Vad kostar det att ha barn??

• Thread starter Thread starter Asdf
  • Start date Start date
Gula faran skrev:
....verkar dyrt o bökigt med ungar....och tidskrävande. :va

Du skulle bara veta.... :3freak .. om du tycker hästar å hojar kostar tid å pengar...men, du får många gånger tillbaks. :tummenupp

Finns gratis föräldrarkit på olika ställen. Kolla även bl.a. in denna site. Lycka till med föräldrarskapet! :)

Edit: Kolla även uppre högra hörnet på www.pampers.se :)

Last edited:
Tack för alla bra tips och råd, och lyckönskningar! Tänkvärt det du skrev Zlide om att finna tid, eller rent av skapa tid, för varandra.

Angående det där med planeringen så var det piller som åts men inte ens dom är 100% tillförlitliga. Men jag, och vi båda, tyckte som sagt ändå att vi var redo. Även fast det rent krasst skulle passat bättre 12 månader senare, men nu är det som det är och det är bara att le :)

Uffe: Faderskapet tar jag garanterat på mig och att vara hemma med barnet vill jag vara, skaffa sig en bra kontakt med...eh..."det" tror jag är kanon inför framtiden.

Det är långt kvar innan det blir verklighet men känns redan som jag fått ett lite annorlunda perspektiv på saker och ting.

Ktm: Jag tror vi alla blir lite helylle när det kommer till våra barn!

Asdf skrev:
Angående det där med planeringen så var det piller som åts men inte ens dom är 100% tillförlitliga. Men jag, och vi båda, tyckte som sagt ändå att vi var redo. Även fast det rent krasst skulle passat bättre 12 månader senare, men nu är det som det är och det är bara att le :)

jaha, då var det färdignuppat för Fotrally. :gråta

juha01 skrev:
Nej, man tror att man måste ha en kombi eftersom alla andra har det.

När jag och min syster var små (hon låg i barnvagn) så hade mina föräldrar en mazda 323 som vi åkte på fyra veckors semestrar med utan problem!

Hur går det för dom i alla länder där man inte är storbilskombikåta?
Jojo det går säkert, men det kan bli väldigt opraktiskt. Jag tänkte beställa en S60 nu, men då skulle jag bli tvungen att plocka av däcken från barnvagnen och det orkar jag fan inte. Stå och krångla med däcken när man har 6 kassar mat, en skrikande unge, en munter sambo medans man själv är sur och trött - NEJ det blev en V50 istället.

FUBAR skrev:
Jojo det går säkert, men det kan bli väldigt opraktiskt. Jag tänkte beställa en S60 nu, men då skulle jag bli tvungen att plocka av däcken från barnvagnen och det orkar jag fan inte. Stå och krångla med däcken när man har 6 kassar mat, en skrikande unge, en munter sambo medans man själv är sur och trött - NEJ det blev en V50 istället.

I min FD saab 9-5 sedan, fick jag utan några bekymmer ner en kompis-kompis barnvagn.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman