Vad ska man göra när man blir gammal....

abstruse skrev:
Naiv är bara förnamnet. Visst ska man ha ambitioner och visioner, men har du ingen förmåga att se saker och ting ur ett realistiskt perspektiv hjälper inte det övriga dig alls, snarare tvärtom.

Uppenbarligen har du inte koll på att vissa av sakerna du radar upp kräver att du går i skolan ett antal år till. Ska du dessutom förverkliga ALLT som du har på listan (vilket du skrev) så får du sitta MINST 20 år till i skolbänken. DÄREFTER, ska du då sedan jobba dig upp inom respektive yrke.

Förutom alla dessa yrken så har du ett antal som inte direkt kräver någon längre utbildning men väl kräver först och främst kapital för att dra igång verksamheten och därtill ska du sedan anförskaffa dig branschkännedom och yrkeskompetens. Det senare bör du väl egentligen först ha skaffat dig före du drar igång något eget.
Nää, det är bättre att dö vid 33 och sedan begravas vid 82 :fatta!

Ravetrancer skrev:
ge fan iatt va så helvetes elak mot henne, fattar du eller?
Han var väl inte ett dugg elak?
Jag tyckte att han var väldigt sympatisk i sina inlägg, sakligt och snyggt förklarade han att allt det där är omöjligt att uppnå. Vilket det också är!

Fröken orchidee: Glöm inte att leva ditt liv under tiden då försöker på dig allt det där. Tänk om du hinner med allt du vill men glömt bort dig själv under tiden - har det varit värt det då tror du?
Fint med ambitioner men att flyga för flygvapnet eller vad det stod kommer du tyvärr aldrig att göra =( Köra motoGP hoj kan du oxå stryka. Fan va tradia nyheter jag har va? :tungan

Jag ska innan jag dör: Köpa ny mobil och fixa min dator, sen e jag rätt nöjd :)

Men hallå!!! Låt tjejen få drömma för h-e!!! :fatta!

Livet delar ut tillräckligt många käftsmällar, både förtjänta och oförtjänta, för att det ska räcka till utan att vi gör det här. Iofs ett hojforum och kanske lite väl OT till och med för den här avdelningen, men va' f-n...

Vem av oss/er var inte både odödlig och "omnipotent" vid 18 års ålder?!? :7peta

Utan drömmare, entusiaster, galningar och idiotförklarade genier skulle utveckling ske väldigt långsamt, om alls, i vårt samhälle. Med det inte sagt att utveckling inte sker generellt, heller inget sagt om vilken kategori trådskaparen eventuellt skulle kunna tillhöra. Det kommer tiden att utvisa... :pannkyss

Ta till dig de råd du anser du kan ha nytta av, det är bra att även kunna ta till sig negativ kritik och själv värdera riktigheten i den, du har trots allt slängt ut frågan och många tycks engagera sig trots allt... *L*

Lycka till, du kommer att ha kul på vägen!!! :)

/ Veronica (som har gjort massor av saker, men f-n inte många av de saker jag hade på min "lista" när jag var 18... *s*)

abstruse skrev:
Att sanningen stundtals gör ont tror jag flertalet har fattat för länge sedan.

därför är det bättre att leva en lögn o må skitbra än att inse sanningen :rofl :rofl

Pilot, lärare, arkitekt, advokat bara där gissar jag att du har att göra i 15 år. Ett företag tar sin tid och handlar ju ofta om mer än 1-2 år. Intervjua Bert och Göran går nog vilken dag som helst.

Det är bra att ha drömmar men när det gäller långa utbildningar så blir det ju att välja, högskolebehörighet och sedan 3-5 år på högskolan. Inte många som har mer än en sådan utbildning. God Jul :tomten

eus skrev:
:rofl

Hade hon inte skrivit ovanstående så...
Jo, jag är ju böjd att hålla med, men ändå... :rolleyes:
Det är ju jul snart... och jag FÖRSÖKER verkligen vara snäll nu!!! :3freak

Puss då! :tuttar

von reisen skrev:
Pilot, lärare, arkitekt, advokat bara där gissar jag att du har att göra i 15 år. Ett företag tar sin tid och handlar ju ofta om mer än 1-2 år. Intervjua Bert och Göran går nog vilken dag som helst.

Det är bra att ha drömmar men när det gäller långa utbildningar så blir det ju att välja, högskolebehörighet och sedan 3-5 år på högskolan. Inte många som har mer än en sådan utbildning. God Jul :tomten
Man får ju bara lån till 11 terminer så det kan bli lite knapert med det ekonomiska
Om man inte pluggar ett par år, jobbar betalar av sin studieskuld och samlar ihop pengar till nya studier.
Det lär väl inte ta mer än tja, 20 år kanske :rofl

Yasha skrev:
Jo, jag är ju böjd att hålla med, men ändå... :rolleyes:
Det är ju jul snart... och jag FÖRSÖKER verkligen vara snäll nu!!! :3freak

Puss då! :tuttar
Jag är alltid snäll, MEN jag är även realist
Icke att förväxla med pessimist, vilket många gör :)

Miss_Orchidee skrev:
23. Prata med bert Karlsson

Va fan vill man säga till honom?

Förresten, stå modell har du väl kunnat göra sen du var 14 typ? på 4 år borde du kunnat få stå minst EN gång.

Miss_Orchidee skrev:
Inte för jag har något emot tjocka, men hoppas du inte gillar mig :3freak

Hörru knubbis ! ( :) )

:7peta Låt inte dom ledsna och besvikna stollarna här påverka dig..

Bra är att ha en plan, omså bara en önskelista för hur man vill att framtiden skall se ut!

Den blir aldrig riktigt vad man tänkt sig i alla fall ! Men som nån skrev bättre att göra nåt (även om det är fel,för då vet man DET valet var fel!) än att "vakna" till skitgammal (30?) och livet har bara gått..

En sak är säker , När du ligger där ,förhoppningsvis gammal och skall "slänga in handuken" så kommer du Inte att säga : "Jag önskar Att jag jobbat lite mer!"

Tänk på vad Du än gör, dåligt som bra är det ganska säkert att om 100 år är det glömt! Det finns nog en massa (andra) "kalkbrott" här inne som kan fylla på med tankar om livet.

Lev som Just D

"Och när det gäller Deg,finns det alltid en väg"
"ta en kasse till parken ,slår dig ner på marken "
"och öppna en stark en!"

Livet är inget Genrep!

(nog med floskler)

Mavve skrev:
Fröken orchidee: Glöm inte att leva ditt liv under tiden då försöker på dig allt det där. Tänk om du hinner med allt du vill men glömt bort dig själv under tiden - har det varit värt det då tror du?
Fint med ambitioner men att flyga för flygvapnet eller vad det stod kommer du tyvärr aldrig att göra =( Köra motoGP hoj kan du oxå stryka. Fan va tradia nyheter jag har va? :tungan

Jag ska innan jag dör: Köpa ny mobil och fixa min dator, sen e jag rätt nöjd :)

Saken är den att det här är saker som jag skulle tycka var roligt att göra, saker som jag faktiskt vill göra! Jag är en konstig person men jag gillar nya utmaningar, och jag kanske har väl stora ambisioner, men jag kanske kan återkomma hit när jag ligger för dödsbädden och cheka av listan.... några punkter kanske jag iallfall har hunnit med :)

Eus.. ingenting är omöjligt, vissa saker är bara svårare än andra :banana

SSDD skrev:
Hörru knubbis ! ( :) )

En sak är säker , När du ligger där ,förhoppningsvis gammal och skall "slänga in handuken" så kommer du Inte att säga : "Jag önskar Att jag jobbat lite mer!"

Tänk på vad Du än gör, dåligt som bra är det ganska säkert att om 100 år är det glömt! Det finns nog en massa (andra) "kalkbrott" här inne som kan fylla på med tankar om livet.

Tack tjockis :rolleyes:

Vissa saker ser jag inte som jobb även om jag kan tjäna pengar på dem, vissa saker är faktisk livsnjutning, saker som man gör för att själv må bra (gud vad konstigt det lät, men jag hoppas ni fattar) :)

Miss_Orchidee skrev:
Jag är en konstig person

Och :confused:
Yes, och?

Du är ju tjej =alltså "by defenition" =konstig!

Eller? :hihi

Definition av konst
"konst är det man inte förstår! Annars är det ju ingen konst!"

Mavve skrev:
Va fan vill man säga till honom?

Förresten, stå modell har du väl kunnat göra sen du var 14 typ? på 4 år borde du kunnat få stå minst EN gång.

Jag har massor att säga till honom!!!!! :hihi

Och stå modell - jag har scenskräck.... :( och dessutom får man inga erbjudnaden så kan man inte tacka ja.....

Miss_Orchidee skrev:
Och stå modell - jag har scenskräck.... :( och dessutom får man inga erbjudnaden så kan man inte tacka ja.....

Du får nog ett erbjudande om att företräda någon grov brottsling i en rättegång eller att bli chefsdesigner på Motorola när som helst så oroa dig inte. :tummenupp

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet