Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Det var många år sedan men först en begagnad Puch Florida och sedan en fabriksny röd och fin Puch Dakota. Tyvärr sålde jag den när jag fått körkort för bil och köpt min första jänkare.

Först en kreidler florett som gjorde 65. Sen en zyndapp ks 50 med 70cc mm som gjorde 90 och sen när man va fyllt 15 en Honda mb 50 med 65 cc, kolfiber reeds. Större insug o förgasare, allspeed avgassystem plus rejält uppdrevad. Gjorde över 100 iaf. Mätaren ut så nålen stoppade mot piggen innan nollan![]()

- Just röd Dakota var ovanlig i mina trakter. Blå och beige var de överlägset vanligaste.
En Suzuki TS50, ofantligt slö i standard utförande då den hade en 125a ram, om jag inte missminner mig?
Trimmade den med en 70cc cylinder och en 21mm förgasare, då drog man snuten plättlätt!![]()


Nu minns du fel... Suzuki hade (liksom andra japaner vid denna tid, tex Honda Monkey/Dax etc) alla växlar åt samma håll, i Suzukis fall nedåt. Yamaha DT hade tex alla uppåt.
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |