Vad ska man prenumera för tidningar?

Villee skrev:
Sen finns ju bibliotek man kan läsa det man låter bli prenumera (fast hur ofta går man dit?)...

Hehe plugga till ekonom och aldrig besöka ett bibliotek? Pluggar själv och av min erfarenhet så spenderar de flesta studenter sin tid på biblioteket när de pluggar, eller i någon lässal. Men det kanske är annorlunda i Lund visserligen :rolleyes:

Iceman1975 skrev:
I första han är det Slitz som gäller!!!! :hihi
hmm.. vad håller du i andra handen då? :D

Förövrigt tycker jag att slitz håller en ganska låg nivå, Drugge & co verkar inte ta något/någon på allvar och försöker framstå som "coola" killar. Lite fjårtis över dom på något sätt, kan inte riktigt sätta fingret på vad dom har för problem. Dock är Slitz bättre än Café enligt mej, bättre artiklar o ännu bättre :tuttar ... om de nu är det man är ute efter :va

Last edited:
Slitz vs Café

Beror väl lite på vad man är ute efter...

Café passar mig bättre, mer mode, reportage och seriösa intervjuer än Slitz.
Slitz mer lättklädda brudar och "hur du lyckas på krogen" reportage, de klarar jag mig utan. :D

Det jag får i brevlådan :
Café
Bike
DN

och en jävla massa räkningar.

Ska du prenumerera på en mc-tidning så finns egentligen bara ett alternativ och det är brittiska Performance Bikes. Kostar nånstans mellan 550-600 SEK för helårsprenumeration har jag för mig.

Maxxi skrev:
Hehe plugga till ekonom och aldrig besöka ett bibliotek? Pluggar själv och av min erfarenhet så spenderar de flesta studenter sin tid på biblioteket när de pluggar, eller i någon lässal. Men det kanske är annorlunda i Lund visserligen :rolleyes:

Hehe jaja, visst till pluggsyfte men jag vill ha en tidning till frukost och allmänt tråkiga middagar med mera så man kan bläddra i lung och ro med fika eller w-ever när som helst på dygnet.

tjockisbulle skrev:
Beror väl lite på vad man är ute efter...

Café passar mig bättre, mer mode, reportage och seriösa intervjuer än Slitz.
Slitz mer lättklädda brudar och "hur du lyckas på krogen" reportage, de klarar jag mig utan. :D

Det jag får i brevlådan :
Café
Bike
DN

och en jävla massa räkningar.

Aa, sitter just nu och funtar på Cafe och DI, eventuellt byta ut DI mot Svd och någon annan tidning till. Ska det vara inom vetenskap eller motorsport? :gnissla Eller en utländsk blaska som jag nämnde?

Coola Ola skrev:
Ska du prenumerera på en mc-tidning så finns egentligen bara ett alternativ och det är brittiska Performance Bikes. Kostar nånstans mellan 550-600 SEK för helårsprenumeration har jag för mig.

Hur är det med MCN då? Hört att den kan vara värt en titt.

Tidningar? Du står i begrepp att äntra en värld där du inte ens kan gå och skita utan att ha med dig en bok.

Hinner du läsa tidningar pluggar du för lite :D

t-rex skrev:
Tidningar? Du står i begrepp att äntra en värld där du inte ens kan gå och skita utan att ha med dig en bok.

Hinner du läsa tidningar pluggar du för lite :D

Ja pluggar säkert för lite, ska läsa 30p / termin och förhoppnigsvis excellera :tummenupp Eller så tröttnar jag snabbt och trappar ned på både pluggtakt och ambitionsnivå.

Nämen förhoppnigsvis finns det tid åt tidningar också, vad jag märkt så enda som slukar tid i folks tillvaro är tvn. Utan den hinner man förvånansvärt mycket.

