Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Körde med 2,5 fram o 2,9 bak. Men nu när jag lade på nya däck...sa gummi-gubben att han lagt i 2,8 bak. Däcken skulle trivas båst då, varför vet jag inte. Men såhär gott var längesedan hojen gick. En helt ny hoj!!!![]()
//KaliZ

Hoppas verkligen att du skämtar, 0,1 bars skillnad, och en helt ny hoj??hahahahahahahahahahahahah![]()
Kör man bana eller bara allmänt snabbt så bör man minska trycket något för bästa fäste.
Vad jag vet i alla fall![]()
Själv kör jag 2.4 - 2,8
Låter högt, jag kör på 1,8-1,9 bak å 2,1-,2,2 fram... Har funkat skapligt hittills, men det beror väl även på dämparinställningar vill jag tro...![]()
Ser ju oftast på däcket om det är snyggt eller styggy slitet...
Låter högt, jag kör på 1,8-1,9 bak å 2,1-,2,2 fram... Har funkat skapligt hittills, men det beror väl även på dämparinställningar vill jag tro...![]()
Ser ju oftast på däcket om det är snyggt eller styggy slitet...
Låter högt, jag kör på 1,8-1,9 bak å 2,1-,2,2 fram... Har funkat skapligt hittills, men det beror väl även på dämparinställningar vill jag tro...![]()
Ser ju oftast på däcket om det är snyggt eller styggy slitet...
Någon som provat med nitrogen i däcken? Tänkte mest på reklamen från DäckTeam (dackteam.se)
Nitrogen i däcken
Nitrogen i däcken behåller trycket
Luften omkring oss består av två ämnen; syre och kväve (även kallat nitrogen). Genom att separera dessa ämnen från varandra kan man använda enbart nitrogen att fylla däcken med. Och nitrogen istället för vanlig luft i däcken innebär flera fördelar. Framför allt bibehålls rätt tryck i däcken under tre till fyra gånger så lång tid. Gummit i däcket fungerar som ett membran där luften sakta läcker igenom vilket innebär att trycket i däcket med tiden blir för lågt. Tack vare att kvävgasmolekylen har andra egenskaper än syrgasmolekylen läcker inte nitrogen ut lika fort. Vanlig luft läcker ut med tre till fyra gånger så hög hastighet som nitrogen.
källa: www.aga.se
Hmm läste vad jag skrivit. Syftningsfel så det står härliga till... Menade att det blev en ny hoj med de nya däcken. Absolut inte beroende på lufttrycket.![]()
![]()
//KaliZ
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |