Vad tar du i bänkpress??

lyfte 110kg när jag vägde 60kg

nu ligger min vikt på ~83kg och jag har slutat med bänkpress till fördel för hantelpress :tummenupp
Nu ska jag vara fåfäng o fråga vad du tar för hantlar då?

Har så lite folk o jämföra mig med. :)

Vete sjutton... för tjugo år sedan lyfte jag en 75-80 otränat, men sedan dess har jag inte provat. Nu kan jag dock bära in 1 ton pellets till källaren på en kvart eller lyfta korta trädstammar över axeln och promenera iväg med till sågen. Sånt där som kallas arbete alltså :) Motarden släpar jag iväg utan problem, när den fastnat i något dike. Fullt tillräckligt mao - fast kondisen borde vara bättre.

160 kg men det var 25 år sedan. Vägde då 90+
Då var prio 1 ett fördelaktigt yttre.
Idag vid 47 års ålder är den kampen omöjlig att vinna, nu är det ett hållbart inre som prioriteras genom spinning och ett lägre gift intag.

160 kg vid 22 års ålder, det måste nästan vara något slags rekord. :)

jag har precis fyllt 16 :P tränar på 65kg bänkpress.
är dock betydligt starkare i armarna, tar la runt 25kg hantlar som maximum.

tar iaf mer än min vikt =)
det roliga är att man slipper ställa om vikterna efter bodybuilderna :D

Alltså.. Förlåt..

Jag VET ju att det är känsliga ämnen det här med armbrytning, bänkpress, den som minns minst efter helgens fylla, vems Nissan 200 som har störst avgasrör och dylikt.

Jag menade verkligen inte att förolämpa dig..

Han e polare med stålmannen!! Passa dej:hihi

Alltså.. Förlåt..

Jag VET ju att det är känsliga ämnen det här med armbrytning, bänkpress, den som minns minst efter helgens fylla, vems Nissan 200 som har störst avgasrör och dylikt.

Jag menade verkligen inte att förolämpa dig..
Jag tycker inte det är ett känsligt ämne. Jag sysslar inte med armbrytning. Jag super inte. Jag har ingen Nissan 200 eller någon annan bil. Jag bryr mig inte om avgasrör eller dylikt. Jag blev inte förolämpad.

Jag bara drev med dig och dina fördomar. (Jag kommer alltså inte att söka upp dig och slåss.)

Jag tycker inte det är ett känsligt ämne. Jag sysslar inte med armbrytning. Jag super inte. Jag har ingen Nissan 200 eller någon annan bil. Jag bryr mig inte om avgasrör eller dylikt. Jag blev inte förolämpad.

Jag bara drev med dig och dina fördomar. (Jag kommer alltså inte att söka upp dig och slåss.)

Phew..

För två är sen (var 21år då) tog jag 110kg 5rep och några minuter efter maxade jag 1 rep på 130kg. vägde då 73kg och inge diskobygge där utan körde hårt genom hela kroppen. Idag snackar jag bara om att komma igång med träningen men det blir inte av :(

162 kg förra året.. 93 kg. Har iofs lite polskt blod i mig, tog 125 kg i högstadiet, utan att någonsin ha tränat, då va jag 15-16.

45 kg är inte dåligt för en otränad tjej! De flesta normalbyggda vuxna karlar tar sällan över 60 kg om de är otränade.

Sedan bör man nog ta med i beräkningen att "första gången" knappast blir något bänklyft.
Skulle tippa på att det är som med de flesta andra, att man stannar ca 1dm innan bröstet och det gör lyftet avsevärt lättare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT