Vad skulle du rösta om det var val idag?

Vad skulle du röstat?

• Antal röstningar
    0
mb skrev:
Här i Jämtland hade de 9,8 % i förra valet. Otroligt att det kan va så stora regionala skillnader.
Jämtarna var även mest negativa till att Sverige skulle gå med i EU. Jag har för mig att det var 70-75% nej-röster i Jämtland då folkomröstningen var.

Esquire skrev:
Jämtarna var även mest negativa till att Sverige skulle gå med i EU. Jag har för mig att det var 70-75% nej-röster i Jämtland då folkomröstningen var.

Gnällspikar med andra ord. :hihi

Esquire skrev:
Jag fanns med bland nej-rösterna :tummenupp

När jag skulle rösta gick jag in på posten på Frösön och ställde mig i kö. 6-7 personer framför mig skulle också rösta. Alla tog de demonstrativt nejblanketten och stoppade i kuvertet så att alla kunde se.

mb skrev:
Jag fanns med bland nej-rösterna :tummenupp

När jag skulle rösta gick jag in på posten på Frösön och ställde mig i kö. 6-7 personer framför mig skulle också rösta. Alla tog de demonstrativt nejblanketten och stoppade i kuvertet så att alla kunde se.

Skulle ha varit en bra scen i filmen "Jägarna".

:tungan

Esquire skrev:

Man blir inte förvånad, det finns en inskränkt redneck-mentalitet bland norrlänningarna. Nej till allt, därför tror jag att V och Mp går bra däruppe i urskogarna.

Chris Ash skrev:
Man blir inte förvånad, det finns en inskränkt redneck-mentalitet bland norrlänningarna.
Nej, du har missuppfattat allting. Folk här omkring är inte alls mot utveckling, de vill bara inte vara med om några förändringar ;)

Jaja... skratta ni. Det mesta är naturligtvis fördomar. Jämtland är en blomstrande region när det gäller nystartande av företag t.ex. och det finns också ett ganska stort politiskt engagemang. Bakåtsträvar- och nejsägarbiten känner jag inte alls igen. Sen att stockholmspolitiken inte alltid gynner glesbygden påverkar förstås freferenserna för många.

Markus skrev:
Vilket elutbyte?
Ja just? Att nästan all vattenkraft här upp ägs av "stockholmsföretag" som suger pengar från regionen samtidigt som möjligheterna att utnyttja samma resurs lokalt genom exklusiv fisketurism och liknande förstörs totalt.

I rimlighetens namn borde en del av vattenkraftsintäkterna gå till kommunerna som ersättning för vad kraftproduktionen förstör. Så är det i andra länder inom eu.

Chefen Alabama skrev:
El produceras i norr men pengarna stannar i söder. Kanske småpengar i sammanhanget men ändå...
Det är stora pengar! Slå ihop det med skogsbruket och det är gigantiska summor.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman