Vad skulle du rösta om det var val idag?

Vad skulle du röstat?


  • Antal röstningar
    0
mb skrev:
Här i Jämtland hade de 9,8 % i förra valet. Otroligt att det kan va så stora regionala skillnader.
Jämtarna var även mest negativa till att Sverige skulle gå med i EU. Jag har för mig att det var 70-75% nej-röster i Jämtland då folkomröstningen var.
 
Esquire skrev:
Jämtarna var även mest negativa till att Sverige skulle gå med i EU. Jag har för mig att det var 70-75% nej-röster i Jämtland då folkomröstningen var.

Gnällspikar med andra ord. :hihi
 
Esquire skrev:
Jämtarna var även mest negativa till att Sverige skulle gå med i EU. Jag har för mig att det var 70-75% nej-röster i Jämtland då folkomröstningen var.
Jag fanns med bland nej-rösterna :tummenupp

När jag skulle rösta gick jag in på posten på Frösön och ställde mig i kö. 6-7 personer framför mig skulle också rösta. Alla tog de demonstrativt nejblanketten och stoppade i kuvertet så att alla kunde se.
 
mb skrev:
Jag fanns med bland nej-rösterna :tummenupp

När jag skulle rösta gick jag in på posten på Frösön och ställde mig i kö. 6-7 personer framför mig skulle också rösta. Alla tog de demonstrativt nejblanketten och stoppade i kuvertet så att alla kunde se.

Skulle ha varit en bra scen i filmen "Jägarna".

:tungan
 
Esquire skrev:
Jämtarna var även mest negativa till att Sverige skulle gå med i EU. Jag har för mig att det var 70-75% nej-röster i Jämtland då folkomröstningen var.

Man blir inte förvånad, det finns en inskränkt redneck-mentalitet bland norrlänningarna. Nej till allt, därför tror jag att V och Mp går bra däruppe i urskogarna.
 
Chris Ash skrev:
Man blir inte förvånad, det finns en inskränkt redneck-mentalitet bland norrlänningarna.
Nej, du har missuppfattat allting. Folk här omkring är inte alls mot utveckling, de vill bara inte vara med om några förändringar ;)
 
Jaja... skratta ni. Det mesta är naturligtvis fördomar. Jämtland är en blomstrande region när det gäller nystartande av företag t.ex. och det finns också ett ganska stort politiskt engagemang. Bakåtsträvar- och nejsägarbiten känner jag inte alls igen. Sen att stockholmspolitiken inte alltid gynner glesbygden påverkar förstås freferenserna för många.
 
Markus skrev:
Vilket elutbyte?
Ja just? Att nästan all vattenkraft här upp ägs av "stockholmsföretag" som suger pengar från regionen samtidigt som möjligheterna att utnyttja samma resurs lokalt genom exklusiv fisketurism och liknande förstörs totalt.

I rimlighetens namn borde en del av vattenkraftsintäkterna gå till kommunerna som ersättning för vad kraftproduktionen förstör. Så är det i andra länder inom eu.
 
Chefen Alabama skrev:
El produceras i norr men pengarna stannar i söder. Kanske småpengar i sammanhanget men ändå...
Det är stora pengar! Slå ihop det med skogsbruket och det är gigantiska summor.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top