laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Ort
- Nyköping
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kan ge dig lite R6-perspektiv.
Ägde en -99 som funkade till allt från rookierace till Alpsemestrar, en riktig universalhoj! Som de flesta 600
r hade den inga oceaner av bottendrag, men över 10 var den... 
Bytte in den mot en spretans -06 som var det porrigaste jag sett någonsin. Och visst var chassiet nåt enastående, men annars var den... sådär. Framförallt var jag besviken på hur motorn tog sig. Eller inte tog sig, rättare sagt.
När jag jämförde effektkurvorna mellan de båda låg -06:an ca 10hk efter -99:an hela vägen upp till 14.500, där -99 bröt.
Det som "räddade" -06 var att den inte bröt förrän vid 15.900, och där hade 8hk till (-99:an med Akrahelrör o filter: 105hk mot -06:an med Akraslipon, filter & pc III: 113hk).
Dessutom var körställningen tippad framåt ytterligare ett par grader och det gör ju inget på bana eller kortare turer, men som Europakryssare dog den lite.
Alltså:
R6:an du vill ha tror jag är en ur 03-05-generationen, tyvärr hann jag aldrig äga en, det stannade vid div provkörningar. Körställningen är intill förväxling lik 99-02-gen. och alltså helt okej för gatbruk. Den stora skillnaden mot 99-02 är insprutningen, vilket får motorn att komma loss något tusental varv tidigare.
Nu "ska" man ju inte toura med en R6, men ska man ha en hoj till allt, och gillar semestersvängar mellan bandagarna så är den komplett!
Tycker jag...
Den här kanske? :
http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_R6_51078664.htm?ca=12&w=3
Ägde en -99 som funkade till allt från rookierace till Alpsemestrar, en riktig universalhoj! Som de flesta 600


Bytte in den mot en spretans -06 som var det porrigaste jag sett någonsin. Och visst var chassiet nåt enastående, men annars var den... sådär. Framförallt var jag besviken på hur motorn tog sig. Eller inte tog sig, rättare sagt.
När jag jämförde effektkurvorna mellan de båda låg -06:an ca 10hk efter -99:an hela vägen upp till 14.500, där -99 bröt.
Det som "räddade" -06 var att den inte bröt förrän vid 15.900, och där hade 8hk till (-99:an med Akrahelrör o filter: 105hk mot -06:an med Akraslipon, filter & pc III: 113hk).
Dessutom var körställningen tippad framåt ytterligare ett par grader och det gör ju inget på bana eller kortare turer, men som Europakryssare dog den lite.
Alltså:
R6:an du vill ha tror jag är en ur 03-05-generationen, tyvärr hann jag aldrig äga en, det stannade vid div provkörningar. Körställningen är intill förväxling lik 99-02-gen. och alltså helt okej för gatbruk. Den stora skillnaden mot 99-02 är insprutningen, vilket får motorn att komma loss något tusental varv tidigare.
Nu "ska" man ju inte toura med en R6, men ska man ha en hoj till allt, och gillar semestersvängar mellan bandagarna så är den komplett!
Tycker jag...
Den här kanske? :
http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_R6_51078664.htm?ca=12&w=3
Last edited: