Vad ska jag ha då?

ninsan

Envis som synden!
Gick med
15 May 2010
Hoj
Sukka igen, sv650s -06
Helt nybörjare på MC, eller nästan iaf och så är jag en TJEJ med, jeez, hur ska detta sluta?:tungan

Jag behöver tips och råd från er gurus här inne som har bättre koll på offroads än vad jag har. Är som sagt nybörjare som just nu letar efter en hoj att börja övningsköra med. Jag har kommit så pass långt att jag vet vad för typ av mc jag vill köra med, och det är offroad då.
Jag har inte mycket mer krav än att den ska vara lättkörd, funka för mig (är 175 cm lång) och någorlunda billig eftersom det blir första hojjen (runt 15 000). Är jag helt fel ute när det gäller mina önskemål eller vad tror ni?

Alla tips på vad jag ska leta efter uppskattas!

För 15.000:- får du nog tyvärr inte så jättemkt hoj för men för runt 20-25k hittar du nog en fin Yamaha TTR 600 eller t.ex Suzuki DR 650, års -98-01 ungefär. Kanske en Honda XR 600 med! Men jag hade nog gått på någon av dem först nämnda om jag varit dig. Jag har haft en ny DR 650 -00 för ett antal år sedan och den var väl helt ok!

175 cm lång? Då skulle jag vilja säga att du kan köra i princip vilken hoj som helst! Jag själv är 176 och har hittils inte stött på en hoj jag inte kan hantera!

Men kanon=)
Jag har hittat en Kawa, KLE 500 -92 som ser fin ut, nått jag bör tänka på ang modellen kanske? Ska ta med en kompis som har koll på läget och kan provköra den om jag ska titta på den.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park