Vad ska man skaffa för hoj??

Håller inte med föregående talare...

Litershoj är snabb - absolut!
Men min erfarenhet av bankörning är att 600cc är mycket mer användarvänlig och lätthanterlig i kurvorna och det är där man kapar sekunderna.
600an är helt enkelt mycket enklare att hantera och man kommer ändå inte kunna utnyttja dess fulla kapacitet.

P.s. Rekomenderar inte kawa - har själv bytt växellåda på två st..

Good Luck tjejen! :rock

Ja man får se vad man ska skaffa för super hoj ;)
Man måste börja någonstans :)

klockrent att du ska ha en mattsvart Gsxr-1000 av 2005 årsmodell...snabbare bättre grymmare hoj får man leta efter.

kwackaskaki är något man ser som hastigast försvinna i backspegeln alt i diket..
desamma med skramlahaaa....

satsa på en sukki..du kommer inte ångra dig..:tummenupp

Är du dvärg eller normallång? De flesta tjejer har problem med att nå ner på RR hojarna då dom är lite högre. Det bästa är att testa sig fram, besök massa handlare o provkör. Även om man lär sig att flytta vikten så händer det lätt att man tappar hojen om marken lutar lite mer än vanligt, inte roligt. ;)

Om inte Alison har tappat sin hoj än så finns det nog ingen som tappar hojen... :D

jag är extremt inne på mattsvart det är aggresivt
Det är precis det, aggresivt, en bilist tänker när du kommer in genom bildörren.
Han/hon har precis kört förbi STOP-skylten för han/hon såg dig aldrig.
Tyvärr så är ju mattsvart den färg som syns allra sämst i trafiken. :tummenner

Nåja det finns ju den gulgröna reflexvästen. Jag har aldrig sett så många som sommaren 2010.
Jag gissar reflexvästen är det viktigaste bidraget 2010 till färre dödade MC-trafikanter.

Hoj, innan jag köpte min SV650S hösten 2009 fick jag också tips om Ducati Monster som andra redan nämnt (jag har korta ben). Triumph Daytona 675 är en dröm på bana och kopplingen är lätt som en fjäder att dra in, men 675an kan vara för hög men ta i alla fall och provsitt den.

Vad jag förstått så låter det som att TS ska börja övningsköra, och ni föreslår då 1000 cc supersport till någon som är 1.65 m lång? :va

martini_ducati_motogp_2011_v__rossi_597005.jpg

börja med en 600 är väl rätt bra och lära sig köra sen kan man byta upp sig till större, visst är det mer klös i en 1000 men vem som inte är van vid hojåka behöver effekt att dra upp hojen på bakan på 3-4an dessutom tyngre hoj.

jag tycker 600 är bra till en början man får växla mer och så men de är ju nästan bara lite kul att kugga ner, sen är de väl mer lätt körda oxå, de är ju skit kul att köra på kurviga vägar.

matt svart är as snyggt på hoj helt klart. men man syns inte så bra kanske, man får måla sig i neon svart.

och ingen kawa som tidigare sagt i tråden växellådan ger sig.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...