Vad som händer efter en allvarlig omkullkörning.

blade00 skrev:
Det är iaf. för oss OK att här diskutera vad som orsakade kraschen,själva tror vi att det var framhjulsvobbel som gjorde det,men någon som var närmare i området kanske har en annan syn?

Jag låg precis bakom honom när det hände.
I utgången på rakan finns en liten knöl och när han körde över denna så började framhjulet vobbla, sedan tilltog detta och hela cykeln började vobbla.
Det såg ut som han tappade eller släppte styret och fick sedan inte tag i detta eftersom cykeln vobblade något så fruktansvärt.
Han satt sedan bara hjälplös på cykeln som driftade mot armcoräcket och när han slog i räcket sittandes på cykeln så såg det ut som han svimmade eller tappade medvetandet på nått sätt för han hängde då med överkroppen bakåt på cykeln. När sedan armcoräcket tog slut så ramlade han av cykeln som fortsatte rulla in i nästa armcoräcke, sen så tumlade han runt på gräset och landade ledlös. Ruskigt att se detta på nära håll och mina tankar går till honom och hans anhöriga, hoppas på snabb återhämtning och att han får så lite men som möjligt efter denna olycka.
//Ove #9

Råkade ut för den puckeln under SO finalen förra året, vobbla och tappade styret. Ganska långt ut på rakan styr hojen mot räcket men jag rammlar av innan hojen slår i räcket. Snacka om att vara passagerare och inte förare.
Slutade med ett handledsbrott och en kropp skrek "sluta köra hoj", men jag lyssnade inte och nu har jag sänkt mig ytterligare på Gälleråsen :yoparty

Hoppas att han återhämtar sig och fortsatt finner glägje i denna beroendeframmkallande sport.

Kjelle skrev:
Jag vet faktiskt inte, det kan nog ni som tävlar mycket bättre än jag. Har dock fått för mig att puckeln bla är tänkt att skydda mot översträckning i halsryggen vid kraftigare vurpa. Någon som vet? .

just så är det tänkt ja.

Jocke.P skrev:
Hoppas att han återhämtar sig och fortsatt finner glägje i denna beroendeframmkallande sport.

Ursäkta att jag gräver fram en gammal tråd..men måste bara få medela mig med att Patrik tränade på Sviestad-banan i full snurr under tisdagskvällen på en egenhändigt nybyggd R6 (med nummer 93 precis som den förra hade vid dunderkrashen)..

Han har bra läk-kött :nicka

Mina råd att börja med frimärken istället har han inte lyssnat till :5sure :hej

pappa_aprilia skrev:
2078141 Ursäkta att jag gräver fram en gammal tråd..men måste bara få medela mig med att Patrik tränade på Sviestad-banan i full snurr under tisdagskvällen på en egenhändigt nybyggd R6 (med nummer 93 precis som den förra hade vid dunderkrashen)..

Såg honom idag :)
Hoppas nu han får va vurp och skadefri framöver.
Skönt att ni är tillbaka i sadeln.
Frimärken är för tysta och går för sakta. :tungan
skickar med nån bild :)
Finns fler på speedbully.se

Bifogat

• P1010559.jpg
    P1010559.jpg
    33.6 KB · Visningar: 55
  • P1010551.jpg
    P1010551.jpg
    23.9 KB · Visningar: 49
  • P1010507.jpg
    P1010507.jpg
    25.1 KB · Visningar: 45
pappa_aprilia skrev:
2078141 Ursäkta att jag gräver fram en gammal tråd..men måste bara få medela mig med att Patrik tränade på Sviestad-banan i full snurr under tisdagskvällen på en egenhändigt nybyggd R6 (med nummer 93 precis som den förra hade vid dunderkrashen)..

Härligt att se igår :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...