Vad kommer jag att sakna om jag köper en iPhone?

Du har för små fickor.

Ts: Du kommer att sakna att du inte kan avsluta ett samtal om du fått ett sms under det, då måste du först välja "läs/avbryt" innan du kommer åt läggpåluren-knappen.

Och en bunt pengar förstås.

Jeans ska va tighta :gnissla

Hur är Iphone jämfört med HTC Hero eller HD2?
Sugen på ny mobil, synd bara att de är så dyra :zpy

Iphone och Hero är likartade mobiler och är i mitt tycke lika bra.

Iphone = helt låst till Apple med allt det innebär

Hero = lite slöare, men kan mer.

Snart kommer Google Nexus one som är snabbhet som Iphone, Over the airuppdateringar från Google (är ju dom som "gör" Android) och en Snapdragon 1Ghz processor. Då är valet Iphone - Android jättelätt!

HD2 kör något som är gjort av mikromjukt. Alltså skit! :fakta :mattias

/ Jens

Ja du kommer inte ha en telefon som är bra i nödsituationer då du inte kan trycka på den om du har handskar osv... dessutom går de ju sönder lättare... ett eller två tappande?

Men den är ganska cool...
Dessutom ser man jävligt dum ut när man går runt och drar telefonen mot näsan för att svara nu på vintern.

Äh, hittills är det bara löjliga saker som folk rabblat upp som jag ser det.

Jag var helt motståndare till allt vad Apple och Mac heter men efter att ha skaffat en iPhone så känner man sig lite dum att man inte gjort det tidigare.

Du kommer inte sakna någonting från en vanlig telefon, däremot kommer du aldrig kunna ha någon annan telefon efter du haft en iPhone.

Det negativa är att allt är bundet till Apple, dvs du måste ha iTunes för att installera, föra över musik osv. Förutom det finns det inget negativt. Köp!

Köpte en Iphone 3gs igår och är sjukt nöjd än så länge. Har inte hittat nått jag tycker är direkt dåligt som man alltid gör med telefoner annars.

Äh, hittills är det bara löjliga saker som folk rabblat upp som jag ser det.

Jag var helt motståndare till allt vad Apple och Mac heter men efter att ha skaffat en iPhone så känner man sig lite dum att man inte gjort det tidigare.

Du kommer inte sakna någonting från en vanlig telefon, däremot kommer du aldrig kunna ha någon annan telefon efter du haft en iPhone.

Det negativa är att allt är bundet till Apple, dvs du måste ha iTunes för att installera, föra över musik osv. Förutom det finns det inget negativt. Köp!

Du har glömt en sak till, multitasking! Förutom att man är iTunesbunden, så är multitaskingen det negativa.

Det positiva man får är att fånen alltid är snabb på det den gör. Men ska man ex. använda spotify och surfa samtidigt så får man problem.

/ Jens

Vilken version är det du sneglar på!? (och vilket pris är det?)

Zeb_Macahan: Apple kommer ju ha ett nytt event i slutet av januari med temat "mobilitet" enligt ryktena - där kan man nog tro och hoppas dom fixar multitasking (fast jag håller med, det borde redan ha varit fixat iochmed 3GS om inte tidigare, fast jag är nöjd med min iPhone ändå)

Ja du kommer inte ha en telefon som är bra i nödsituationer då du inte kan trycka på den om du har handskar osv... dessutom går de ju sönder lättare... ett eller två tappande?

Men den är ganska cool...

Det där med att det inte går trycka på den med handskar är jävligt irriterande. Jag har en själv och använder den när jag snickrar och mekar, och har skickat den i backen ett flertal gånger. :crash

Den ser ut som den har haft sju svåra år på baksidan men framsidan på touchskärmen är repfri och funkar klockrent :tummenupp

Köp!

Sålde min gamla iPhone 3G i dagarna och sneglade på Android och att importera en Nexus One. Men efter att ha tagit mig själv i kragen så blev det en ny iPhone 3Gs istället. Deras Appstore väger för tungt för tillfället och jag har gått och vant mig för mkt vid att ha vissa program i vardagen.
Visst funkar inte multitasking i grundutförande, men det fixar man ju på 1 minut med jailbreak. Testade att backgrounda 15 program igång samtidigt innan telefonen kroknade. Det är bra nog för mig. :)

Kommer nog att hoppa på Android-tåget så småningom, men inte riktigt än.