Slitz är bättre än cafe tycker jag iaf, cafe har så jävla mycket reklam med i sin blaska och sen gillar jag slitz upplägg mycket mer. Men playboy är bäst av alla herrtidningar, den läser du inte ut på en timme som du gör med slitz, cafe, moore osv. Förresten så har Moore slagit rätt stort, bara funnits i ett år men jag gillar den lika mycket som slitz, kanske för att den är lite av en copycat....
Men satsa på playboy om du inte stör dig att läsa på engelska, klart den bästa tidningen som skriver mycket vettiga reportage och reklamen där är schysst. Sen finns det ju alltid annat med också.....

Har prenumererat på Bike nu i över 10år, och varje år jag ska betala så tänker jag "Det här är fan sista året..."
I början satt jag som limmad framför tidningen så fort den damp ner i brevlådan, och la den inte ifrån mig förräns jag läst varje ord i den (inkl. alla annonser).
Men på sista tiden har det gått allt fortare att skumma igenom tidningen, och nu läser jag nästan bara annonserna och "Inside" Med Jan Leek (Sköön snubbe förresten). Och nu senast irriterade jag mig över att SM i RR inte ens fanns med i kalendern, och inte några utav B-racen heller...
Och rapporteringen från alla race (MotoGP, Cross, Enduro, och RRSM) släpar ju typ en månad efter, så man vet ju redan allt som står där...

Nu fick jag ett nytt inbetalningskort i samband med senaste nummret (där jag återigen blev besviken på den där Masterbike DVD'n som skulle vara så mycket bättre den här gången) och då bestämde jag mig att nu får det vara slut på det här....

Så, för att göra en lååång historia kort (något jag är dplig på :D ) så skulle jag inte rekommendera att prenumerera på Bike....

tjockisbulle skrev:
vad rekommenderar du istället då?

Vet faktiskt inte, har inte läst så många andra MC-tidningar. Men jag har hört sägas att den finns en del skapliga engelska MC-tidningar (edit Performance Bikes).
Dömer kategoriskt ut alla dom svenska... :hihi

Macke skrev:
Vet faktiskt inte, har inte läst så många andra MC-tidningar. Men jag har hört sägas att den finns en del skapliga engelska MC-tidningar (edit Performance Bikes).
Dömer kategoriskt ut alla dom svenska... :hihi

Jepp så långt vet jag att aldrig prenumera på BIkE, får det plats med en MC-tidning på min lista så blir det nog Performance bikes.

Ny Teknik är en bra tidning om man är intresserad av teknik och/eller jobbar inom något ingenjörsyrke, tar upp det mesta som man kan sätta "teknik" framför, allt från brobyggen till elektroniska kretsar.

Men nu skulle du ju iofs plugga till ekonom, så då kanske det inte är så intressant.

Själv prenumererar jag på Ny Teknik, Computer Sweden, Bike och MC-nytt (ja, jag vet, men det var en julklapp :)). Tidigare prenumererade jag på DN, men jag tog mig aldrig tid att läsa den ordentligt så jag sa upp prenumerationen, läser DN på nätet och då och då när jag kommer över en pappersvariant, Sveriges bästa morgontidning.

Usch vilken grabbig tråd.

Jag prenumererar på Ny Teknik, Computer Sweden och Allt om Mat.

Mingves skrev:

Njeh gillar inte det, brorsan har prenumerat. Visserligen en del kul artiklar och mycket teknik men deras ledarsida med mera visar att nivån på upphovsmännen är rätt löjlig.

Café och Slitz är precis lika kass. Händer att man köper något nummer och blir alltid lika besviken efteråt. Visst, för ynglingar runt 18 är det säkert en kanontidning. Vill man se nakna fruntimmer är det emellertid mycket mer givande att ge sig ut på krogen.

Vill man ha en schysst livsstilstidning utan nakna fjortisar så rekommenderas Plaza.

Fighter - helt ok om man är kampsportsintresserad, men kan bli mycket bättre.

Card Player Magazine, om man är intresserad av poker, etc.

Bike har jag prenumererat på i omgångar och ALDRIG mer, säger jag bara. Fruktansvärt dåliga reportage, blir sämre för varje år som går.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard