Förhoppningsvis behöver vi inte använda försvaret på många många år...helst inte innan jag dött....
Men undertiden istället för att lägg ner så borde militären kunna hjälpa till att tjäna polisen, för där behövs det uppenbarligen friska tag. Dom har ju dissiplinen och nog kan dom utföra många arbeten där. självklart finns det arbete som ska lämnas åt utbildade poliser men lite finns det ju....
Då kanske polisen kunde få fart på sina utredningar och inte ligga flera månader efter. det ska faktiskt inte behöva ta så lång tid med en utredning om en våldtäkt eller liknande.
annars kan dom ju faktiskt få hjälpa till i migrationsverket, så dom får lite eld i arslet! såg repportaget om den stackars familjen som bott i sverige i 8 år och nu skall utvisas!

ska man utvisa folk så ska man göra det innan man ens släpper in dom! så fort ska det gå...(ni fattar vad jag menar hoppas jag) och har man väl kommit in och lever som en vanlig svenska familj så ska man faktisk få stanna i sverige, OM man nu inte begår brotsligheter förståss.....
då kan man åka hem igen... här får dom en ny changs och vissa sumpar den så totalt...jag fattar det inte
/ steffi