Vad tar du i bänkpress??

Jag har provat att maxa en gång(för länge sedan). Lyckades med 70kg. Vägde vid den tiden 52kg(deffad).

120 kg i bänkpress. Men jag är förhållandevis starkare i knäböj och marklyft. 165 i böj med röven i golvet och 230 i marklyft.

120 kg i bänkpress. Men jag är förhållandevis starkare i knäböj och marklyft. 165 i böj med röven i golvet och 230 i marklyft.

Om du får ner röven i golvet kanske du skall funderar på att byta teknik innan du drar av nåt :D
Räcker ju med 90 grader på tävling...

Om du får ner röven i golvet kanske du skall funderar på att byta teknik innan du drar av nåt :D
Räcker ju med 90 grader på tävling...

Överdrev lite. Men jag går ungefär så djupt som en OL böj. Ser ingen anledning att inte använda full rörelse bara för att det är knäböj man utför. Man kör ju knappast halva bänkpressar eller hur:)?

160 kg men det var 25 år sedan. Vägde då 90+
Då var prio 1 ett fördelaktigt yttre.
Idag vid 47 års ålder är den kampen omöjlig att vinna, nu är det ett hållbart inre som prioriteras genom spinning och ett lägre gift intag.

lyfte 110kg när jag vägde 60kg

nu ligger min vikt på ~83kg och jag har slutat med bänkpress till fördel för hantelpress :tummenupp

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back