Vad ska ni förnya inför säsongen -06?

Jag ska inhandla följande:

• Antal röstningar
    0

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Som frågan lyder, vad ska ni handla för nya grejor inför denna säsong? Själv ska jag inhandla ett par nya stövlar eftersom de jag har har hängt med sen
-01 och har hål och plastbitar som hänger löst... :D Om någon har bra förslag på riktigt sköna stövlar så tas det emot tacksamt, gärna med bild!

Jag ska köpa nytt ställ till våren, har hittat ett spyke som jag suktat efter över julen nu...kanske en ny hjälm också. Tittar på Shoei XR-1000. Helst med nått snyggt motiv.

/I

Förnyar mitt körkort! ;D
Får tillbaka det om mindre än en månad! *hurraaaa*

Last edited:
Köpt allt nytt inför nästa år... ( första hojjen.. )

Eftersom jag i stort sett avslutade med att käka asfalt, sand och gräs (i den ordningen) så blev det nästan full pott.

Fixar hojen så det blir lite styling om man nu kan kalla uppgraderingar styling. Det känns dock låååångt till nästa säsong... Och det är väl tur det eftersom hojen inte känns riktigt körbar. :näsblod

Ryggskyddet klarade sig så det behåller jag. :tummenupp

Bifogat

• IMG_0082.jpg
    IMG_0082.jpg
    98.7 KB · Visningar: 1,021
Teddan skrev:
Eftersom jag i stort sett avslutade med att käka asfalt, sand och gräs (i den ordningen) så blev det nästan full pott.

Fixar hojen så det blir lite styling om man nu kan kalla uppgraderingar styling. Det känns dock låååångt till nästa säsong... Och det är väl tur det eftersom hojen inte känns riktigt körbar. :näsblod

Ryggskyddet klarade sig så det behåller jag. :tummenupp
Ser ut att bli LITE jobb :rolleyes:
Bra att du verkat klarat dig bra iaf

Blir att styla till den med Undertail och bättra på putsen på Turbo grejorna ev nytt avgasystem som slutar en kort bit från turbon + att bänkning skall göras igen.

Sen skall nytt skinnställ + stövlar inhandlas med.

Redan styleat med att cleana upp bakänden och satt dit en bellypan i vinter.
Annars kraschpuckar, KN-filter, ommappad ECU.

Får se om jag får syn på nått trevligt i utrustningsväg på göteborgsmässan :)

Raceställ, handskar och ryggskydd är beställt. Blir nya stövlar och en ny hjälm också innan säsongen är igång.
:tuttar

Nytt drivpaket, nya bromsskivor, nya skinnbyxor och nya handskar införskaffas nu i vinter.
Ev. blir det även en skåpbil för hojtransport.

Last edited:
har redan skaffat ett nytt däck.. kommer att bli lite olja å vanliga slitdelar.. en ny hjäm, eftersom min gammla gick sönder så får jag en ny av KBC i februari... funderar även på nya handskar, stövlar och så blir det nog depåstöd 2 st om pengarna räcker..!

Ny hoj är redan köpt, ska köpa ny hjälm, handskar och skinnställ också eftersom det gick åt pipsvängen i somras. Tänkte köpa en uppsättning textilkläder också.

Inköpt eller skall köpas!

KTM 660 -04
Svarta kåpor
Dekaltrim (bling-bling)
Hjälm + goggels
Saftey jacket
Depåstöd
Slipon

Thats it folks!!!

Stora dyra servicen väntar till våren :skrämd Men det kanske blir ett nytt skinnställ ändå. :)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN