Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nää, det är bättre att dö vid 33 och sedan begravas vid 82abstruse skrev:Naiv är bara förnamnet. Visst ska man ha ambitioner och visioner, men har du ingen förmåga att se saker och ting ur ett realistiskt perspektiv hjälper inte det övriga dig alls, snarare tvärtom.
Uppenbarligen har du inte koll på att vissa av sakerna du radar upp kräver att du går i skolan ett antal år till. Ska du dessutom förverkliga ALLT som du har på listan (vilket du skrev) så får du sitta MINST 20 år till i skolbänken. DÄREFTER, ska du då sedan jobba dig upp inom respektive yrke.
Förutom alla dessa yrken så har du ett antal som inte direkt kräver någon längre utbildning men väl kräver först och främst kapital för att dra igång verksamheten och därtill ska du sedan anförskaffa dig branschkännedom och yrkeskompetens. Det senare bör du väl egentligen först ha skaffat dig före du drar igång något eget.

Han var väl inte ett dugg elak?Ravetrancer skrev:ge fan iatt va så helvetes elak mot henne, fattar du eller?

abstruse skrev:Att sanningen stundtals gör ont tror jag flertalet har fattat för länge sedan.

Miss_Orchidee skrev:Serriöst, tror ni inte jag kommer hinna med allt???![]()

Hade hon inte skrivit ovanstående så...Yasha skrev:Men hallå!!! Låt tjejen få drömma för h-e!!!![]()

Jo, jag är ju böjd att hålla med, men ändå...eus skrev:
Hade hon inte skrivit ovanstående så...

Man får ju bara lån till 11 terminer så det kan bli lite knapert med det ekonomiskavon reisen skrev:Pilot, lärare, arkitekt, advokat bara där gissar jag att du har att göra i 15 år. Ett företag tar sin tid och handlar ju ofta om mer än 1-2 år. Intervjua Bert och Göran går nog vilken dag som helst.
Det är bra att ha drömmar men när det gäller långa utbildningar så blir det ju att välja, högskolebehörighet och sedan 3-5 år på högskolan. Inte många som har mer än en sådan utbildning. God Jul![]()

Jag är alltid snäll, MEN jag är även realistYasha skrev:Jo, jag är ju böjd att hålla med, men ändå...![]()
Det är ju jul snart... och jag FÖRSÖKER verkligen vara snäll nu!!!![]()
Puss då!![]()
Miss_Orchidee skrev:23. Prata med bert Karlsson
Miss_Orchidee skrev:Inte för jag har något emot tjocka, men hoppas du inte gillar mig![]()
Låt inte dom ledsna och besvikna stollarna här påverka dig..Mavve skrev:Fröken orchidee: Glöm inte att leva ditt liv under tiden då försöker på dig allt det där. Tänk om du hinner med allt du vill men glömt bort dig själv under tiden - har det varit värt det då tror du?
Fint med ambitioner men att flyga för flygvapnet eller vad det stod kommer du tyvärr aldrig att göra =( Köra motoGP hoj kan du oxå stryka. Fan va tradia nyheter jag har va?
Jag ska innan jag dör: Köpa ny mobil och fixa min dator, sen e jag rätt nöjd![]()

SSDD skrev:Hörru knubbis ! ()
En sak är säker , När du ligger där ,förhoppningsvis gammal och skall "slänga in handuken" så kommer du Inte att säga : "Jag önskar Att jag jobbat lite mer!"
Tänk på vad Du än gör, dåligt som bra är det ganska säkert att om 100 år är det glömt! Det finns nog en massa (andra) "kalkbrott" här inne som kan fylla på med tankar om livet.
Miss_Orchidee skrev:Jag är en konstig person
Yasha skrev:Men hallå!!! Låt tjejen få drömma för h-e!!!![]()
Mavve skrev:Va fan vill man säga till honom?
Förresten, stå modell har du väl kunnat göra sen du var 14 typ? på 4 år borde du kunnat få stå minst EN gång.
Miss_Orchidee skrev:Och stå modell - jag har scenskräck....och dessutom får man inga erbjudnaden så kan man inte tacka ja.....
|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |