R1 Uffe
Trafiklärare Till Yrket
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Glömde av det, kör själv med tygblöjor, visst första 2 veckorna var det besvärligt innan man har kommit in i grejjen, sen när ungen blir lite äldre och det kommer mer urin så måste man byta oftare (det finns xtra inlägg till tygblöjor ifall man vill ha mer uppsug".UrbanTiger skrev:Jaha du... blöjor är inte helt gratis du vet.
Vi hade kanske 15 - 20 formsydda tygblöjjor (köpte beggade)
7 par överdrags byxor till tygblöjorna.
Tänk sen att ungen blir torr vid ca: 1 till 1.5år istället för mellan 3 till 4år
Med tygblöjor sparar man in mellan 8000 till 10000 kr sägs det överallt
Men annars kostar det ine så mycket att ha en unge, om man nu bortser från dom fasta kostnaderna, barnvagn, föräldra ledighet mm.
Sen rekomenderar jag att stå på dig att få ett par månaders pappa ledighet. (om du nu vill det)
Jag är inne på min 7 månad hemma nu med ungen, garanterat inget jag ångrar, visst kan man bli lite less i bland men......
Om du erkänner faderskapet så får du automatiskt dina 200 pappa dagar(du får ju ge bort dagar oxå), om inte så tar kärringen allt !!!!!!!
Jag tar ut 5 dagar/vecka, då räcker det till 1 år att vara hemma ungefär