Vilken version är det du sneglar på!? (och vilket pris är det?)

Zeb_Macahan: Apple kommer ju ha ett nytt event i slutet av januari med temat "mobilitet" enligt ryktena - där kan man nog tro och hoppas dom fixar multitasking (fast jag håller med, det borde redan ha varit fixat iochmed 3GS om inte tidigare, fast jag är nöjd med min iPhone ändå)

Jag undrar det.

Iphone är snabb för att all kraft riktas åt ett håll samtidigt. Om man ger användarna för mycket rättigheter så kommer telefonen tyngas av massa appar som är igång och vips så är den slö. Apple är livrädda för detta. Betänk att Android bygger på samma teknik som Iphones OS.

Precis som med Android, det är i mångt och mycket användarnas "fel". Som att hänga på en väldigt tung släpvagn bakom sin nissan micra. Det blir inte bra så att säga...

/ Jens

Batteritid.......

Hur man än gör så drar WIFI och 3G chip mängder med ström och den enorma skärmen är inte direkt snål. Pratar du normalt och inte rör något annat kommer du inte ha mer än 2dygn batteriliv

Du har glömt en sak till, multitasking! Förutom att man är iTunesbunden, så är multitaskingen det negativa.

Det positiva man får är att fånen alltid är snabb på det den gör. Men ska man ex. använda spotify och surfa samtidigt så får man problem.

/ Jens

De har min bror fixat, så han kan göra motsvarande alt+tab.. Kan köra spotify i bakgrunden etc
Ska jag fråga hur?

De har min bror fixat, så han kan göra motsvarande alt+tab.. Kan köra spotify i bakgrunden etc
Ska jag fråga hur?

Det är inte svårt, men lämnar spår och i sin tur försakar garantin.

Är det det man vill är det ok.

Jag har en Hero, så problemet finns inte i min värld

/ Jens

Iphone och Hero är likartade mobiler och är i mitt tycke lika bra.

Iphone = helt låst till Apple med allt det innebär

Hero = lite slöare, men kan mer.

Snart kommer Google Nexus one som är snabbhet som Iphone, Over the airuppdateringar från Google (är ju dom som "gör" Android) och en Snapdragon 1Ghz processor. Då är valet Iphone - Android jättelätt!

HD2 kör något som är gjort av mikromjukt. Alltså skit! :fakta :mattias

/ Jens

Jag använder redan itunes för musik osv. Det här är min första PC, så jag trivs rätt bra med mac för övrigt. Men det lät trevligt att kunna anpassa mobilen så som man kan med en android mobil, får helt enkelt vänta och se hur nexus one är :)

Batteritid.......

Hur man än gör så drar WIFI och 3G chip mängder med ström och den enorma skärmen är inte direkt snål. Pratar du normalt och inte rör något annat kommer du inte ha mer än 2dygn batteriliv

Jodå, 2 dygn är inga problem.

Kort och gott, batteritiden är inget problem - och har man problem med det på en av dessa mobiler så kommer man har det på andra modeller också.

(lyssnade på musik på min iPhone 2G för någon vecka sedan, åtta timmar totalt under två dagar ute i minus sjutton grader ungefär, hälften av batteritiden var kvar (plus lite telefonsamtal och sms samt aktie-koll) - och då är det en gammal iphone, 3G/3GS har ju nyare och bättre batterier - minns när jag hade min första iPod, var det minusgrader ute och man gick till skolan på 20 minuter så var batteriet snart dött hehe)

Jodå, 2 dygn är inga problem.

Kort och gott, batteritiden är inget problem - och har man problem med det på en av dessa mobiler så kommer man har det på andra modeller också.

(lyssnade på musik på min iPhone 2G för någon vecka sedan, åtta timmar totalt under två dagar ute i minus sjutton grader ungefär, hälften av batteritiden var kvar (plus lite telefonsamtal och sms samt aktie-koll) - och då är det en gammal iphone, 3G/3GS har ju nyare och bättre batterier - minns när jag hade min första iPod, var det minusgrader ute och man gick till skolan på 20 minuter så var batteriet snart dött hehe)

Jag använder min hero aktivt med mycket uppdateringar. En dag, sen är det slut!

Iphonekollegor som kör mycket uppdateringar har samma problem. En aktiv telefon kräver batteri.

Bered dig på att ladda varje natt säger jag.

/ Jens

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...