2-3 gånger mellan två kurvor medan jag bara behöver växla 1 gång (vi håller då ungefär samma fart).

Jo, har för mig jag körde från 2->5'an från esset till torparn med 600'a, precis som med 250'in.
Ska faktiskt bli lite intressant att släpa ut det tunga aset snart och se hur det är med en nyare 1000cc :rolleyes:

Jo, har för mig jag körde från 2->5'an från esset till torparn med 600'a, precis som med 250'in.
Ska faktiskt bli lite intressant att släpa ut det tunga aset snart och se hur det är med en nyare 1000cc :rolleyes:
Behöver du växla mer än 1 gång mellan Esset och Torparn på en 1000 skulle jag bli förvånad. Återkom med rapport!

2949520 Behöver du växla mer än 1 gång mellan Esset och Torparn på en 1000 skulle jag bli förvånad. Återkom med rapport!
öh, hallå... 2:an i esset. 3:an ut sen 4:an i vänsterknicken... kanske 5:an inför lillhögern... beroende på hur man drevat. Men troligen toppas iaf 4:an på väg in i torparn.

Så hur fort går det nuförtiden då? Vilken utväxling ska man välja? Går det fortare än på knudan?

öh, hallå... 2:an i esset. 3:an ut sen 4:an i vänsterknicken... kanske 5:an inför lillhögern... beroende på hur man drevat. Men troligen toppas iaf 4:an på väg in i torparn.

Såg din onboardfilm med R6:an, du växlade bara 1 gång mellan esset och torparn.... 2:an -> 3:an antar jag. Växlar du mindre med den?

EDIT: såg nog fel, du växlade nog 2 ggr...
EDIT2: kollade igen, du gör olika på olika varv

Last edited:
2949865 Såg din onboardfilm med R6:an, du växlade bara 1 gång mellan esset och torparn.... 2:an -> 3:an antar jag. Växlar du mindre med den?

EDIT: såg nog fel, du växlade nog 2 ggr...
EDIT2: kollade igen, du gör olika på olika varv
Det var första gången jag körde R6:an. 2 växlingar sker inför torparn för att få optimal acceleration framåt och ett lugnt chassi.

Hade glömt bort att Swedie körde två klasser förra året. Börjar bli gammal :rolleyes:
Efter att ha sett filmen med R6:an (där jag bara såg 1 växling eftersom jag bara orkade kolla de första varven) måste jag bara fråga: Växlade du som du skriver ovan även med R1:an, dvs 2 och ibland 3 gånger innan Torparn?

Hade glömt bort att Swedie körde två klasser förra året. Börjar bli gammal :rolleyes:
Efter att ha sett filmen med R6:an (där jag bara såg 1 växling eftersom jag bara orkade kolla de första varven) måste jag bara fråga: Växlade du som du skriver ovan även med R1:an, dvs 2 och ibland 3 gånger innan Torparn?

Det kan vara rätt skönt och kortväxla en aning ner mot torparn, blir inte lika mycket motorbroms när man går av gasen och cykeln blir lugnare i ingången.
Fast swedies körning på r6'an är väl inget skolexempel, utan första gången på hojen och rostig på vårkanten?

med 600 tar du esset på 2:an och hinner utan problem trycka i 4:an innan torparn, sen tar man en tidig nerväxling och sen den sista mitt i torparn. Efter 400000000 varv där vet jag detta.

björn

Å hur gör du med stora stygga 1000 kubikarn då? :confused:

har bara kört 10 varv med den så jag är inte lika säker men har för mig att man går på trean in i torparn och sparkar i tvåan i böjen dock är jag lite osäker på detta, samt att jag inte fått upp någon fart med den än :huvet

björn

Efter att ha kört där ett gäng varv nu kan jag bara säga, fyyy faaaaan så lyckat! :yoparty
riktigt trevlig!

banan blev tekniskt mer utmanande och JOBBIGARE att köra, två ganska ordentliga inbromsningar "på raken", först in i 1:a högern på nya sektionen sen in i bergskurvan.

jag är nöjd iallafall ;)

Efter att ha kört där ett gäng varv nu kan jag bara säga, fyyy faaaaan så lyckat! :yoparty
riktigt trevlig!

banan blev tekniskt mer utmanande och JOBBIGARE att köra, två ganska ordentliga inbromsningar "på raken", först in i 1:a högern på nya sektionen sen in i bergskurvan.

jag är nöjd iallafall ;)

Instämmer! Så cool "dykning" NER i chikanen. BRA! Men det MÅSTE in kerbs för det drogs upp MYCKET grus OFTA!
Men kröken var kanon!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck