Vad kommer jag att sakna om jag köper en iPhone?

Multitasking. Fattar fortfarande inte hur Apple medvetet undviker den möjligheten.

Multitasking. Fattar fortfarande inte hur Apple medvetet undviker den möjligheten.
Jag har aldrig saknat den men för de som gör det finns möjligheten ju i app-form.

"We don´t ship junk" som Jobs sa syftar bl.a. på att de inte vill leverera produkter som inte klarar vad de är gjorda för till 100%. Multitaskar man med dagens lurar blir de sega och danna och det får i sådant fall stå för telefoninnehavaren själv.

Lite lätt nördigt sätt att se på det men jag är en av dem som är tacksam för det.

Påminner om polarns tuffa MicroTac som inhandlades i början av 90 talet. Hade väll 5 timmars standby och 30min taltid eller något likanande:va
Det va grejer det.

iPhone har 300 timmar passning som de flesta andra telefoner men om man använder alla godsaker så blir det ungefär 2 dygn i praktiken.

Som råd till TS får man väl titta på vad nuvarande telefon är bra på, vad skulle vara svårt att vara utan/sämre? Som tröst kan sägas att iPhone har mest nöjda kunder av alla telefoner så chansen att du saknar särskilt mycket är inte stor. :)

Last edited:
iPhone har 300 timmar passning som de flesta andra telefoner men om man använder alla godsaker så blir det ungefär 2 dygn i praktiken.

Min htc har 500+ timmar standby men i praktiken blir det ladda varje dag endå.. Finns det mer funktiner så använder man ju dem :gnissla

Det negativa är att allt är bundet till Apple, dvs du måste ha iTunes för att installera, föra över musik osv. Förutom det finns det inget negativt. Köp!

helvetet har nog frusit till is innan jag installerar Itunes, vad är det för fel på dra och släppa liksom....

Då är valet Iphone - Android jättelätt!

vad är så bra på google-telefonen jämfört med Iphone, en del menar att det finns bra apps till Iphone men google kan väl inte vara sämre speciellt länge?.

Last edited:
helvetet har nog frusit till is innan jag installerar Itunes, vad är det för fel på dra och släppa liksom....

vad är så bra på google-telefonen jämfört med Iphone, en del menar att det finns bra apps till Iphone men google kan väl inte vara sämre speciellt länge?.

Det som är så bra är att det är just android i luren.. Inget apple som ska ha en sked med i varje tugga.. Visst finns inte lika mycket apps till android än men det kommer mer hela tiden. Skillnaden är dock att vem som helst kan släppa apps och slänga upp dem utan att google eller nån annan ska va där och tycka. Sen finns det många apps som inte finns på android market så letar man kan man hitta det man behöver :tummenupp

Coolt, lär ju kosta endel..
Bra ballt när man lärt sig ordentligt, bor ju inte långt ifrån krogen, lätta planet o flyga iväg o kolla krogkön innan man drar :D

japp... Och så kan man styra runt o kolla in i grannarnas lägenheter och se vad som försigår :tuttar... får se hur lång tid det tar innan radiotjänst har sånna där... hahaha

Last edited:
japp... Och så kam man styra runt o kolla in i grannarnas lägenheter och se vad som försigår :tuttar... får se hur lång tid det tar innan radiotjänst har sånna där... hahaha

De tur att man alltid har persiennerna nerdragna :foliehatt :D

Tänkte precis skriva något, typ Iphone utan multitask suger - Android rokkar phettttt....

Ehmm, någon som kanske är sugen på en android lur? :D

Undra vad den kan kosta, Kan väll inte bli allt för dyrt?
Sett planet utan wlan osv förut men 1000-3000 får man väll räkna med?

edit: näe läste vidare om den, lär säkert kosta mer än en lös Iphone....

Last edited:
Visst finns inte lika mycket apps till android än men det kommer mer hela tiden. Skillnaden är dock att vem som helst kan släppa apps och slänga upp dem utan att google eller nån annan ska va där och tycka. Sen finns det många apps som inte finns på android market så letar man kan man hitta det man behöver :tummenupp

Låter som man kan överleva Iphone och Itunes tills Android kommit ikapp eller förbi.

Ni som tror att Android kommer att gå förbi iPhone, ni kanske får rätt även om det kommer att ta tid då det är på iPhone utvecklarna tjänar pengar så mängden skit från fjortisar ökar nog på Android utan kvalitetskontroller men än så länge är det iPhone som gäller.

Dock verkar Google vilja bli Microsoft på mobilsidan, Apple är nog nöjda med att vara Apple även på mobilsidan, d v s ha high end marknaden där kunderna betalar extra för kvalitet, funktion och design i framkant.

Volymen kan mycket väl bli på Android-plattformen i framtiden men det är inget som tilltalar mig mer än Windows-PC gör idag.

Ni som tror att Android kommer att gå förbi iPhone, ni kanske får rätt även om det kommer att ta tid då det är på iPhone utvecklarna tjänar pengar så mängden skit från fjortisar ökar nog på Android utan kvalitetskontroller men än så länge är det iPhone som gäller.

Dock verkar Google vilja bli Microsoft på mobilsidan, Apple är nog nöjda med att vara Apple även på mobilsidan, d v s ha high end marknaden där kunderna betalar extra för kvalitet, funktion och design i framkant.

Volymen kan mycket väl bli på Android-plattformen i framtiden men det är inget som tilltalar mig mer än Windows-PC gör idag.

Och ungefär här passar den här bilden:

Bifogat

• Macuser.gif
    Macuser.gif
    45.4 KB · Visningar: 62
Och ungefär här passar den här bilden:

Ägna dig åt personangrepp om du vill men jag är som de flesta nöjd med Apples produkter. Uppenbarligen stör det många att några är nöjda. Du ägnar ju varenda post till att dissa allt möjligt t ex.

Personligen har jag aldrig sett en teknisk pryl som väcker samma älska/hata-känslor.
Vad är hemligheten?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...