Vad ska man prenumera för tidningar?

abstruse skrev:
Café och Slitz är precis lika kass. Händer att man köper något nummer och blir alltid lika besviken efteråt. Visst, för ynglingar runt 18 är det säkert en kanontidning. Vill man se nakna fruntimmer är det emellertid mycket mer givande att ge sig ut på krogen.

Vill man ha en schysst livsstilstidning utan nakna fjortisar så rekommenderas Plaza.

Fighter - helt ok om man är kampsportsintresserad, men kan bli mycket bättre.

Card Player Magazine, om man är intresserad av poker, etc.

Bike har jag prenumererat på i omgångar och ALDRIG mer, säger jag bara. Fruktansvärt dåliga reportage, blir sämre för varje år som går.

Hur är Plaza då, läst Plaza interiör lite och några Plaza nr och kommer få några gratis ex. av Plaza interiör så får se vad man tycker. Men är inte Plaza lite mer för folk runt 30? Kanske inte brudarna jag vill åt i Cafe och Slitz då sånt finnes på annat håll om man så vill gratis, men visst inge fel med kombinera bilder/artiklar. Gillar inte Slitz av någon anledning tycker den är mer sliskig, Cafe mer stilren. Fast kanske har fel där?

Proletären är väl bilaga på Dala demokraten? :confused:

Villee skrev:
Hur är Plaza då, läst Plaza interiör lite och några Plaza nr och kommer få några gratis ex. av Plaza interiör så får se vad man tycker.

Plaza skrev jag, inte Plaza interiör. Det är två skilda tidningar, även om det finns med interiör i Plaza också.

Villee skrev:
Men är inte Plaza lite mer för folk runt 30?

Tack för den...

Dee_cati skrev:
Slitz är bättre än cafe tycker jag iaf, cafe har så jävla mycket reklam med i sin blaska och sen gillar jag slitz upplägg mycket mer. Men playboy är bäst av alla herrtidningar, den läser du inte ut på en timme som du gör med slitz, cafe, moore osv. Förresten så har Moore slagit rätt stort, bara funnits i ett år men jag gillar den lika mycket som slitz, kanske för att den är lite av en copycat....
Men satsa på playboy om du inte stör dig att läsa på engelska, klart den bästa tidningen som skriver mycket vettiga reportage och reklamen där är schysst. Sen finns det ju alltid annat med också.....

Vad hände med den svenska upplagan av Playboy? :tuttar

abstruse skrev:
Plaza skrev jag, inte Plaza interiör. Det är två skilda tidningar, även om det finns med interiör i Plaza också.

Tack för den...

Hehe jo vet, men antar att det är samma förläggare och ungefär samma typ av människor som skriver.

Så du börjar bli gammal du, kanske bör hålla mig till Cafe trots allt :hihi

Thundercat skrev:
Vad hände med den svenska upplagan av Playboy? :tuttar

Finns ju originalet från USA också för inte alltför dyr peng, men aldrig läst det så vill ju inte prenumera bara sådär, kanske övereklamerat? :rolleyes: :tuttar

Villee skrev:
Hehe jo vet, men antar att det är samma förläggare och ungefär samma typ av människor som skriver.

Plaza Interiör handlar enbart om interiör och design, det gör inte Plaza, bara.

abstruse skrev:
Plaza Interiör handlar enbart om interiör och design, det gör inte Plaza, bara.

Aa, ska ta och kika på det också, tänkte gå till bibliotek och läsa alla dessa tidningar jag fått rekommendationer om och sedan börja jakten efter gratis/provprenumationer :tummenupp

Enligt de annonser om provprenumationer vad jag hittills hittat verkar jag kunna läsa någon tidningar under ett helt år gratis om jag byter tidning rätt frekvent :D

En liten lista...

En favoritlista består av veckotidningar, ingen daglig tidning och innehåller:

Affärsvärlden (halvintressant veckoläsning, inte värst dyr)
Business week (halvdyr, sägs vara mycket bra, engelskt)
Plaza (halvbillig, sägs vara bra, svenskt)
Cafe (billig, bra, svenskt)
FHM UK Edition (verkar bra och kul med ENGELSK livsstils tidning - smådyr)
GQ (10kr/månad och verkar allmänt bra)

och kostar 265 kr / månad

Skulle vilja ha DI med där också men då blir priset 455kr/månad och det har jag inte råd med och det är osäkert att man hinner läsa DI varje dag. Vi får se om jag får nå kul deal på Svd så kanske man kan lägga till Svd på det.

Jag har kommit fram till att jag skipper alla motorrelaterade tidningar (!) då man hittar allt rörande dessa på nätet, på olika hemsidor och forum. Eller har jag fel i detta?

Finns möjlighet att lägga på några till engelska tidningar som newsweek, time, forbes, fortune på den där listan men frågan är om det är värt (15-30kr/st utges veckovis) det då jag redan har två veckovisa affärstidningar?

Några kommentarer?

Edit: det enda tråkiga med listan är att den saknar daglig morgontidning. Så kanske får byta ut något mot Svd eller DI...

Wheels Magazine!

Prenenumera (stavning?) på Wheels om du är intresserad av bilar, muskelbilar först och främst. Om inte annat så lär du bli:)

Det är mycket seriösa reportrar och artiklar. Långt ifrån Bilsport och andra jobbiga tidningar. Seriöst språk med ironi och så.

Verkligen en kanon tidning, rekommenderas starkt :tummenupp

/Jonathan

För de som gillar racing gäller Motorcycle Racer. GRYMT seriös tidning även om det är lite mycket BSB och engelska förare.

Du ska prenumerera på Slitz och Performance Bikes :7peta

Goodstuff skrev:
För de som gillar racing gäller Motorcycle Racer. GRYMT seriös tidning även om det är lite mycket BSB och engelska förare.

Kanske för mycket racing...

Gillar varken muskelbilar eller att LÄSA om MUSIK, musik är till för att lyssnas, behöver ingen som säger vad är bra, vad är är dåligt, vad kan vara värt att lyssna på osv. det klarar jag själv.

Performance Bikes blir det ifall jag har råd med det också. Slitz dumpar jag nog i förmån för Cafe.

Några andra förslag?

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard