Vad ska man göra med hojtjuvar

Hojtjuvar skall ha

• Antal röstningar
    0
Det beror väl lite på vilken typ av hojtjyv du pratar om. Det finns idioter som fått för sig dom ska ta en nöjestur som allt som oftas hamnar i diket.
Sen har du proffs som kör runt med lastbil o fiskar upp mängder med hojar.

På idioten funkar kanske vård, han/hon har antagligen behövt det sen tidiga tonår. "Proffsen" är det nog värre med.

Tjuvar är nåt som vi nog alltid får dras med i vårt samhälle, tyvärr...

sedan är det nog skillnad på vad som hade hänt tjuven som hade åkt fast under tiden han pillade på min.

om polisen tagit han på bar gärning = fängelse, vård
om jag hade kommit på han = sönderslagna knän & allmänt öm & blå.

nu hade jag säkert åkt dit på misshandel, men det kan jag ta.

wonderwizard skrev:
nu hade jag säkert åkt dit på misshandel, men det kan jag ta.

Personligen anser jag brott mot person som betydligt allvarligare än brott mot egendom. Så hur anser du vi ska straffa misshandlare? En kula i varje knäskål kanske?

wonderwizard skrev:
det har jag inte sagt.. men jag hade iaf inte bara stått & tittat på. o sedan ringt polisen.

Man kan göra fullkomligt lagliga ingripanden om man ser ett brott begås, helt tillåtet att använda så mycket våld nöden kräver. Dock ska man vara så besinnad att man inte använder för mycket, eftersom övervåld inte tolereras.

Dom gamla hedliga straffen som. Binda fast dom på en offentlig plats och ställa en skottkärra med sten bervid som folk kan kasta på dom. Eller varvör inte bada dom i tjära? Finns många bra straff som dom kommer minnas livet ut.

Qwerty skrev:
Dom gamla hedliga straffen som. Binda fast dom på en offentlig plats och ställa en skottkärra med sten bervid som folk kan kasta på dom. Eller varvör inte bada dom i tjära? Finns många bra straff som dom kommer minnas livet ut.
Ja, och den som är helt oskyldig kan kasta första stenen...

Och vad är annat? Gratis konsumtion av skithuspapper från Willys eller?

Ja tyker mann ska henga dem i pung kulerna ock spåta på dems an sickte!!!!! :mad: :mad:

nakcskåt etc. etc.

tröttsamma återupprepningar på aldrig sinande infantila bestraffningsmetoder.
Tänk om all denna uppfinningsrikedom kunde användas till nåt vettigt.

gladh

är det inte i Iran som man hugger handen av tjuvar? efter 2 straff lär det bli betydligt svårare att sno grejor. jag tror dom har betydligt mindre problem med stölder än vi. straff skall känna rejält, annars avskräcker dom ingen. att hamna på vilohem med en massa kompisar som har precis samma intressen och som man kan dela erfarenheter och lära sig nya grejor av funkar nog inte.

-dB_mike skrev:
är det inte i Iran som man hugger handen av tjuvar? efter 2 straff lär det bli betydligt svårare att sno grejor. jag tror dom har betydligt mindre problem med stölder än vi. straff skall känna rejält, annars avskräcker dom ingen. att hamna på vilohem med en massa kompisar som har precis samma intressen och som man kan dela erfarenheter och lära sig nya grejor av funkar nog inte.

Jag gissar att du lyssnar på Brittney Spears.

"Jag är för dödsstraff. Den som har begått ett fruktansvärt brott måste få ett passande straff. Så han lär sig till nästa gång."
B. Spears

gladh

Jag kan inte förstå varför vissa människor ska ha så himla svårt att skilja på vad som är ditt och vad som är mitt. :mad: Låt tjuvarna skämmas lite för vad de har gjort. De borde tvingas att se sina offer i ögonen och ärligt be om ursäkt, träffa människan som äger hojjen de just har snott, se hur lessen man gjorde den människan och ärligt be om ursäkt. Sen ska de åxå ha ett straff efter lagboken såklart. (Men människor som gör såna saker kanske inte har vett att skämmas även om de träffar offret.) :fatta!

gladh skrev:
Jag gissar att du lyssnar på Brittney Spears.

"Jag är för dödsstraff. Den som har begått ett fruktansvärt brott måste få ett passande straff. Så han lär sig till nästa gång."
B. Spears

gladh

:rofl

-dB_mike skrev:

Varför inte flytta dit då? Vi hade de straffen här hemma på 1500-talet också, men vetifan om folket då var så mycket ärligare då än nu..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph