Vad ska man göra med hojtjuvar

Hojtjuvar skall ha

• Antal röstningar
    0
Röstade på vårdalterantivet men det hjälper kanske bara när de är tonåringar. Lite senare i livet är de så skadade att ingen vård i världen verkar hjälpa.

Många undrar varför folk har så svårt att skilja på mitt och ditt. Sanningen är väl att en ganska stor del av dem som är yrkeskriminella har störningar som gör att de saknar empati och inte kan förstå att någon skulle bli ledsen eller sakna sin nya hoj.

Det är lite av ett dilemma.. jag har läst igenom några saker jag själv svarat på i gamla trådar om hojtjuvar. Det var INNAN jag själv blev drabbad av en hojtjuv. Då tyckte jag att polisen kunde ta dem och dem kunde få ett straff och vård eller liknande.. NU efter att jag har blivit drabbad så tycker jag helt annorlunda. Man TROR man vet hur det skulle vara men det gör man inte. Man blir så sjukt mycket mer förbannad än vad man kan tro. Jag trodde själv att jag skulle kunna ta det rätt bra trots att det var min hoj dem stal men så var det inte. Detta gör ju att jag tycker att dem som CorbenDallas skrev ska få vård de fåtalet som bara snor för att vilja köra eller liknande, de småtjuvarna som sagt. Men sen de som åker runt med lastbil som han skriver håller jag med om borde få strängare straff. Dessa tror jag själv är betydligt större chans att de aldrig lär sig. Dem har kanske lyckats 5ggr tidigare att sno hojar och fortsätter då. Det är DESSA ("proffsen") man borde försöka få bort. Det är dessa som borde få hårdare straff. En Hojtjuv som man tagit som kanske har 10 hojstölder på sitt samvete borde också kunna få 5-10 år i finkan + vård.

oFFkeFF skrev:
Varför inte flytta dit då? Vi hade de straffen här hemma på 1500-talet också, men vetifan om folket då var så mycket ärligare då än nu..

jag säger inte att det systemet är bättre, men det är betydligt mer avskräckande. jag vill inte leva i ett land där man inte får göra ett snedsteg. däremot så blir man vansinnig på yrkesförbrytare som livnär sig på brott. dom har ingen skam i kroppen och ser det bara som ett tillfälligt bakslag om dom åker fast.

kom på ett alternativ till (taget ur historien):
man tar alla kriminella och sätter dom på en öde ö på andra sidan jorden och låter dom klara sig själva, sen om en 100år så har dom bilda sitt eget samhälla, och då lär 90% ha blivit hederliga knegare.

-dB_mike skrev:
man tar alla kriminella och sätter dom på en öde ö på andra sidan jorden och låter dom klara sig själva, sen om en 100år så har dom bilda sitt eget samhälla, och då lär 90% ha blivit hederliga knegare.

Det kallas för Australien. Dock blev inte England fritt från brott.

gladh

-dB_mike skrev:
Jo det har de ju provat förut iaf:lol
Fast jag känner ingen därifrån så jag vet inte om de är hederliga nu.

Jag gillar tjuvar dom är varmt vällkomna hem till mitt hus. Jag har en liten mac culloc på 48cc som dom får höra några sekunder.
Röstade nackskått. Men jag är ju inte normal heller..

Gräv en grop och tryck ner dom där och pissa på dom...

Hatar när dom inte kan hålla fingrarna borta...

:kulspruta

gladh skrev:
Det kallas för Australien. Dock blev inte England fritt från brott.

gladh
Du är allmänbildad du :lol

Tragiskt att folk inte kan hålla fingrarna i styr, men ännu mera tragiskt är att nätrösterna på SH indikerar på dödsstraff för hojtjuvar, tur att verkligheten ser annorlunda ut :kär

Jag tvivlar på att så många verkligen är för dödsstraff när det kommer till kritan; särskilt när det gäller småstölder. Visst missar vi någon månads hojåka om plastraketen stjäls, men vad är det jämfört med ett människoliv?

Man smörjer in dem i sockervatten och slänger in dem i ett getingbo, därefter kan man sätta dem i stupstocken på torget i Kiruna i januari och uppmuntra folk att kissa på dem. Efter ett par veckor där så är de värda lite värme så då blir det femtio års macadamhuggning i Indien där de får äta vad de hittar på marken i stenbrottet. Sen kan de få livstid i ett svenskt fängelse.

GSXR1100R skrev:
Du är allmänbildad du :lol

Det är inte jag som är allmänbildad, det är historielösheten som är utbredd.
Fast iofs, jag var ganska så självupptagen när jag var 16. Förresten, jag är fortfarande självupptagen.... hmmm :näsblod

gladh

mb skrev:
Jag tvivlar på att så många verkligen är för dödsstraff när det kommer till kritan; särskilt när det gäller småstölder. Visst missar vi någon månads hojåka om plastraketen stjäls, men vad är det jämfört med ett människoliv?
Tro inte på allt som skrivs på nätet, folk är fega IRL och gömmer sig bakom sina tangentbord med alias som tur är, jag hatar tjuvar men anser inte att dödsstraff skall införas.

En pungspark känns nog bra men jag skulle inte göra det, ett medborgargarde kan bli en lynchmobb.

:fatta!

-dB_mike skrev:
jag vill inte leva i ett land där man inte får göra ett snedsteg. däremot så blir man vansinnig på yrkesförbrytare som livnär sig på brott. dom har ingen skam i kroppen och ser det bara som ett tillfälligt bakslag om dom åker fast.

Det svenska rättsystemet funkar precis som din lokala järnhandel! Strökunder får betala fullpris, och stamkunder får mängdrabatt!!!

Sverige är fantastiskt!

/

GSXR1100R skrev:
Tro inte på allt som skrivs på nätet, folk är fega IRL och gömmer sig bakom sina tangentbord med alias....
jAgt skule VilJa se däj irl :kulspruta :kulspruta då äR du nog inTe så tuff :kocko :fatta! :mad: du vil vara sÅ myket menn äR en mes såmm bAra snakar pÅ dAtan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kulspruta :kulspruta

valmers skrev:
jAgt skule VilJa se däj irl :kulspruta :kulspruta då äR du nog inTe så tuff :kocko :fatta! :mad: du vil vara sÅ myket menn äR en mes såmm bAra snakar pÅ dAtan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kulspruta :kulspruta
Vem är du, är du ny här :confused:

Observera att i denna poll går det att se vem som röstat vad :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul